Obsługa reklamacji i zwrotów w sklepie internetowym

0
1295
reklamacje i zwroty w sklepie internetowym

Musisz wiedzieć, że nawet najlepszy e-sklep z wysoko jakościowymi produktami, w każdym miesiącu generuje sporo zwrotów. Te nie dotyczą jedynie rezygnacji z zakupów w wyniku nieodpowiednich właściwości produktów, ale również mogą być wynikiem indywidualnych preferencji klientów. Zwroty to nic strasznego i zawsze są wpisane w biznesową działalność, szczególnie w sieci, kiedy klient nie ma możliwości bezpośredniego poznania oferty Z pomocą Sellasist uporasz się z ewidencją zwrotów bez problemu, dzięki czemu zaoszczędzisz czas na priorytetowe działanie związane ze sprzedażą w sklepie online. Dowiedz się więcej już teraz.

Sprawny proces reklamacji

Czy wiesz, że współczesny użytkownik sieci wybiera nie tylko e-sklep, biorąc pod uwagę niską cenę oferowanych produktów? Coraz większe znaczenie ma również jakość obsługi klienta. Jednym z czynników, który może na ten aspekt wpływać, jest właśnie uproszczony i komfortowy dla obydwu stron sprzedaży proces reklamacji. Sellasist usprawnia i organizuje na prostych zasadach składanie reklamacji przez klienta, ale także system rozpatrywania takich wniosków. Co więcej, obsługa reklamacji dzięki Sellingo i panel administracyjny Sellasist uwzględnia również automatyczne pilnowanie terminów zwrotów, jak również powiadomienia w zakresie statusu zwrotu wysyłane do klientów. Moduł reklamacji w Sellasist pozwala klientom dokładnie opisać usterkę czy wadę towaru, z powodu której towar jest reklamowany, a nawet załączyć zdjęcia, które ten fakt dokumentują. Wszystko odbywa się oczywiście zdalnie, bez utraty cennego czasu i przy zachowaniu minimum formalności.

Jakie korzyści zyskujesz?

Gotowy formularz, który wypełnia klient wraz ze szczegółowymi danymi, prosta identyfikacja zgłoszeń reklamacyjnych, wygodna wyszukiwarka konkretnych zgłoszeń reklamacji, optymalne zarządzanie statusami reklamacji, obniżenie kosztów związanych z obsługą reklamacji, prosta komunikacja z klientami, to tylko niektóre z zalet, jakimi charakteryzuje się panel reklamacyjny na Sellasist dla Twojego e-sklepu czy zintegrowanych kanałów sprzedażowych. Okazuje się jednak, że z takiego zastosowania zadowoleni mogą być również klienci Twojego internetowego biznesu.

Zalety dla Twoich klientów

Wygodny formularz elektroniczny jest w pełni zautomatyzowany, nie sprawia żadnego problemu w zakresie złożenia reklamacji konkretnego towaru. Ponadto, klient może dokładnie opisać, z jakiego powodu zwraca produkt, a nawet dołączyć zdjęcie. Co więcej, klient jest powiadamiany o każdym etapie procesu reklamacyjnego oraz o zakończeniu reklamacji. Walorem jest sprawna komunikacja między e-sklepem, a kupującym.

Pamiętaj, że nie tylko bezproblemowa sprzedaż i pełne zadowolenie klientów mają wpływ na wizerunek Twojego biznesu w sieci. Reklamacje zdarzają się zawsze i jest to całkowicie normalne, natomiast każdy e-sklep powinien podejść do tego procesu w sposób profesjonalny, uwzględniając dobro klientów oraz mechanizmy, które nie będą zakłócać codziennej działalności.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj