Jak efektywnie zarządzać wielokanałową sprzedażą online

0
140
efektywne zarządzanie wielokanałową sprzedażą

Wielokanałowość w e-commerce (zwana również omnichannel) staje się obecnie normą. Sprzedawcy internetowi stanęli wobec tego przed wyzwaniem – w jaki sposób zorganizować sprzedaż, marketing i ogólne doświadczenie klienta na wielu płaszczyznach oraz efektywnie zarządzać strategią handlu wielokanałowego. Z pomocą posiadaczom sklepów internetowych przychodzi technologia i szeroki wybór integratorów e-commerce. Zapoznaj się z naszym artykułem i dowiedz, w jaki sposób sprawnie poszerzać możliwości sprzedaży wielokanałowej i nie stracić przy tym głowy.

Czym jest sprzedaż wielokanałowa?

Sprzedaż wielokanałowa to strategia handlowa, w której firma oferuje swoje produkty lub usługi poprzez różne kanały dystrybucji. To oznacza, że e-commerce nie ogranicza się do jednego sposobu sprzedaży, ale korzysta z różnych platform, miejsc i metod, aby dotrzeć do szerokiego grona klientów. Główne cele sprzedaży wielokanałowej to zwiększenie zasięgu rynkowego, zwiększenie dostępności produktów dla klientów oraz poprawa doświadczeń zakupowych.

Przykłady kanałów w sprzedaży wielokanałowej obejmują:

  1. Sklepy stacjonarne: Tradycyjne sklepy, w których klienci mogą dokonywać zakupów osobiście.
  2. Sklepy internetowe: Umożliwiające klientom zakupy za pomocą strony internetowej.
  3. Marketplace: Korzystanie z platform handlowych takich jak Allegro, eBay czy inne rynki internetowe.
  4. Media społecznościowe: Wykorzystanie platform społecznościowych do promocji produktów i umożliwienie zakupów bezpośrednio z tych platform.

 

Czy warto wdrożyć sprzedaż wielokanałową?

Warto! Wdrażanie sprzedaży wielokanałowej może być wyjątkowo korzystne, ponieważ umożliwia dostosowanie się do różnych preferencji zakupowych klientów, co z kolei może zwiększyć sprzedaż i lojalność klienta. Współczesne sklepy internetowe często wykorzystują kombinację różnych kanałów, tworząc spójne doświadczenie zakupowe dla klientów na różnych platformach.

 

Jak zarządzać sprzedażą wielokanałową i się nie pogubić?

Wystarczy zautomatyzować procesy. Zarządzanie sprzedażą online to wyzwanie, które wymaga równoczesnego wykonywania wielu zadań. Procesy związane z obsługą zamówień, księgowością, wysyłkami, zwrotami, analizami i raportowaniem absorbują dużo czasu – zasobu, którego przedsiębiorcom często brakuje. Dlatego polecamy skorzystanie z narzędzi takich jak Sellasist, które umożliwiają zautomatyzowanie wielu rutynowych operacji, umożliwiając jednoczesne zarządzanie całym Twoim e-commerce z jednego centralnego miejsca.

 

Integrator e-commerce Sellasist w sprzedaży wielokanałowej

W Sellasist zintegrujesz swoje sklepy internetowe i marketplace

Sellasist oferuje ponad 400 integracji, dzięki którym możesz sprzedawać swoje produkty na różnych platformach, takich jak Allegro, eBay, ERLI.pl, EmpikPlace, Arena i wielu innych. Połącz je ze swoimi sklepami internetowymi i rozważ ekspansję poza granice kraju np. na Allegro.cz.

 

Z Sellasist skoordynujesz metody płatności i obsługę przesyłek

Daj klientom szeroki wybór metod płatności, w tym płatności odroczonych i ratalnych. W Sellasist znajdziesz integracje z najpopularniejszymi firmami kurierskimi (dostawa na adres, paczkomaty i punkty odbioru). Dzięki Sellasist Twoi klienci zawsze otrzymają swoje zamówienia!

 

Sellasist to narzędzie do automatyzacji!

Główną cechą oprogramowania Sellasist jest automatyzacja. Dzięki automatyzacji w Sellasist możesz efektywnie zarządzać sprzedażą bez konieczności aktywnego udziału. Oddaj systemowi swoje obowiązki i ciesz się błyskawiczną realizacją zadań. Funkcje automatyzacji w Sellasist znacząco usprawnią procesy obsługi sprzedaży i realizacji zamówień. Dzięki nim zminimalizujesz ryzyko błędów przy wykonywaniu rutynowych, powtarzalnych czynności. Automatyzacja pozwoli Ci zaoszczędzić cenny czas, który możesz przeznaczyć na rozwój swojego e-commerce.

 

Zintegruj się z hurtowniami

Osiągnij skuteczną sprzedaż, łącząc Sellasist z hurtowniami! Produkty, ceny i opisy są importowane i aktualizowane automatycznie. Dzięki pełnej synchronizacji asortymentu hurtowni i kanałów sprzedaży, z łatwością stworzysz skuteczny model omnichannel.

Z Sellasist uporządkujesz swoje obowiązki rachunkowo-biurowe

Sellasist zapewnia łatwą i bezpieczną obsługę księgowości. W oprogramowaniu tym przeprowadzisz wszystkie procesy związane ze sprzedażą, począwszy od wystawienia ofert, aż po rozliczenie faktur! Automatycznie generujesz niezbędne dokumenty, tworzysz pliki JPK i drukujesz wymagane dokumenty sprzedażowe. Jeśli używasz już programu ERP, istnieje możliwość jego integracji z Sellasist, co pozwoli zaoszczędzić czas na obsłudze ręcznej dokumentów sprzedażowych i rozliczeń księgowych.

 

Podsumowując – jak efektywnie zarządzać wielokanałową sprzedażą online?

W dzisiejszym świecie e-commerce wielokanałowa sprzedaż staje się standardem. Sprzedawcy online muszą skonfrontować się z wyzwaniem skutecznego zarządzania sprzedażą, marketingiem i doświadczeniem klienta na różnych platformach. W artykule omówiliśmy, czym jest sprzedaż wielokanałowa, podkreślając korzyści takie jak zwiększenie zasięgu rynkowego i poprawa UX. Warto wdrożyć tę strategię, wykorzystując narzędzia do automatyzacji, takie jak Sellasist, które oferuje ponad 400 integracji, umożliwiając sprzedaż na platformach takich jak Allegro czy eBay. Automatyzacja w Sellasist pozwala efektywnie zarządzać procesami, a zintegrowane metody płatności i obsługa przesyłek sprawiają, że klientom nigdy niczego nie brakuje. Wspólnie z funkcjami do obsługi hurtowni oraz łatwą i bezpieczną księgowością, Sellasist stanowi kompleksowe rozwiązanie dla efektywnego zarządzania sprzedażą wielokanałową, pozwalając przedsiębiorcom skupić się na rozwoju swojego e-biznesu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj