Jak zacząć przygodę z reklamami produktowymi Google Ads?

0
2306
reklama google ads

„Reklama dźwignią handlu” – ta dewiza doskonale sprawdza się, jeśli weźmiemy pod uwagę prowadzenie własnego biznesu w sieci. Trzeba mieć na uwadze, że rynek e-commerce przeżywa wzmożony rozwój, a ogromna konkurencja sprawia, że potencjalni klienci mogą nie zauważać Twojej oferty w e-sklepie. Internet daje jednak ogrom możliwości reklamy, zarówno darmowej, jak i tej płatnej, jeśli tylko liczysz na szybkie efekty i niemal natychmiastowe zwiększenie zysków ze sprzedaży.

System reklam Google Ads

To najlepszy i najszybszy sposób, by zbudować silną pozycję w sieci i prześcignąć konkurencję. O ile działania w ramach pozycjonowania strony www są skuteczne, ale dopiero w długim okresie, tak linki sponsorowane trafiają do potencjalnych klientów natychmiast.

Na czym konkretnie polega ten system reklam? Te wyświetlają się w wynikach wyszukiwania w Google dla konkretnych fraz, ale też na stronach i portalach www partnerów Google. Mogą mieć postać tekstową albo wyświetlają się w formie reklamowych bannerów.

Google Ads – przygotuj swoją kampanię

Przygoda z reklamami Google Ads wcale nie jest trudna w realizacji. Osoby, które prowadzą swoje e-sklepy dzięki platformie Sellingo, mają tym bardziej ułatwione zadanie.

Wybierz słowa kluczowe. To frazy, które potencjalni klienci Twojego sklepu wpisują w wyszukiwarkę, by znaleźć konkretny produkt czy usługę. Ustawiając reklamę na dane słowa kluczowe, masz pewność, że po ich wpisaniu ta wyświetli się na samej górze listy wyników.

Wyprofilowanie kampanii. Google Ads umożliwia ustawienie reklam w ten sposób, by te wyświetlały się tylko dla danego typu potencjalnego klienta, chociażby ze względu na lokalizację.

To Ty decydujesz, ile wydasz na reklamę w sieci i w jakim czasie te działania mają być prowadzone. Ustawiasz start kampanii, możesz ją wstrzymać albo zakończyć. Google Ads umożliwia też realizację działań testowych, dzięki którym sprawdzisz, kiedy najlepiej inwestować w taką reklamę w sieci.

To także Ty określasz zasięg reklamy – globalnie albo regionalnie. W każdym momencie możesz zweryfikować skuteczność kampanii czy dane, które mówią o realnych zyskach z takiej inwestycji. Pamiętaj, że Google Ads działa niezależnie od urządzenia, z jakiego korzysta potencjalny użytkownik sieci. Reklamy wyświetlają się na smartfonach, tabletach i komputerach.

Jaką reklamę wybrać?

Do wyboru masz reklamę graficzną albo tekstową. Ta graficzna wyświetla się w formie zdjęć czy bannerów reklamowych. Uznaje się, że najbardziej skuteczna jest reklama produktowa, która wyświetla zdjęcie konkretnego produktu wraz z krótkim opisem. Eksperci potwierdzają, że w przypadku tego rodzaju reklamy Google Ads, warto zainwestować w tzw. Remarketing. To rodzaj reklamy przypominającej, jaka wyświetla się potencjalnemu zainteresowanemu, który jeszcze nie dokonał zakupu. Ta reklama po prostu śledzi użytkownika w sieci i wyświetla się na stronach czy portalach, w których ten korzysta.

Reklamy tekstowe wyświetlają się zaś w wyszukiwarce Google i są odpowiedzią na dane frazy wpisywane przez potencjalnych klientów. Warto wiedzieć, że miejsce wyświetlenie takiej reklamy nie zależy tylko od poniesionych nakładów finansowych czy popularności danej frazy, ale też od nasilenia konkurencji czy jakości samego opisu.

Pamiętajmy, że sama kampania Google Ads najczęściej nie jest wystarczająca. Najlepiej połączyć ją z innymi działaniami w sieci, chociażby z długofalowym SEO.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj