Zmiana tendencji zakupowych Polaków – internet wygrywa

0
1434
migracja sklepu online

Polacy chętnie korzystają z nowoczesnych rozwiązań i trzeba przyznać, że mamy doskonałą świadomość w zakresie rynkowych innowacji. Nic dziwnego, że coraz częściej rezygnujemy z zakupów w sklepach stacjonarnych na rzecz realizowania zamówień niezbędnych produktów w sieci. Eksperci potwierdzają, że zmiana tendencji zakupowych nastąpiła przede wszystkim w okresie trwającej pandemii koronawirusa, kiedy dostęp do stacjonarnych punktów handlowych został mocno ograniczony.

 

Dlaczego tak chętnie kupujemy przez internet?

Już 70% użytkowników sieci przyznaje, że przynajmniej raz w miesiącu zamawia przez internet. Co więcej, te same osoby potwierdzają, że ich tendencje zakupowe uległy trwałej zmianie i raczej nie wrócą do nawyku robienia zakupów w sklepach tradycyjnych.

Tak naprawdę nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ silnie rozwinięta branża e-commerce oferuje swoim klientom optymalny komfort w zakresie nabywania dóbr. Zakupy w sklepach online można robić szybko, wygodnie, bez potrzeby stania w kolejkach, do tego o dowolnej porze, bez żadnych ograniczeń czasowych i lokalizacyjnych, a rachunek jest nierzadko znacznie mniejszy. To właśnie e-sklepy mogą konkurować ceną, oferując korzystne rabaty cenowe i organizując cykliczne promocje. Wszystko dlatego, że działalność w internecie jest znacznie tańsza, aniżeli utrzymanie sklepu stacjonarnego. Odchodzą przecież koszty konieczności wynajmu powierzchni sklepowej i zatrudniania pracowników do obsługi klientów. Nowoczesne rozwiązania e-commerce pozwalają generować solidne oszczędności poprzez automatyzację licznych procesów.

Działalność biznesowa w sieci – dlaczego warto?

Nawet początkujący przedsiębiorca, który chce rozpocząć swoją działalność sprzedażową w internecie, bez wątpienia może odnieść ogromny sukces. Co ciekawe, aby rozpocząć i prowadzić taki biznes, nie trzeba posiadać nawet środków inwestycyjnych. Przykładem jest współpraca z platformą sprzedażową Sellingo. Dzięki niej można nawiązywać współpracę z licznymi hurtowniami, a sam e-sklep będzie wtedy działał na zasadzie pośrednictwa z odpowiednio narzuconą marżą. Po stronie hurtowni leży wtedy magazynowanie towarów i ich wysyłka.

To jeszcze nie wszystko, wybierając odpowiedni pakiet na Sellingo, można korzystać z licznych ułatwień i automatycznych procesów. W sklepie zostaną dodane zdjęcia oraz opisy do każdego produktu, na bieżąco aktualizowane będą stany magazynowe, e-sprzedaż na stronie www sklepu można z łatwością połączyć z innymi kanałami w sieci, w tym z Allegro czy inną platformą sprzedażową. Sellingo ułatwia również prowadzenie księgowości e-sklepu, oferuje również skuteczne działania marketingowe, w tym pozycjonowanie w wyszukiwarkach.

 

Nie ma wątpliwości, że przyszłością rynku handlowego i to bez względu na branżę jest dzisiaj internet. Przedsiębiorca, który chce odnieść sukces i zdobyć solidną grupę lojalnych klientów, musi działać w sieci. Konieczne jest również reagowanie na wciąż zmieniające się trendy oraz wykorzystywanie nowoczesnych rozwiązań. Warto pamiętać, że rynek e-commerce przeżywa wzmożony rozwój i panuje na nim coraz większa konkurencja.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj