Nieustający przyrost konsumentów online niejako wywarł na właścicielach sklepów internetowych i e-przedsiębiorcach wymóg poszerzania swojej oferty sprzedażowej o inne kanały, takie jak Allegro, ERLI.pl czy eBay. Prowadzenie sprzedaży na kilku platformach jednocześnie sprawia wiele komplikacji, jest trudne do zarządzania i generuje liczne błędy, przeciągając tym samym czas obsługi klienta. Ostatecznie ma również wpływ na całkowitą liczbę zrealizowanych zamówień.
Aby uniknąć tych potencjalnych kłopotów, istotne jest połączenie wszystkich kanałów sprzedaży w jednym miejscu. Integrator e-commerce to zaawansowany system automatyzujący powtarzalne czynności, eliminujący ryzyko błędów ludzkich oraz znacząco skraca on czas potrzebny na procesy zakupowo-sprzedażowe.
Jakie możliwości daje integrator e-commerce?
Twój e-biznes na tyle mocno się rozwinął, że nie masz energii ani czasu prowadzić go samodzielnie? Wcale nie musisz zatrudniać gigantycznego zespołu, a tym samym generować dodatkowych kosztów. Wręcz przeciwnie, dobra platforma do zarządzania e-commerce pozwoli Ci je minimalizować.
Integrator e-commerce oferuje szereg możliwości, które są kluczowe dla efektywnego zarządzania sklepem internetowym, ofertami na Allegro i sprzedażą na innych platformach handlowych, takich jak EmpikPlace czy Erli.pl. Systemy tego rodzaju umożliwiają skuteczne zarządzanie wieloma aspektami działalności internetowego sklepu, poprawiają obsługę klienta i optymalizację procesów operacyjnych.
Są to możliwości takie jak:
- integracja różnych kanałów sprzedaży (sklepy internetowe i marketplace’y),
- integracje z hurtowniami i obsługa dropshippingu,
- zarządzanie cenami, marżami i opisami produktów,
- kontrola stanów magazynowych,
- automatyzacja obsługi zamówień,
- automatyzacja obsługi zwrotów i reklamacji,
- rozliczenia księgowe i statystyki,
- promowanie ofert i produktów,
- narzędzia wspierające szybką obsługę klienta.
Jakie oprogramowanie integrujące e-commerce wybrać?
Niewątpliwym numerem jeden w kwestii popularności integratorów dla e-commerce jest BaseLinker. Jeśli e-przedsiębiorcą jesteś nawet od niedawna, bez wątpienia słyszałeś o BaseLinkerze, a może nawet właśnie go używasz. Króluje w kwestii liczby integracji (nawet 800 możliwości zintegrowania) oraz liczby użytkowników. Jeśli jednak czytasz ten artykuł, to z jakiegoś powodu szukasz jego alternatywnej wersji.
Po głębszym researchu w poszukiwaniu innej, a być może lepszej opcji w oko wpaść może menadżer wielokanałowej sprzedaży Sellasist. Zarówno BaseLinker jak i Sellasist zapewnią Ci w gruncie rzeczy wszystkie wcześniej wymienione funkcje niezbędne w zarządzaniu, mają jednak swoje plusy i minusy.
Na plus Sellasist na pewno warto wymienić błyskawiczną synchronizację stanów magazynowych, zamówień i cen (nawet do jednej minuty!) w cenie podstawowego abonamentu, za co w BL musielibyśmy słono zapłacić, a w standardzie dostajemy synchronizację jedynie raz na kilka godzin. W podstawowym pakiecie Sellasist czeka Cię również do 300 połączeń API na minute! Sellasist posiada również darmową obsługę i pomoc telefoniczną, gdzie BL oferuje jedynie wsparcie za pomocą kontaktu mailowego. Alternatywny kuzyn BaseLinker’a pozwoli Ci również na umieszczenie autorespondera, szeroko rozbudowana współpraca z Allegro również warta jest zainteresowania, szczególnie przez posiadaczy hurtowni. Może i BaseLinker ma swoje 800 integracji, ale czy potrzebujesz ich wszystkich? Sellasist posiada wszystkie najpotrzebniejsze integracje umożliwiające swobodę biznesową, a przede wszystkim współpracuje z topowymi marketplace’mi tj. Allegro, Olx, ERLI.pl, Ebay czy platformą od Empik.
Podsumowując
Zarówno BaseLinker jak i Sellasist to mocni zawodnicy w swojej dziedzinie. Oba oprogramowania mają mocne strony, dlatego najlepiej jeśli sam sprawdzisz ich możliwości i przekonasz się, który jest odpowiedniejszym wyborem dla Ciebie i Twojego biznesu internetowego. Przy tej okazji nadmienię jeszcze o okresie testowym, w Sellasist jest to 30 dni, natomiast w BaseLinkerze 14, które może pomogą Ci w podjęciu odpowiedniej decyzji.