Osoby, które prowadzą e-sklep, muszą zdać sobie sprawę, że na skuteczny proces sprzedażowy i zwiększenie zysków wpływa komunikacja z potencjalnym klientem. Temat ten nadal jest nieco pomijany, a to przecież obsługa użytkowników sieci niewątpliwie stanowi wartość dodaną. Jak komunikować się z klientem, by zainteresować go ofertą, wywołać w nim potrzebę zakupową, a potem sprawić, by wracał i regularnie realizował transakcje zakupowe? Wypracowanie właściwej strategii może jest czasochłonne i pracochłonne, ale wcale nie musi wiązać się z ponoszeniem dodatkowych kosztów.
Wykorzystaj opcje na stronie www
Nowoczesna witryna sklepu internetowego zakłada rozwiniętą komunikację z klientem na wielu płaszczyznach. Platforma Sellingo, dzięki której możesz sprawnie prowadzić swój biznes w sieci, umożliwia korzystanie z co najmniej kilku narzędzi jednocześnie. To dzięki temu buduje się pozytywny wizerunek sklepu, co z kolei pozwala prześcigać konkurencję.
Jak komunikować się z klientem za pośrednictwem witryny sklepu www oprócz publikowania w konkretnych kategoriach szczegółowych opisów swojej oferty? Na pewno warto stworzyć podstronę z blogiem. Czy wiesz, że dzisiaj wartościowy content doceniają nie tylko klienci, ale także roboty Googla? Ma to ogromne znaczenie w ramach pozycjonowania e-sklepu i windowania go na górne pozycje w wyszukiwarce, co oczywiście zwiększa widoczność sklepu, tym samym liczbę użytkowników, którzy poznają ofertę. Blog buduje wizerunek i zaufanie, a jeśli treści dotyczą szczegółów oferty e-sklepu, pozwalają traktować ten podmiot jako eksperta w danej dziedzinie.
Coraz więcej stron www udostępnia czat online albo formularz do szybkich zapytań. To znacznie wygodniejsza forma, aniżeli tradycyjny już e-mail, bo odpowiedź uzyskuje się w błyskawicznym tempie. Wartościowa jest również zakładka FAQ z najczęściej zadawanymi pytaniami i odpowiedziami oraz oczywiście obowiązkowy regulamin sklepu. Nowoczesny e-sklep odsyła też swoich klientów na prowadzone kanały w mediach społecznościowych.
Komunikacja w mediach społecznościowych
Komunikacja w licznych kanałach musi być przede wszystkim spójna. Ogromna konkurencja w branży e-commerce, ale też coraz większe wymagania potencjalnych klientów sprawiają, że widoczność w internecie oraz obsługa klienta musi być naprawdę najwyższej jakości. Nie ma też wątpliwości, że komunikacja musi odbywać się za pośrednictwem innowacyjnych rozwiązań oraz narzędzi, które są aktualnie w trendach.
Trzeba pamiętać, że media społecznościowe, jak Facebook czy Instagram pozwalają na publikowanie treści, grafik, opisów asortymentu, ale też interakcję z klientami. To świetne kanały do obsługi klienta, rozmowy, odpowiadania na konkretne pytania. Z drugiej jednak strony trzeba mieć na uwadze, że dokładnie te same narzędzia mogą stanowić źródło opinii czy recenzji o funkcjonowaniu e-sklepu czy oferowanych produktach i usługach. To dlatego priorytetem powinny być spójne informacje, przejrzystość oraz szczerość w prowadzeniu skutecznej i wartościowej komunikacji z klientem.