wtorek, 30 maja, 2023
20.7 C
Warszawa

Wpływ social media na e-commerce

Czy Ty również masz wrażenie, że social media to nowa i jakże prężnie działająca gałąź sprzedaży w sieci? Okazuje się, że media społecznościowe stanowią dzisiaj doskonały kanał reklamowy, który skutecznie zwiększa sprzedaż w internetowym sklepie. Dowiedz się, jaki wpływ mają social media i czy na pewno warto angażować się w obecność na najpopularniejszych portalach.

Potencjalna baza klientów

Media społecznościowe mogą być traktowane jako doskonała baza potencjalnych klientów e-sklepu. Profile o konkretnej tematyce odwiedzają przecież tylko zainteresowani, spokojnie można więc zrezygnować z pobudzania ich zainteresowania danym produktem czy usługą. Działania marketingowe powinny być raczej skierowane, uwzględniając walory wizualne oraz dodatkowe korzyści, jakie nabywca może zyskać.

Inwestując czas i środki w obecność e-sklepu w mediach społecznościowych, można zyskać całkiem pokaźną grupą odbiorców i to przy minimalnych kosztach. Czy wiesz, że obecność biznesów w social mediach jest dzisiaj porównywana do inwestowania w reklamę telewizyjną?

Innowacyjny handel społecznościowy

Okazuje się, że tylko nowoczesne firmy, które nadążają za światowymi trendami, są w stanie przetrwać na rynku i mają możliwość rozwoju, aby generować coraz większe zyski. Chociaż działania sprzedażowe i marketingowe w social mediach są stosunkowo nowe, to eksperci potwierdzają, że dzisiaj stanowią już konieczność.

Czy potrzebna jest strategia social media?

Oczywiście, że tak, a charakter prezentacji firmy ma kluczowe znaczenie. Jak przyznają eksperci z Sellingo, profesjonalnej platformy sprzedażowej, która pozwala zintegrować działalność sklepu internetowego w witrynie ze sprzedażą w mediach społecznościowych, przedsiębiorcy muszą przede wszystkim:

  • wybrać konkretne kanały social media,
  • określić charakter komunikacji z potencjalnymi klientami,
  • aktywnie działać na wszystkich kontach, realizując spójną kampanię,
  • inwestować w płatne kampanie, zdając sobie sprawę, że sama obecność firmy w social mediach nie jest wystarczająca,
  • wdrożyć działania optymalizacyjne, na przykład w zakresie urządzeń mobilnych.

Warto wiedzieć, że social media dają szerokie możliwości rozwoju e-sklepu. Coraz więcej biznesów w sieci korzysta na przykład z ustawień działań automatycznych, które znacząco podnoszą poziom jakości obsługi klienta, minimalizują koszty prowadzonej firmy w internecie i wpływają na wzrost wydajności.

Jak korzystać z mediów społecznościowych?

Przede wszystkim śledź wszystkie nowinki i wykorzystuj te, które pasują do działalności Twojego sklepu online. Patrz na to, jak działa konkurencja, ale zawsze bądź krok przed nią. Pamiętaj, że reklama w social media i samodzielna sprzedaż tylko w mediach społecznościowych, najczęściej nie są wystarczające, aby móc odnieść sukces w internecie i generować naprawdę duże dochody. Z całą pewnością ten kanał może być jednak wykorzystywany jak uzupełnienie strategii marketingowej oraz narzędzie wspierające. Jeśli Twoja firma nie działa jeszcze w social mediach, czas to jak najszybciej zmienić.

Related Articles

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Captcha verification failed!
Ocena użytkownika captcha nie powiodła się. proszę skontaktuj się z nami!

Znajdziesz nas także tutaj:

174FaniLubię
0SubskrybującySubskrybuj
- Advertisement -

Latest Articles