Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym dzięki promocjom?

0
1207
promocja sklep internetowy

Koszty prowadzenia e-sklepu są znacznie mniejsze, aniżeli w przypadku stacjonarnego punktu handlowego. Sklep online nie generuje wydatków z tytułu konieczności wynajmu powierzchni sklepowej, bardzo często odchodzą też opłaty związane z magazynowaniem towaru oraz zatrudnianiem personelu do obsługi klientów. Dzięki temu, nadwyżki pieniędzy mogą stanowić doskonałe źródło w ramach organizacji częstych promocji. Nie ma wątpliwości, że branże e-commerce właśnie ceną może skutecznie konkurować na rynku usług sprzedażowych.

Promocja jako narzędzie wspierające sprzedaż

Nic nie kusi potencjalnych klientów tak bardzo, jak niska cena. Oczywiście, zakupy online są również optymalnie wygodne, bo przecież można nabywać pożądane produkty bez konieczności wychodzenia z domu, ale atrakcyjna cena jest w tym przypadku priorytetem.

Licznymi promocjami e-sklepy starają się zniwelować dyskomfort związany z niemożnością fizycznego obejrzenia towaru, w ten sposób konkurują również z innymi sklepami online. Pamiętaj, że w sieci nie ma problemu, aby szybko porównać ceny i wybrać sklep www, w którym produkty udaje się kupić najtaniej.

Specjalne promocje zwiększają zainteresowanie potencjalnych klientów. Warto zaznaczyć, że w sieci są one organizowane znacznie częściej, niż w sklepach stacjonarnych. Właściciele e-sklepów mają wiele różnych okazji, aby oferować swoim klientom towar w promocyjnej cenie i jak najbardziej z nich korzystają.

Promocje okazjonalne

Black Friday, Dzień Matki, Walentynki, Dzień Dziecka, to tylko niektóre okoliczności, które zachęcają do zakupów w promocyjnych cenach. Oczywiście, każdy e-sklep może oferować promocje cenowe wedle indywidualnych potrzeb, wybierając dowolne dni kalendarzowe. Bardzo często okazją są urodziny sklepu, pierwszy dzień lata, a nawet zwyczajny weekend.

Rodzaje promocji w e-sklepach

Najprostszą w organizacji i taką, z której najczęściej korzystają e-sklepy, jest po prostu czasowa obniżka cen na wybrane produkty. W tej bardziej zaawansowanej opcji sklepy online tworzą specjalne programy lojalnościowe dla stałych klientów i właśnie im dedykowane są wyjątkowe promocje. Przykładem może być program lojalnościowy na Sellingo, który daje możliwość organizacji promocji cenowej ze specjalnymi kodami rabatowymi albo promocję, zgodnie z którą taniej jest o wybranej godzinie. Sprzedawcy promować mogą też konkretny produkt dnia, organizować promocje, zgodnie z którymi dokonując zakupy w konkretnych zestawach produktów, jest taniej. Sellingo udostępnia też możliwość informowania o promocjach z zastosowaniem banerów reklamowych. Promocje cenowe mogą czekać na klientów, którzy złożyli już określoną ilość zamówień w danym sklepie albo złożyli zamówienie na konkretną wartość. Możliwości jest naprawdę wiele.

Warto wspomnieć także o promocjach typu 1+1, 2+1 czy kup jeden produkt, drugi otrzymasz za połowę ceny. Tak naprawdę to właściciel sklepu www decyduje o tym, z jakich promocji może skorzystać klient w danym czasie. Niewątpliwie warto z tych opcji korzystać, bo każda promocja przyciąga klientów, jednak nie zaleca się zbyt częstego stosowania promocji cenowych, ponieważ nabywcy mogą zbytnio przyzwyczaić się do niższych cen.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj