Przewodnik po funkcjach Sellingo — optymalizacja Twojego e-sklepu

0
191
optymalizacja sklepu internetowego

Optymalizacja w sklepie internetowym odnosi się do szeregu działań mających na celu poprawę efektywności, wydajności i doświadczenia użytkownika w witrynie e-commerce. Optymalizacja może obejmować różne obszary, zarówno techniczne, jak i marketingowe, aby zwiększyć konwersje, zyski i ogólną satysfakcję klientów. Oto kilka kluczowych obszarów optymalizacji w sklepie internetowym, o które zadbasz działając na oprogramowaniu Sellingo.

Optymalizacja strony internetowej Twojego sklepu internetowego

Szybkość ładowania

Już w najniższym abonamencie, który przygotował dla Ciebie operator oprogramowania dla sklepów internetowych Sellingo wliczony jest szybki i wydajny hosting, dzięki któremu zmaksymalizujesz prędkość ładowania stron Twojego e-commerce. Skróci to czas ładowania witryny, a jednocześnie przyspieszy – doświadczenie użytkownika, jak również wpłynie korzystnie na pozycjonowanie SEO sklepu online.

Responsywność

Sellingo w swojej ofercie posiada szereg skórek i pakietów graficznych dostosowanych do branży, w której sprzedajesz oraz uniwersalnej estetyki, a wszystko to w pełni responsywne! M-commerce to przyszłość sprzedaży internetowej, na którą z Sellingo będziesz w pełni przygotowany. Upewnij się, że strona Twojego sklepu działa płynnie na różnych urządzeniach, takich jak komputery, smartfony i tablety. Jeśli tak nie jest, to może warto zastanowić się nad zmianą platformy SaaS na Sellingo?

Optymalizacja treści

Jasność opisu produktów

Zapewnij klarowne i przekonujące opisy produktów, które pomogą klientom zrozumieć ich wartość. Zadbasz o nie osobiście dzięki szablonom opisów i przejrzystym kreatorze blokowym w Sellingo.

Zdjęcia wysokiej jakości

Dodaj wysokiej jakości zdjęcia, umożliwiające klientom dokładne obejrzenie produktu. Dzięki responsywności Sellingo Twoje zdjęcia i grafiki nie stracą na jakości, a klienci będą mogli dokładnie obejrzeć ofertę przed zakupem.

SEO

Optymalizacja treści

Dbaj o odpowiednie użycie słów kluczowych w opisach produktów i treściach strony Twojego sklepu internetowego. Jeśli z jakiegoś powodu nie chcesz zajmować się tym sam – zapraszam do kontaktu.

Linki zewnętrzne

Zbuduj zdrowy profil linków zewnętrznych, aby poprawić widoczność w wynikach wyszukiwania. W Sellingo stworzysz swój własny, pełnowartościowy blog, w którym będziesz mógł dzielić się nowościami produktowymi, branżową wiedzą i wszystkim, co uznasz za warte publikacji. Stworzenie bloga e-commerce nie tylko posiada wartość informacyjną, dzięki niemu za sprawą linkowania wewnętrznego i zewnętrznego oraz użycia odpowiednich słów kluczowych wypozycjonujesz Twój sklep Sellingo w wyszukiwarkach internetowych.

Strategie cenowe i promocje

Rzetelna wycena

Ustal konkurencyjne, ale rentowne ceny. Sellingo możesz zintegrować z szeregiem różnych porównywarek cen takich jak Ceneo czy Skąpiec, dzięki którym wypromujesz swoje oferty na tle innych oraz sprawdzisz ceny konkurencji w Twojej branży. Mając zintegrowane ze sklepem Sellingo konto na Allegro, możesz również skorzystać z analiz cen Allegro.

Promocje i rabaty

Zastosuj skuteczne strategie promocyjne, aby przyciągnąć klientów.

W swoim sklepie online Sellingo możesz zastosować:

  • Kody rabatowe i rabaty dla klientów,
  • Promocje czasowe,
  • Happy hour – taniej w wybranej godzinie,
  • Produkt dnia – reklamując konkretne oferty,
  • Zestawy promocyjne,
  • Programy lojalnościowe.

Personalizacja i analiza danych

Personalizacja ofert

Dostosuj oferty do indywidualnych preferencji klientów. Dzięki zintegrowaniu Twojego sklepu Sellingo z takimi oprogramowaniami jak Google Merchant Center i SALESmanago z łatwością opracujesz strategie marketingowe i remarketingowe Twojego e-commerce.

Analiza danych

Korzystaj z danych analitycznych do monitorowania zachowań klientów i dostosowywania strategii. W panelu głównym Sellingo na bieżąco masz wgląd do statystyk odwiedzin, zamówień i porzuconych koszyków. Integracja sklepu z narzędzie Google Analytics 4 pozwoli Ci na analizę danych Twojego sklepu internetowego w jednym centralnym miejscu. Dzięki temu masz możliwość podejmowania bardziej przemyślanych decyzji na podstawie twardych danych.

Proces zakupowy

Prosta ścieżka zakupowa

Upewnij się, że proces zakupowy jest łatwy i intuicyjny. To od Ciebie zależy, jakie metody i bramki płatnicze udostępnisz swoim klientom, jak również jakie możliwości dostawy będą mieć użytkownicy Twojego e-commerce. W Sellingo dostępny masz cały szereg najpopularniejszych dostawców płatności i firm kurierskich na rynku.

Bezpieczeństwo transakcji

Zabezpiecz transakcje online i dostarczaj pewność klientom. Zabezpieczenia SSL użyte w Sellingo jak i sprawdzone bramki płatnicze certyfikowanych, zaufanych operatorów bankowości internetowej i mobilnej zapewnią bezpieczeństwo Twoim klientom oraz spokój Tobie – jako właścicielowi e-commerce.

Obsługa klienta

Komunikacja

Udostępnij efektywny system komunikacji z klientem. Panel administracyjny Twojego sklepu Sellingo połączysz z wieloma skrzynkami mailowymi, tak aby móc zawsze pozostawać w kontakcie z klientami. Z Sellingo rozpoczniesz również łatwy marketing za pomocą newslettera, a dodatkowo swoje e-commerce możesz połączyć z jedną z dostępnych w Sellingo opcji widgetów kontaktowych np.: CallPage (rozmowy telefoniczne), Livechat od Czater.pl lub zaimplementować Messenger połączony z facebookowym kontem Twojego sklepu internetowego.

Obsługa zwrotów i reklamacji

Dostarcz szybką i profesjonalną obsługę reklamacji. Dzięki oparciu swojego biznesu online o platformę Sellingo, w pakiecie dostaniesz za darmo Moduł Zwrotów i Reklamacji RMA, za który u konkurencji musiałbyś słono zapłacić, lub używać specjalnie zewnętrznej integracji z dodatkowymi narzędziami. Tylko kilka prostych kroków dzieli Cię od skonfigurowania formularza kontaktowego i utworzenia powiadomień, aby zautomatyzować do maksimum ten żmudny proces w Twoim sklepie Sellingo.

Podsumowanie – jak zoptymalizować Twój e-sklep?

Optymalizacja w tych obszarach może pomóc sklepowi internetowemu w przyciąganiu większej liczby klientów, zwiększeniu konwersji i budowaniu lojalności klienta. Ważne jest ciągłe monitorowanie wyników i dostosowywanie strategii na podstawie analizy danych i zmian rynkowych.

(Artykuł pochodzi od jednego z naszych partnerów i stanowi materiał promocyjny)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj