Wpływ social media na e-commerce

0
1008
wpływ social mediów na ecommerce

Czy Ty również masz wrażenie, że social media to nowa i jakże prężnie działająca gałąź sprzedaży w sieci? Okazuje się, że media społecznościowe stanowią dzisiaj doskonały kanał reklamowy, który skutecznie zwiększa sprzedaż w internetowym sklepie. Dowiedz się, jaki wpływ mają social media i czy na pewno warto angażować się w obecność na najpopularniejszych portalach.

Potencjalna baza klientów

Media społecznościowe mogą być traktowane jako doskonała baza potencjalnych klientów e-sklepu. Profile o konkretnej tematyce odwiedzają przecież tylko zainteresowani, spokojnie można więc zrezygnować z pobudzania ich zainteresowania danym produktem czy usługą. Działania marketingowe powinny być raczej skierowane, uwzględniając walory wizualne oraz dodatkowe korzyści, jakie nabywca może zyskać.

Inwestując czas i środki w obecność e-sklepu w mediach społecznościowych, można zyskać całkiem pokaźną grupą odbiorców i to przy minimalnych kosztach. Czy wiesz, że obecność biznesów w social mediach jest dzisiaj porównywana do inwestowania w reklamę telewizyjną?

Innowacyjny handel społecznościowy

Okazuje się, że tylko nowoczesne firmy, które nadążają za światowymi trendami, są w stanie przetrwać na rynku i mają możliwość rozwoju, aby generować coraz większe zyski. Chociaż działania sprzedażowe i marketingowe w social mediach są stosunkowo nowe, to eksperci potwierdzają, że dzisiaj stanowią już konieczność.

Czy potrzebna jest strategia social media?

Oczywiście, że tak, a charakter prezentacji firmy ma kluczowe znaczenie. Jak przyznają eksperci z Sellingo, profesjonalnej platformy sprzedażowej, która pozwala zintegrować działalność sklepu internetowego w witrynie ze sprzedażą w mediach społecznościowych, przedsiębiorcy muszą przede wszystkim:

  • wybrać konkretne kanały social media,
  • określić charakter komunikacji z potencjalnymi klientami,
  • aktywnie działać na wszystkich kontach, realizując spójną kampanię,
  • inwestować w płatne kampanie, zdając sobie sprawę, że sama obecność firmy w social mediach nie jest wystarczająca,
  • wdrożyć działania optymalizacyjne, na przykład w zakresie urządzeń mobilnych.

Warto wiedzieć, że social media dają szerokie możliwości rozwoju e-sklepu. Coraz więcej biznesów w sieci korzysta na przykład z ustawień działań automatycznych, które znacząco podnoszą poziom jakości obsługi klienta, minimalizują koszty prowadzonej firmy w internecie i wpływają na wzrost wydajności.

Jak korzystać z mediów społecznościowych?

Przede wszystkim śledź wszystkie nowinki i wykorzystuj te, które pasują do działalności Twojego sklepu online. Patrz na to, jak działa konkurencja, ale zawsze bądź krok przed nią. Pamiętaj, że reklama w social media i samodzielna sprzedaż tylko w mediach społecznościowych, najczęściej nie są wystarczające, aby móc odnieść sukces w internecie i generować naprawdę duże dochody. Z całą pewnością ten kanał może być jednak wykorzystywany jak uzupełnienie strategii marketingowej oraz narzędzie wspierające. Jeśli Twoja firma nie działa jeszcze w social mediach, czas to jak najszybciej zmienić.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj