wtorek, 9 sierpnia, 2022
21.7 C
Warszawa

Jak pozycjonowanie stron może pomóc w promocji sklepu internetowego?

Stawiasz na własny biznes w branży e-commerce? Doskonale, bo to właśnie ten sektor rynku rozwija się dzisiaj najprężniej i daje solidne podstawy do generowania wysokich zysków. Musisz jednak wiedzieć, że e-sklepy mają coraz większą konkurencję, a to właśnie do Ciebie ma trafić potencjalny użytkownik sieci, by zrealizować transakcję zakupową. Priorytetem jest pomysł na biznes, natomiast ogromne znaczenie mają też działania promocyjne online. To dzięki nim Twój sklep pojawi się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce Google. W tym celu niezbędne jest pozycjonowanie strony www e-sklepu.

Co to jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie dąży do lepszej widoczności strony sklepu internetowego w wyszukiwarce. Czy wiesz, że potencjalny klient wpisuje dane słowo kluczowe, po którym wyszukuje dany produkt i wybiera sklep online, który pojawił się na pierwszej stronie wyszukiwarki? To właśnie te najlepsze wyniki prowadzą do zdobywania największej liczby potencjalnych klientów.

W ramach pozycjonowania należy wyróżnić działania SEO (Search Engine Optimization). Te optymalizują stronę www zgodnie z wytycznymi wyszukiwarki Google, dzięki czemu ta lepiej ją ocenia i wyświetla na wyższych pozycjach. Już rozumiesz, po co konieczne jest pozycjonowanie Twojego sklepu w internecie?

Frazy do pozycjonowania

Potencjalny klient wpisuje w wyszukiwarkę konkretną frazę i na jej podstawie szuka produktu bądź usługi. Przykładem taki fraz mogą być „sklep ogrodowy Warszawa”, „zabawki drewniane dla dzieci” czy „tanie artykuły biurowe”. Oczywiście, pozycjonując sklep www, należy skupić ogromną uwagę na właściwym doborze słów kluczowych. W wyszukiwarce na wyższych pozycjach pojawią się te strony www, które są pozycjonowane na frazy najczęściej „klikane” przez potencjalnych klientów. Ponieważ trudno jest pozycjonować sklep na wszystkie możliwe frazy, najlepiej wybierać kilka tych, które najlepiej odzwierciedlają ofertę danego biznesu w sieci. Wskazówką może być to, by nie pozycjonować sklepu na frazy ogólne, ale raczej te bardziej szczegółowe, podając właśnie miasto czy nawet daną dzielnicę w mieście. Warto przy tym dodać, że w sieci bez problemu znaleźć można programy, które usprawniają proces wyszukiwania tych najbardziej trafionych fraz.

Narzędzia, które optymalizują stronę internetową sklepu

Podstawą są Metatagi, czyli opis strony albo danej zakładki, który trafia do wyszukiwarki Google. Podobne zadanie ma Tytuł/Title oraz Opis. Należy tworzyć je zgodnie z wymogami. Pomocne stają się też zdjęcia z opisem, podpisem i opisem alternatywnym. Platforma Sellingo wszystkie te narzędzia nie tylko udostępnia, ale prowadzi też użytkownika, by wykorzystał je zgodnie z wymogami.

Na pozycjonowanie sklepu internetowego świetnie wpływa też prowadzenie bloga z wartościową treścią i taką zakładkę również można bez problemu stworzyć, korzystając z Sellingo.

Podsumowanie

Nie ma wątpliwości, że w obliczu ogromnej konkurencji w sektorze e-commerce, pozycjonowanie strony www jest wręcz obowiązkowym elementem w ramach strategii, jaka ma promować daną witrynę w sieci. Działania SEO można podejmować samodzielnie, natomiast właściciele e-biznesów mogą też korzystać z wyspecjalizowanych doradców czy agencji, bo te podmioty robią to w sposób profesjonalny. Sellingo oferuje pomoc eksperta SEO w ramach nabywanych pakietów.

Related Articles

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Znajdziesz nas także tutaj:

174FaniLubię
0SubskrybującySubskrybuj
- Advertisement -

Latest Articles