Trafność Allegro

0
2112
Allegro.pl

Jako sprzedawcy na Allegro zapewne wiedzie, iż domyślne sortowanie aukcji na Allegro odbywało się ze względu na czas pozostały do końca aukcji. Obecnie jest to już całkiem nieaktualne. Aktualnie odpowiada za to jakże ciekawy parametr którym jest „trafność Allegro”.

To, czy nasza aukcja wyświetli się potencjalnym kupującym wśród wielu innych aukcji, obecnie zależy właśnie od owej trafności. Jakie elementy wpływają na „trafność”?
Zgodnie z informacją jakiej udzieliło Allegro są to:

  • zgodność wyszukiwanej frazy przez Kupującego z tytułem aukcji,
  • wprowadzona miniaturka zdjęcia,
  • opis aukcji – najlepiej by posiadał frazę poszukiwaną przez Klienta,
  • zdjęcia umieszczone w aukcji,
  • szablon – czy jest, i jeżeli tak to na ile atrakcyjny (ciekawe jak to jest oceniane?),
  • proponowane formy dostawy oraz ich cena,
  • czas realizacji zamówienia,
  • zdefiniowanie parametrów dodatkowych.

Jeżeli chodziłoby tylko o poprawę jakości i użyteczności dla kupujących, nie byłoby żadnego problemu. Jednakże już teraz słychać wiele głosów na temat złego funkcjonowania tej opcji. Pomijam już tutaj teorie spiskowe do których nie chce się odnosić, na przykład, sugerujących jakoby pracownicy Allegro posiadali firmy sprzedające hurtowo rożnego rodzaju produkty i tym samym poprzez trafność, promują najwyżej własne oferty. Trzeba pamiętać jednak o tym, że sama idea trafności jak i jej praktyczne zastosowanie nie jest niczym innym jak zmiana algorytmu wyszukiwania – jestem pewien, że nie będzie to stanowiło większego problemu dla rozgryzienia owego algorytmu przez rodzimych specjalistów zajmujących się chociażby pozycjonowaniem (mają wprawę z algorytmem Google 🙂 ). A co będzie później? Manipulacja wynikami wyszukiwania – i gdzie tutaj będzie sprawiedliwość i owa „trafność” oferty?

Kolejna kwestia – chyba najważniejsza i najbardziej „trafna”.
„Trafność” po prostu nie działa tak jak powinna. Wpisując na przykład: „patelnie tefal ingenio” – kilka pierwszych wyników otrzymamy faktycznie prawidłowych, ale kolejnych 5 będzie dotyczyło zupełnie innych modeli patelni, a w tytule aukcji nie ma podanej i wyszukiwanej przez nas frazy … na kolejnej stronie dalej możemy znaleźć poszukiwane przez nas produkty.

Temat „trafności Allegro” wzbudził bardzo duże zainteresowanie przede wszystkim wśród sprzedawców na Allegro, ale również wśród kupujących, gdzie ilość opinii negatywnych zdecydowanie dominowała. Znając jednakże z autopsji wcześniejsze poczynania Allegro, zmiany, modyfikacje i późniejszą reakcję na niezadowolenie użytkowników portalu aukcyjnego – możemy być niemalże pewni, iż jak zwykle głos  sprzedawców i użytkowników w żadnej mierze nie zostanie uwzględniony, a Allegro będzie dalej poruszało się w opracowanym przez siebie kierunku.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj