Optymalizacja jako podstawowe działanie SEO

0
2146
pozycjonowanie stron internetowych

Zwiększenie widoczności i wyświetlenie strony www w jak najwyższych wynikach wyszukiwarki Google – właśnie to jest głównym celem pozycjonowania. W skład tych działań wchodzi SEO (Search Engine Optimization), którego głównym zadaniem jest optymalizacja witryny internetowej sklepu. Chodzi o to, by ta była jak najlepiej dopasowana do wytycznych wyszukiwarki Google. Dzięki temu ta będzie ją punktować wysoko i wyświetlać na „topowych” pozycjach. Dowiedz się, jak optymalizować stronę.

Działania na stronie www

Aby pozycjonowanie w wyszukiwarce mogło przebiegać z pozytywnym efektem, priorytetem jest właściwe przygotowanie samej strony www, która w ten sposób ma być niejako promowana na wysokich pozycjach w Google. Znaczenie ma sama struktura strony, ale też przyjazne adresy URL czy meta opisy. To działania, które właściciel e-sklepu może podjąć samodzielnie, jeśli tylko nieco wdroży się w meandry optymalizacji stron www. Korzystając z platformy Sellingo i gotowych witryn dla sklepów online, te działania w większości są zautomatyzowane, a na właścicieli e-sklepów zawsze czekają specjaliści SEO, którzy służą pomocą.

Sama strona internetowa sklepu musi być przejrzysta i intuicyjna, podzielona na kategorie. Jeśli będzie prosta w użytkowaniu dla potencjalnego klienta, również roboty Google, które stronę skanują, bez problemu zaindeksują ją w całości.

Przyjazne adresy URL to kolejny czynnik, który ułatwia użytkownikowi odnalezienie konkretnej podstrony oraz zorientowanie się, w którym miejscu w e-sklepie obecnie się znajduje. Prawidłowy adres URL wskazuje domenę sklepu, kategorię nadrzędną, podkategorię oraz nazwę produktu.

Priorytetem w zakresie pozycjonowania strony www są słowa kluczowe. Ich optymalizacja przebiega przede wszystkim poprzez proces wykluczenia tzw. kanibalizacji słów kluczowych. Co to właściwie oznacza? Każda podstrona powinna być pozycjonowana na inną frazę, jeśli dedykowane będą te same słowa kluczowe, roboty Google nie rozpoznają tego rozróżnienia, przez co w wyszukiwarce żadna nie będzie priorytetowa, a więc nie wyświetli się w górnych pozycjach.

Meta tagi to kolejny czynnik, jaki ma znaczenie dla optymalizacji strony e-sklepu. Dzięki Sellingo właściciele sklepów www mają ułatwione zadanie, ponieważ te można nadawać w prosty sposób, krok po kroku. To opisy podstrony lub produktu, które dla wyszukiwarki internetowej są podpowiedzią dla ich kategoryzacji i klasyfikacji w wynikach.

Łatwa optymalizacja strony www przebiega także poprzez linkowanie wewnętrzne. To odnośniki do innych podstron, jakie znajdują się w obrębie tej samej witryny internetowej. Te łącza w prosty sposób mogą korzystnie wpływać na widoczność w wyszukiwarce.

Kolejne narzędzie, jakie wykorzystuje się w ramach optymalizacji strony e-sklepu, to zdjęcia. Ustawienie odpowiednich Altów obrazków pozwala łączyć je z daną kategorią czy produktem i wiązać z zapytaniami w wyszukiwarce, co przekłada się na windowanie pozycji w górę. Alt jest opisem alternatywnym obrazka. Pamiętajmy również, że grafika ma znaczący wpływ na atrakcyjność witryny, nierzadko jest czynnikiem, który przekonuje do zakupu danego produktu czy usługi.

Pamiętajmy jednak, że wszystkie te narzędzia nie będą skuteczne bez wartościowych treści na stronie e-sklepu. To content liczy się najbardziej, zarówno dla użytkowników sieci, jak i robotów Googla. Google docenia jakość, unikalność, wyczerpanie tematu. Dobra treść wpływa też na pozytywny wizerunek i zwiększenie zaufania ze strony potencjalnych klientów. Pamiętajmy, że content może zawierać słowa kluczowe, które mają znaczenie dla pozycjonowania.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj