środa, 7 grudnia, 2022
1 C
Warszawa

Jak zrobić/stworzyć szablon Allegro?

Bardzo wielu sprzedawców niestety nie docenia znaczenia właściwego szablonu Allegro. Nie zdaje sobie sprawy dlaczego tak istotny jest wyrazisty szablon, który nie tylko będzie pozytywnie kojarzył nasza markę, który będzie w atrakcyjny sposób promował produkt, ale jednocześnie będzie sprzedawał. Prawidłowy szablon pod sprzedaż powinien być przede wszystkim odpowiednio zbudowany, posiadać wszystkie niezbędne dla Klienta elementy, boxy, informacje, a ponadto w przejrzysty i ciekawy sposób prezentować samą ofertę sprzedażową. W tym artykule chciałbym zaprezentować Państwu, jak powinien wyglądać sprzedażowy szablon Allegro, jakich informacji nie może w nim zabraknąć oraz jak powinny być one wyeksponowane. Zapraszam do lektury.

Jakie elementy powinien zawierać szablon dostosowany pod Klienta i sprzedający produkt?

Poniżej wyszczególniam elementy jakie są niezbędne by zawierały się w szablonie Allegro dla sprawnej komunikacji Klient-Sprzedawca i Sprzedawca-Klient. Są to informacje, które mają nie tylko cel marketingowy i sprzedażowy, ale część z nich odpowiada za budowę wiarygodnego wizerunku firmy oraz spełnia określone wymogi prawne. Kolejność wyszczególnionych elementów zależy od ułożenia ich w szablonie, od góry do dołu – zgodnie z ogólnymi standardami nie jest to jednakże żadnego rodzaju wykładnia.

  1. Banner i Logo – Pierwsze co powinno się rzucać w oczy po przejściu na aukcję to Logo sklepu internetowego i top (grafika na całą szerokość strony przyciągająca uwagę Klienta). Poniżej kilka przykładów na podstawie wybranych szablonów aukcji:

    przykładowy top
    przykładowy top

    idealneupominki.pl - top
    idealneupominki.pl – top

    Przykładowy top
    Przykładowy top
  2. Linkowanie – Każda aukcja powinna posiadać linki, oczywiście te dozwolone przez regulamin Allegro, gdyż link do naszego sklepu zostanie zapewne szybko wychwycony i zakończy się to tylko automatycznym zakończeniem naszych aukcji przez pracownika Allegro … choć, znane są mi przykłady, że udało się przemycić kilka linków w treści 🙂 ale o tym kiedy indziej :). Wracając do meritum, czyli „legalnych” linków, wyróżniamy tutaj:
    strona o mnie – czyli link prowadzący na Allegro do naszej strony, na której najczęściej znajdują się informacje dla kupujących, regulamin, dodatkowy kontakt. Link posiada format: http://allegro.pl/sklep/twoj_numer_id_twoja_nazwa_uzytkownika
    wszystkie przedmioty – czyli lista wszystkich produktów które są przez nas w obecnej chwili sprzedawane na naszym koncie Allegro. Link ma format: http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=twoj_numer_id
    komentarze – link prowadzący do listy naszych komentarzy. Format linku: http://allegro.pl/show_user.php?uid=twoj_numer_id
    kontakt – link do formularza kontaktowego poprzez który potencjalny Kupujący bądź osoba zainteresowana naszym produktem, może zadać dodatkowe pytania. Format: http://allegro.pl/SendMailToUser.php?itemId=numer_id_aukcji&userId=twoj_numer_id
  3. Box informacyjny – belka która powinna zawierać najważniejsze informacje dla Kupującego. Może być on oczywiście w formie poziomej bądź pionowej, w zależności od projektu szablonu i aranżacji jego poszczególnych elementów. Co w takim boxie powinno się znaleźć ?
    regulamin – najważniejsze punkty regulaminu, jego skrót, albo odniesienie w stylu „Kupując na mojej aukcji, akceptujesz warunki regulaminu dostępne tutaj (gdzie „tutaj” powinno być oczywiście podlinkowane odpowiednim hiperłączem).”
    kontakt – podstawowe informacje o nas jako sprzedawcy i o naszej firmie, nazwa firmy, adres. email, telefon, ewentualnie skype lub GG. Jeżeli odbieramy telefon tylko w określonych godzinach, warto to tutaj zaznaczyć.
    wysyłka – tutaj powinna znaleźć się informacja jakie formy transportu oferujemy naszym Klientom. Gdy są to firmy kurierskie, to które, jeżeli ponadto jest to Poczta Polska czy Paczkomat, także warto o tym napisać. Dobrym zwyczajem jest podanie informacji na temat czasu realizacji zamówienia (czas dostarczenia przesyłki przez poszczególnego przewoźnika). Ktoś może zadać pytanie, ale w jakim celu mamy te informacje podawać, skoro jest oddzielna zakładka aukcji o nazwie „Dostawa i płatność”. Otóż, analizy które były przeprowadzane, badające natężenie klikalności jak i samą celowość wykonywania kliknięć na aukcjach, wyraźnie wskazują, że współcześni Klienci nadal zwracają dużą uwagę na dane o wysyłce i płatności, i to właśnie na stronie szablonu, a nie w oddzielnej zakładce. A skoro Klient takiego rozwiązania potrzebuje, należy mu je zapewnić. Swoją drogą, owe analizy to dość ciekawy temat i w przyszłości na pewno zostanie on poruszony przeze mnie w oddzielnym artykule :).
    płatności – wystarczy, że wyszczególnimy tutaj formy płatności poprzez które Kupujący może zapłacić za produkt, podamy nazwę firmy, nr konta bankowego do bezpośrednich wpłat. Aby informacja ta nie była samą treścią, warto wstawić logo banku bądź firmy obsługującej płatności online (w przypadku Allegro jest to oczywiście PayU).
  4. Opis produktu – w przypadku zakupów internetowych jest to niezwykle istotny element. Należy zdać sobie sprawę, że opis produktu, tuż zaraz za zdjęciem, jest czymś na podstawie czego Klient ocenia atrakcyjność samego produktu. Klient często nie ma możliwości fizycznego dotknięcia produktu i jego obejrzenia (pomijając sytuację obejrzenia produktu w jakimś sklepie stacjonarnym, np. markowych butów, i zakupu dokonywanego na aukcji – to już inny rodzaj Klienta). Opis zatem powinien być na tyle precyzyjny aby przekazać wszystkie najistotniejsze atuty. Jeżeli istnieją wady to także należy je opisać, by później uniknąć reklamacji bądź rozczarowania Klienta. Opis produktu powinien być przede wszystkim rzetelny, ponadto ciekawy i interesujący dla Klienta, tak aby zachęcić go do zakupu, by pokazać, iż owy produkt jest właśnie tym, czego Klient potrzebuje, c spełni w pełni jego oczekiwania – oczywiście w pełni zgodności z prawdą. O tym jak wykonać sprzedający opis będę jeszcze pisał w kolejnych artykułach.
  5. Zdjęcie produktu – jak już wyżej wspomniałem, opis i zdjęcie to elementy w którymi Klient przede wszystkim kieruje się przy zakupach w sklepach internetowych. Dobrze wykonane zdjęcie, odpowiednio przygotowane marketingowo i w atrakcyjny sposób wyeksponowane, potrafi zdziałać cuda i znacząco podnieść sprzedaż samego produktu. Zdjęcia takie możemy wykonać samodzielnie bądź zlecając tę pracę fotografowi, ale o tym innym razem 🙂
  6. Panel Allegro – ostatnim elementem jaki powinien pojawić się w każdej aukcji, jest panel Allegro w którym to będą prezentowane inne nasze aukcje które obecnie są widoczne w serwisie Allegro. Panel taki jest namiastką wykorzystania techniki Cross-selling. O ile w tradycyjnej formie, chodzi o zaproponowanie i sprzedaży produktu bądź usługi która jest powiązana z zakupem Klienta, o tyle w tym przypadku, jest to prezentacja innych produktów, które Klienta dodatkowo mogą zainteresować. Jeżeli jeszcze w widocznym miejscu na szablonie Allegro umieścimy informację tekstową lub graficzną (banner), że Klient za przesyłkę płaci tylko raz, be względu na ilość zakupionych produktów, wówczas Klient może się pokusić o zakup kolejnego produktu, by zaoszczędzić na kosztach dostawy.

Meritum artykułu, czyli jak zrobić/stworzyć szablon Allegro.

Stworzyć nasz własny szablon Allegro dla naszych aukcji internetowych możemy dokonać na kilka sposobów. Różnią się one od siebie kwestiami wysokości kosztów jakie możemy ponieść, jakością wykonania, uniwersalnością bądź unikatowością rozwiązań jak i wykorzystaniem posiadanych przez nas umiejętności graficzno-programistycznych.

 

1. Zakup profesjonalnego i unikalnego szablonu

Jeżeli decydujemy się na zakup spersonalizowanego pod nasz sklep internetowy szablonu Allegro, musimy liczyć się z potencjalnie najwyższymi kosztami względem innych przedstawionych tutaj możliwości. Mamy jednak pewność, że szablon taki, będzie w pełni dostosowany do naszych oczekiwań i wymagań. Będzie ponadto wykorzystywał najnowsze trendy branżowe jak i wykorzystywał najciekawsze rozwiązania techniczno-marketingowe. Sama grafika szablonu oczywiście będzie w pełni unikalna i niepowtarzalna względem innych, konkurencyjnych szablonów. Zostanie wykonana przez profesjonalistę, zawodowego grafika, a następnie pocięta i zakodowana przez programistę. Problem może pojawić się jedynie z czasem, gdy będziemy chcieli dokonać pewnych modyfikacji w szablonie, zmienić ustawienie boxów, bądź nawet dość trywialnej kwestii linkowania, a samodzielnie nie będziemy potrafili tego wykonać. Wówczas wszelkie prace dodatkowe przy szablonie, będą oczywiście nas dodatkowo kosztować, co przy dłuższych modyfikacjach może mocniej naruszyć nasz budżet. Profesjonalne szablony Allegro możemy zakupić w przedziale cenowym od 200 do nawet 1200 zł (dane na podstawie wyceny kilku agencji interaktywnych oraz Allegro). Na plus mamy oczywiście pełną niepowtarzalność i unikalność naszego szablonu. Wybierając tę opcję, musimy pamiętać, aby podpisać umowę z firmą która wykona dla nas owy szablon, o przekazaniu praw bądź zgody/licencji na użytkowanie wykorzystanych zdjęć. Pozwoli to nam w przyszłości nie dopuścić to ewentualnych niekoniecznie miłych sytuacji.

wady i zalety profesjonalny szablon

2. Zakup schematycznego/powielanego szablonu

Na Allegro czy w internecie wiele jest ofert, na których możemy zakupić jeden bądź paczkę szablonów aukcji Allegro, dosłownie za kilka złotych. Czy taki zakup jednakże będzie dla nas korzystny? Zazwyczaj, są to szablony niskiej jakości, oparte na jednym projekcie, które różnią się jedynie grafiką w TOPie oraz kolorem tła. Nie są to szablony w żadnym wypadku atrakcyjne dla Klienta – wystarczające w przypadku osób, które chcą sprzedać kilka rzeczy znalezionych na strychu podczas porządków domowych, ale w żadnym wypadku nie dla firmy, która chce profesjonalnie i wiarygodnie wyglądać w oczach Klienta. Istotny jest także fakt, że szablony takie najczęściej były tworzone kilka, a nawet kilkanaście lat temu, zatem ich styl jest już dawno nie używany a wręcz może powodować śmieszność. O tej opcji zatem nie będziemy się nadto rozwodzić, gdyż byłoby to całkiem nieproduktywne. Jeżeli nie ma o czym pisać, a polecenie tego rozwiązania, byłoby w moim mniemaniu zachowaniem co najmniej nieetycznym, możemy zatem przejść dalej 🙂
wady i zalety schematyczny szablon

3. Wykorzystanie generatora aukcji

Z przytoczonych w tym artykule czterech opcji/możliwości stworzenia szablonu Allegro, ta chyba jest najbardziej rozbudowana, a ze względu na jej potencjał i ciekawy aspekt, wymaga dogłębnego przeanalizowania tematu. Przede wszystkim, generatory aukcji, generatory szablonów Allegro, możemy podzielić na dwie podkategorie: Generator Allegro i Inne :).

Z generatora Allegro zapewne każdy korzystał na początku swojej przygody ze sprzedażą na aukcjach internetowych. Stosunkowo prosta forma wystawienia aukcji na Allegro. W generatorze Aukcji wybieramy jeden z dostępnych szesnastu szablonów Allegro („Wybierz tło”), następnie wpisujemy treść aukcji, mamy tutaj podstawowe możliwości formatowania treści (wybór czcionki, jej wielkości, koloru, pogrubienie, podkreślenie, kursywa itp.). Gdy już mamy wybrane tło aukcji, wpisaną treść, określony tytuł, kategorię, cenę i dodaną miniaturkę, możemy rozpocząć aukcję. Proste i intuicyjne rozwiązanie dla „doraźnych sprzedawców” przeczytanych książek, obejrzanych filmów, czy rzeczy które są już zbędne w domu.

Żaden ceniony Sprzedawca, w którego interesie leży maksymalizacja sprzedaży, nie pozwoli sobie na takie domatorskie rozwiązanie i narażenie się na brak wiarygodności bądź śmieszność ze strony Kientów. Każdemu właścicielowi firmy, czy to wielkiego koncernu, małego przedsiębiorstwa zatrudniającego kilka osób, czy też działalności jednoosobowej zależy niewątpliwie na pozytywnym wizerunku i dobrym postrzeganiu jego firmy. Zasadne zdaje się tutaj stare dobre powiedzenie: „Jak Cię widzą, tak Cię piszą”. Zróbmy zatem wszystko, aby owy wizerunek był jak najlepszy i czym bardziej profesjonalny.

Takie rozwiązanie mogą nam zaoferować specjalistyczne oprogramowania do generowania szablonów. I tutaj także możemy je podzielić na dwie podkategorie: online i offline. Online, standardowo, do użytku za pośrednictwem strony internetowej i z koniecznością dostępu do internetu. Offline – ściągnięcie odpowiedniego oprogramowania na dysk komputera i możliwość korzystania be dostępu do internetu. O ile kiedyś miało to jesczze większe znaczenie, to przy obecnym poziomie informatyzacji, nie ma większego znaczenia pod kątem użyteczności czy oprogramowanie jest online czy offline, a wręcz dostrzega się tendencję, która faworyzuje rozwiązania online, jako szybciej reagujące na zapotrzebowanie rynku e-commerce.

Rozwiązania offline w mojej skromnej opinii są stosunkowo dobrym rozwiązaniem, ale w pełni mnie nie zachwyciły. Szczegółowe testy i recenzje zostaną przeze mnie w niedalekiej przyszłości opublikowane, dla dokładnego przybliżenia tematu, jednakże owe rozwiązania zdają się być znacznie uboższe aniżeli wyszukane przeze mnie rozwiązania online.

Dla porównania i określenia, które konkretne rozwiązania online i offline powinienem wziąć pod uwagę, wpisałem w google frazę „generator aukcji Allegro”. Pojawił się szereg rozwiązań.

Znaczna większość to programy do generowania aukcji które pobieramy na nasz dysk, instalujemy a następnie offline dokonujemy generowania aukcji poprzez wybór odpowiednich ustawień. Do tego rodzaju programów należą między innymi: AllePomocnik, AllePomocnik 2, Generato, Kreator Aukcji 3.0. Pozostałe programy, swoją ofertą sprzedażową nie wzbudzały zaufania. Jeżeli mówimy o rozwiązaniach online to zostałem mile zaskoczony. Znalazłem tylko jeden godny uwagi produkt, jedno rozwiązanie na moje potrzeby, ale jednocześnie niezwykle atrakcyjnie się prezentujące: aleszablony.pl. Zarówno wyszczególnione programy jak i serwis aleszablony.pl zostaną przeze mnie szczegółowo zrecenzowane i porównane w kolejnych artykułach. Na chwilę obecną chciałbym jedynie zaznaczyć, iż wszystkie powyższe produkty są płatne abonamentowo a koszt to kilka-kilkanaście złotych miesięcznie, zatem cena bardzo rozsądna i korzystna. Najlepsze pierwsze wrażenie robi serwis aleszablony.pl. Już wchodząc na ich oficjalną stronę, widać, że znają się na rzeczy. Wiedzą co należy zrobić, aby przykuć uwagę Klienta, aby sprawić by grafika była jakże atrakcyjna i w pełni profesjonalnie wykonana. Zdecydowanie takim osobom powierzyłbym przygotowanie swojego szablonu. Już na pierwszy rzut oka dostrzegłem, że rejestracja jest banalnie prosta, wystarczy podać email i hasło, nie jest wymagana nawet żadna aktywacja linkiem 🙂 A spektrum możliwości, które otworzyło się przede mną po zalogowaniu wprawiło mnie w osłupienie. Ale cóż, nie chcę tutaj zbyt dużo zdradzać, musicie poczekać do recenzji produktu 🙂 A niewątpliwie będzie o czym pisać :).

wady i zalety generator aukcji

4. Samodzielne wykonanie szablonu

Jest to forma najbardziej oszczędna, ale i najbardziej wymagająca od nas pracy i umiejętności. Możliwość zatem do realizacji tylko przez osoby które potrafią wykonać samodzielnie szablon graficzny, które posiadają zmysł kreatywnej wizualizacji i poczucia estetyki a ponadto będą w stanie na koniec owy szablon pociąć i zakodować. opcja zatem w pewien sposób ograniczona. Jeżeli jednak posiadamy odpowiednie zdolności i umiejętności, jest to dla nas najlepsze możliwe rozwiązanie. Samodzielnie wykonamy własny szablon, samodzielnie także będzie mogli wprowadzać modyfikacje gdy sytuacja tego będzie wymagać … wszystko w ramach dostępności czasu … .

wady i zalety samodzielny szablon

Zakończenie i podsumowanie

O samym znaczeniu atrakcyjności wizualnej aukcji Allegro nie potrzeba się chyba dłużej rozpisywać – jest to kwestia jasna, że czym szablon aukcji będzie bardziej profesjonalny, wiarygodny dla Klienta i przejrzysty tym sprzedaż produktu będzie większa. Pytanie natomiast dotyczy wyboru sposobu wykonania/stworzenia naszego szablonu Allegro. W artykule zostały opisane cztery możliwości: zlecenie wykonania profesjonalnego i indywidualnego szablonu aukcji Allegro przez specjalizującą się firmę w branży e-commerce, zakup gotowych schematycznych szablonów, wykorzystanie generatora aukcji oraz samodzielne przygotowanie szablonu wedle własnych potrzeb i umiejętności. Każda z tych możliwości ma swoje zalety i wady, które zostały wyszczególnione. Na wstępie zdecydowanie odradzałbym korzystać z schematycznych zestawów szablonów. Są one zazwyczaj mało atrakcyjne dla Klientów i nie dostosowane do współczesnych wymogów Klientów oraz trendów na rynku e-commerce. Pozostałe trzy rozwiązania są korzystne w zależności od indywidualnej sytuacji. W mojej opinii, najkorzystniejszym rozwiązaniem wydaje się skorzystanie z generatorów aukcji. Nie każdy posiada umiejętności bądź zdolności graficzne dla stworzenia własnego szablonu, zatem to rozwiązanie odrzuciłem ze względu na jego brak uniwersalności. Jeśli chodzi natomiast o profesjonalny szablon allegro – jest on stosunkowo kosztowny ale co istotniejsze, w pewien sposób ogranicza osoby które samodzielnie nie będą potrafiły go modyfikować. Zamykają możliwości strategii perswazyjnej w ścisłej klatce w ramach obecnego szablonu i nic ponadto – chyba, że pokusimy się o kolejne dopasowanie „klatki” w nieco inny sposób za co musimy dodatkowo zapłacić. Czyli przebudowa „klatki” w inną za nasze pieniądze :). Stąd też, a w szczególności po zapoznaniu się z możliwościami serwisu aleszablony.pl mogę stwierdzić, że jest to niezwykle atrakcyjne rozwiązanie za rozsądne pieniądze. Płacąc abonament kilku złotych miesięcznie, mamy dostęp do szerokiej gamy możliwości jaką oferuje nam nowoczesny generator. Jakie to możliwości? O tym już niebawem przy recenzji produktu: aleszablony.pl

Related Articles

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Znajdziesz nas także tutaj:

174FaniLubię
0SubskrybującySubskrybuj
- Advertisement -

Latest Articles