E-sklep a sklep stacjonarny – poznaj najważniejsze różnice, zalety oraz wady

0
1389
pokoje dla studentów Gdańsk

Zastanawiasz się, jaki sklep otworzyć, aby punkt sprzedażowy mógł generować wysokie zyski. Najlepszą opcją jest połączenie sklepu stacjonarnego wraz z e-sklepem, natomiast jeśli masz wybrać tylko jedno rozwiązanie, koniecznie poznaj zestawienie zalet i wad dostępnych metod komunikacji z potencjalnym klientem.

 

E-sklep na miarę wymagań współczesnego klienta

Eksperci branży e-commerce potwierdzają, że dzisiaj to właśnie zakupy w sieci cieszą się największą popularnością. Już ponad 70% użytkowników internetu realizuje regularne zakupy online, przynajmniej raz w miesiącu.

Klienci zmienili swoje tendencje zakupowe, chcą nabywać dobra wygodnie, szybko i w niskiej cenie, a wszystkie te potrzeby spełniają właśnie sklepy internetowe. Nie trzeba wychodzić z domu, aby zrobić zakupy. Można je realizować w dowolnym miejscu i o dowolnej porze, do tego klient zyskuje niczym nieograniczony dostęp do towarów, nawet tych z najbardziej odległych zakątków świata.

To właśnie internet pozwala dotrzeć do szerokiej grupy potencjalnych klientów, a zmasowane działania marketingowe i różne kanały sprzedażowe jeszcze bardziej w tym pomagają. Sklep stacjonarny jest ograniczony swoją lokalizacją, przez co grupa klientów jest znacznie mniejsza.

Nie ma wątpliwości, że e-sklepy konkurują dzisiaj ceną. To w sieci można nabywać produkty taniej, a klient może liczyć na większe rabaty i obniżki cenowe. Wszystko dlatego, że prowadzenie działalności w internecie wiąże się po prostu z mniejszymi kosztami dla przedsiębiorcy.

 

Łatwy biznes z możliwością dużych zarobków

E-sklep można prowadzić samodzielnie, minimalizując koszty takiej działalności. W licznych przypadkach odpadają koszty związane z koniecznością wynajmu powierzchni sklepowej, ale również wynajmu magazynu. Sellingo jest platformą sprzedażową, która oferuje dogodne pakiety swoich usług. Klienci wybierają nie tylko gotowe szablony internetowych witryn, mogą również łączyć różne kanały sprzedażowe, jak Allegro czy marketplace. Co więcej, mogą nawiązywać współpracę z hurtowniami, dzięki czemu nie potrzebują przestrzeni do magazynowania towarów, ani nie muszą w niego inwestować. Wysyłka następuje prosto z hurtowni, a e-sklep jest jedynie pośrednikiem, który oczywiście na takich transakcjach zarabia.

Wydaje się, że prowadzenie i utrzymanie e-sklepu jest znacznie łatwiejsze, niż punktu stacjonarnego. Wiele rozwiązań, w tym księgowych, marketingowych i sprzedażowych jest zautomatyzowanych, dzięki czemu właściciel działalności może skupić się na innych kwestiach, na przykład na komunikacji z klientem czy doborze oferowanych produktów.

Ważne jest również to, że to właśnie internet daje szerokie możliwości rozwoju. Kolejno zamykane galerie handlowe są tylko potwierdzeniem tego, że sprzedaż stacjonarna staje się już passe, a biznes przenosi się do strefy wirtualnej. Idąc z duchem czasu i odpowiadając na wymagania współczesnego klienta, wydaje się, że obecność w sieci jest wręcz obowiązkowa.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj