Tworzenie sklepu internetowego krok po kroku – przewodnik po funkcjonalności Sellingo

0
150
sellingo tapeta

Marzysz o własnym sklepie internetowym, ale jego stworzenie i prowadzenie wydaje Ci się drogie i skomplikowane? Nic bardziej mylnego! Przy obecnej technologii i gamie dostępnych na rynku oprogramowań abonamentowych (SaaS) z założeniem własnego sklepu online poradzi sobie każda osoba obsługująca komputer, a nie musi to być nawet jakiś wyjątkowo nowoczesny sprzęt z górnej półki.

Oprogramowanie abonamentowe typu SaaS dla sklepów internetowych

 

To najlepsze rozwiązanie dla początkujących sprzedawców internetowych i z pewnością najwygodniejsze dla wszystkich posiadaczy e-commerce. Kluczowymi zaletami abonamentowego oprogramowania dla sklepów internetowych to między innymi:

Elastyczność kosztów

SaaS umożliwia sklepom internetowym płacenie abonamentu, co eliminuje konieczność ponoszenia dużych kosztów początkowych na zakup licencji i infrastruktury.

Posiadasz sklepu internetowego, płaci jedynie za korzystanie z usługi, co pozwala na lepszą kontrolę kosztów.

Aktualizacje i utrzymanie

Dostawcy SaaS są odpowiedzialni za utrzymanie, aktualizacje i zabezpieczenia oprogramowania. Sklepy internetowe nie muszą martwić się o instalowanie nowych wersji, co pozwala im skoncentrować się na prowadzeniu biznesu.

Dostępność i skalowalność

Oprogramowanie SaaS jest dostępne z dowolnego miejsca i urządzenia, o ile tylko masz dostęp do internetu. Elastyczność skalowalności pozwala na łatwe dostosowywanie rozmiaru oprogramowania do potrzeb rosnącego sklepu internetowego.

Świeżość technologii

Brak konieczności samodzielnego aktualizowania oprogramowania pozwala sklepom być zawsze zgodnymi z najnowszymi standardami.

Łatwość integracji

Oprogramowanie SaaS jest zazwyczaj zaprojektowane z myślą o łatwości integracji z innymi narzędziami i usługami poprzez gotowe rozwiązania, co ułatwia sklepom korzystanie z różnych marketplace, dostawców płatności i kurierów jednocześnie.

Bezpieczeństwo danych

Wiele platform SaaS oferuje wysoki poziom bezpieczeństwa danych, w tym regularne kopie zapasowe i zabezpieczenia przed zagrożeniami cybernetycznymi.

Wsparcie techniczne

SaaS oferuje wsparcie techniczne i biuro obsługi klienta, co jest kluczowe dla sklepów internetowych, zwłaszcza jeśli prowadzą działalność na rynkach globalnych.

Łatwość użycia

Dostawcy SaaS starają się zapewnić intuicyjne i łatwe w obsłudze interfejsy, co przekłada się na mniejsze wymagania szkoleniowe dla personelu sklepu.

 

Jakie oprogramowanie dla sklepu internetowego wybrać?

Nasza odpowiedź to – Sellingo. Dlaczego? Sellingo posiada wszystkie wyżej wymienione aspekty i jest dostępny cenowo praktycznie dla każdego, nawet raczkującego dopiero e-przedsiębiorcy, nieposiadającego dużego wkładu finansowego, a jednocześnie w niczym nie odstaje od najdroższych na rynku oprogramowań konkurencji. Ponadto Sellingo posiada dwóch e-commerce’owych braci – integrator sprzedaży Sellasist i program do zarządzania magazynem Sellasist WMS. Mając w posiadaniu wszystkich trzech, zyskujesz potężny, w pełni kompatybilny kombajn do zarządzania Twoim biznesem w sieci.

Jak stworzyć sklep internetowy Sellingo?

Krok 1. Skonfiguruj ustawienia podstawowe Twojego Sellingo

Początkową konfigurację powinno się przeprowadzić w sekcji Administracja ⇨ Ustawienia Podstawowe. Ważne jest, aby sprawdzić, czy wszystkie informacje kontaktowe zostały właściwie uzupełnione. Te dane będą później wyświetlane na karcie produktu oraz w innych lokalizacjach, gdzie adres i numer telefonu zostaną użyte.

Krok 2. Konfiguracja metod płatności w Sellingo

Metody płatności określają, w jaki sposób klienci będą mogli uregulować koszty swoich zakupów w Twoim sklepie internetowym. Możesz dowolnie dodawać i konfigurować różne metody płatności według własnych potrzeb. Proces dodawania nowych metod płatności jest prosty – wystarczy wybrać typ metody i wprowadzić wymagane informacje. Po dodaniu nowej metody płatności konieczne jest jej przypisanie do dostępnych opcji dostawy. W Sellingo masz szeroki wybór bramek płatniczych wszystkich najważniejszych usługodawców w Polsce oraz możliwość udostępnienia swoim konsumentom płatności odroczonych i ratalnych.

Krok 3. Konfiguracja metod dostawy i szablony wysyłki w Sellingo

Metod dostawy precyzują, w jaki sposób produkty są przesyłane do klienta. W trakcie procesu składania zamówienia, klient ma możliwość wyboru preferowanej opcji dostawy, takiej jak np. usługi kurierskie DPD czy Paczkomaty InPost. Niezbędne jest posiadanie co najmniej jednej poprawnie skonfigurowanej metody dostawy.

Szablon dostawy to formularz, który określasz dostępne metody dostarczania produktów zakupionych w Twoim sklepie internetowym. Warto pamiętać, aby podczas dodawania kilku szablonów dostawy, przypisać przynajmniej jedną wspólną metodę dla wszystkich. Dzięki temu, w sytuacji, gdy klient ma w koszyku produkty z różnymi szablonami dostawy, możliwe będzie ich wysłanie jedną wspólną metodą.

Krok 4. Konfiguracja sklepu internetowego Sellingo z Allegro

Dzięki integracji z Allegro masz możliwość łatwego zarządzania ofertami w swoim sklepie Sellingo. Możesz dostosować wygląd i ustawienia ofert według własnych preferencji, a następnie wygodnie wystawiać je bezpośrednio z panelu administracyjnego Sellingo. Przy jednym sklepie możesz połączyć wiele kont Allegro i efektywnie nimi zarządzać, eliminując potrzebę uciążliwego logowania się na każde z osobna.

Krok 5. Konfiguracja skrzynki mailowej Sellingo

To ważny szczegół, powiadomienia i kontakt z klientem to nieodłączny element e-commerce. Jeśli potrzebujesz dodatkowej skrzynki email, możesz ją bez trudu założyć bezpośrednio w panelu administracyjnym Twojego sklepu Sellingo.

Krok 6. Dodawanie oferty produktowej Sellingo

Zaopatrzenie sklepu Sellingo można przeprowadzić przy użyciu jednej z poniższych metod:

  • Ręcznego dodawania produktów.
  • Importowania produktów z aukcji Allegro.
  • Importowania produktów z pliku XML/CSV.

Bez względu na to, czy mamy do czynienia z jednym produktem, czy z większą liczbą, należy zacząć od zastanowienia się, jakie informacje posiadamy na temat danego produktu i co chcemy przedstawić w jego karcie.

  1. Wskazane jest posiadanie gotowej nazwy produktu, opisu oraz przynajmniej jednego zdjęcia.
  2. W przypadku różnic między produktami, takimi jak kolor czy rozmiar, konieczne jest utworzenie odpowiednich wariantów produktów w pierwszej kolejności.
  3. Gdy do produktów mogą być dodawane opcjonalne dodatki, akcesoria lub tworzone są zestawy produktów, należy utworzyć odpowiednie opcje.
  4. Jeżeli produkt posiada specyfikację techniczną lub chcemy estetycznie przedstawić np. jego wymiary – należy stworzyć odpowiednie atrybuty dla produktów.

Z Sellingo możesz oczywiście korzystać w dziesiątek integracji z hurtowniami, dzięki czemu stworzysz sklep o modelu dropshipping’owym.

Podsumowując

Sellingo to oprogramowanie abonamentowe typu SaaS dla sklepów internetowych, warto podkreślić, że jest to rozwiązanie idealne zarówno dla początkujących przedsiębiorców online, jak i doświadczonych sprzedawców e-commerce. Dzięki elastyczności kosztów, łatwości obsługi, regularnym aktualizacjom i wsparciu technicznemu, Sellingo ułatwia zarządzanie sklepem online. Kluczowe kroki, takie jak konfiguracja ustawień, metod płatności, dostawy oraz integracja z Allegro, są przyswajalne w prosty sposób. Dodatkowo możliwość łatwego zaopatrzenia sklepu poprzez integracje z hurtowaniami, dodawania ofert i konfiguracji mailowej sprawiają, że Sellingo staje się kompleksowym narzędziem do skutecznego prowadzenia biznesu e-commerce. Dla tych, którzy marzą o własnym sklepie internetowym, Sellingo jest dostępne cenowo, funkcjonalne i gotowe do sprostania wymaganiom rozwijającego się rynku e-commerce.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj