Zalety pozycjonowania strony internetowej

0
1369
Zalety pozycjonowania strony internetowej

Ogromna konkurencja na rynku w branży e-commerce sprawia, że nie wystarczy jedynie atrakcyjny asortyment, niska cena oferowanych produktów czy jakościowa obsługa klienta, by sklep online mógł cieszyć się generowaniem wysokich zysków. Priorytetem stają się działania, dzięki którym e-sklep będzie w ogóle zauważalny w sieci, dzięki czemu zyska zainteresowanie potencjalnych odbiorców. To właśnie SEO, czyli Search Engine Optimization, pozycjonowanie stron internetowych. Kompendium wiedzy w tym zakresie znajdziesz poniżej.

Co to jest pozycjonowanie stron www?

Najprościej rzecz ujmując, pozycjonowanie strony www sklep online, to działania, dzięki którym ta winduje w górę w wyszukiwarce Google. Okazuje się, że aż 93% użytkowników internetu korzysta właśnie z tej wyszukiwarki. Po wpisaniu konkretnej frazy kolejne propozycje wyświetlają się wcale nieprzypadkowo. Odpowiada za to między innymi właśnie pozycjonowanie, na które składa się wiele zadań. Im wyższą pozycję w wyszukiwarce zajmuje dana strona internetowa, tym większe ma szanse na zainteresowanie potencjalnych klientów, a później na generowanie zysków.

Trzeba przyznać, że działania SEO są prowadzone w długim okresie i nigdy nie dają pewnych efektów. To właśnie dlatego warto korzystać z pewnych, sprawdzonych już narzędzi i doradztwa specjalistów od pozycjonowania. Właśnie takie zapewnia Sellingo, platforma, która oferuje korzystne pakiety witryn sklepów online.

Działania SEO muszą być prowadzone wielotorowo. Uznaje się, że te konieczne to on-site, czyli te wewnątrz struktury strony www e-sklepu, jak i off-site, czyli realizowane na zewnątrz. Te pierwsze dotyczą licznych aspektów, jak dostosowanie strony do urządzeń mobilnych, które dzisiaj są najczęściej wykorzystywane przez użytkowników sieci, ale też optymalizacja szybkości ładowania strony, treści w poszczególnych zakładkach z uwzględnieniem jej jakości, ilości oraz unikalności. Optymalizacja strony www przebiega poprzez profesjonalny audyt.

Działania off-site są natomiast prowadzone poza stroną www. To przede wszystkim tzw. link building, czyli pozyskiwanie linków, umieszczanie treści sponsorowanych, stosowanie marketingu szeptanego poprzez komentarze i opinie na forach.

Dlaczego warto pozycjonować e-sklep?

Pozycjonowanie stron internetowych jest jedną z najlepszych form skutecznego dotarcia do przyszłych klientów ze swoją ofertą. Główną zaletą działań SEO jest to, że te z powodzeniem udaje się prowadzić samodzielnie przy odrobinie wiedzy i chęci, służą do tego zautomatyzowane narzędzia. Korzystać można również z usług doświadczonych agencji SEO. Pozycjonowanie strony internetowej jest też relatywnie tanie i chociaż rozłożone w długim czasie, to jak najbardziej opłacalne.

Pozycjonowanie e-sklepu sprawdza się najlepiej przy połączeniu tych działań z innymi, jakie prowadzi się w sieci, na przykład Google Ads czy płatną reklamą na portalach społecznościowych i poczytnych serwisach o wybranej tematyce.

 

Zastanawiacie się, czy pozycjonowanie może Wam pomóc zdobyć nowych Klientów? Zapraszam do bezpłatnej konsultacji 🙂 kontakt@sprzedajewnecie.pl – Chętnie pomogę i rozwieję Wasze wątpliwości – co w przypadku Waszej witryny można zrobić, jakie działania optymalizacyjne zastosować oraz czy SEO/SEM dla Was przyniesie wymierne korzyści? Wszystko to oczywiście bezpłatnie 🙂  

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj