Już co drugi Polak, który preferuje zakupy za pośrednictwem internetu, korzysta w tym celu z urządzeń mobilnych. Okazuje się, że m-commerce to coraz prężniej rozwijający się trend i przyszłość całej branży e-commerce. Dlaczego wybieramy składanie zamówień przez smartfona i jakie działania muszą wdrożyć sklepy online, aby sprostać coraz większym wymaganiom klientów? Dowiedz się więcej już teraz.
Rozwój aplikacji mobilnych
51% Polaków do zakupów w internecie używa urządzeń mobilnych, a 40% korzysta w tym zakresie z telefonu. W obliczu tych danych widać wyraźnie, jak potrzebne są zmiany i rozwój aplikacji mobilnych. Prognozy wskazują jasno — użytkownicy sieci będą coraz chętniej i częściej korzystać z urządzeń mobilnych do składania zamówień. Wynika to z komfortu użytkowania, szybkości, łatwego dostępu i bezproblemowego dostępu do oferty sklepów online, specjalnych promocji czy rabatów. Większość użytkowników internetu uznaje również, że zakupy przez urządzenia mobilne są bezpieczne.
Jakie rozwiązania muszą wdrożyć właściciele e-sklepów? Przede wszystkim należy zoptymalizować strony internetowe tak, aby były responsywne i dostosowane do wymogów ekranów urządzeń mobilnych.
To jeszcze nie wszystko, okazuje się, że duże zmiany muszą nastąpić w dostępie do metod płatności. Już teraz Sellingo oferuje wybór nowoczesnych sposobów płatności, w tym opcje portfeli elektronicznych czy odroczone płatności. Czy wiesz, że przynajmniej raz skorzystało z nich już 62% użytkowników sieci?
Na wzrost sprzedaży wpływa również coraz popularniejsza funkcja one-click ordering. Polega ona na finalizowaniu zakupów z zastosowaniem urządzeń mobilnych bez konieczności każdorazowego wpisywania danych, zarówno tych dotyczących płatności, jak i dostawy.
Zakupy w social mediach
Tradycyjną już sprzedaż poprzez oficjalne strony www sklepów online należy połączyć z innymi gałęziami dotarcia do potencjalnych klientów. Świetnym rozwiązaniem jest sprzedaż produktów i usług w mediach społecznościowych. Okazuje się, że 36% klientów kupuje w social mediach i trend ten rozwija się dynamicznie w kierunku wzrostu sprzedaży. Dzisiaj około 28% właścicieli sklepów online korzysta z mediów społecznościowych w ramach prezentowania oferty, organizacji specjalnych promocji cenowych i sprzedaży produktów. Social media są doskonałym narzędziem sprzedaży, a klienci doceniają je głównie ze względu na łatwą i szybką interakcję oraz bezpośredni kontakt ze sprzedawcą.
Sztuczna inteligencja w sprzedaży
Urządzenia mobilne są doskonałym narzędziem do wykorzystywania sztucznej inteligencji, która w branży e-commerce sprawdza się doskonale. Jak ją wykorzystać w e-sklepie? Na przykład z zastosowaniem chatbotów i personalizowane oferty. Sztuczna inteligencja sprawdza się tez doskonale do śledzenia zamówienia. Wszystkie rozwiązania mają ułatwiać realizację całego procesu zakupowego, zarówno dla właścicieli sklepów online, jak i klientów, którzy korzystają z aplikacji mobilnych.