czwartek, 2 lutego, 2023
2.7 C
Warszawa

Tania reklama w internecie – skuteczne sposoby

Ogromny rozwój branży e-commerce sprawia, że każdy sklep internetowy musi mieć dobrą promocję. Nie tylko po to, by móc wyróżniać się na tle konkurencji, ale by w ogóle utrzymać się na rynku. Należy przy tym zaznaczyć, że walka o wzbudzanie zainteresowania potencjalnych konsumentów i wywoływanie w nich potrzeby zakupowej, może odbywać się przy wykorzystaniu tanich narzędzi. Jak reklamować się w sieci? Prezentujemy kilka najpopularniejszych opcji.

 

Media społecznościowe

Facebook, Instagram czy Tik Tok, to tylko niektóre z łatwo dostępnych narzędzi, jakie można za darmo wykorzystać w celach marketingowych i do komunikacji z potencjalnym klientem. Konta na tych portalach budują zaangażowanie potencjalnych nabywców, ale nie da się też ukryć, że sprawdzają się świetnie do prezentacji oferty czy obsługi klienta. W tym przypadku liczy się przede wszystkim kreatywność, by móc osiągać duże zasięgi. Oczywiście, e-sklep może korzystać też z płatnych kampanii reklamowych, natomiast samo prowadzenie kont jest bezpłatne.

 

Pozycjonowanie strony www

Optymalizacja strony www sklepu online oraz jej pozycjonowanie na konkretne frazy związane z branżą czy ofertą sklepu jest kluczowe, by móc uzyskać dobre wyniki i plasować się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce. Dzięki temu potencjalny klient, który poszukuje danego produktu, bez problemu trafi na promowaną w ten sposób witrynę.

W tym celu zawsze warto rozpocząć współpracę ze specjalistą SEO, który przeprowadzi audyt strony i zaleci konkretną, dopasowaną do potrzeb strony strategię pozycjonowania. Warto pamiętać, że na efekty takiej pracy trzeba trochę poczekać. Dobrą opcją jest też skorzystanie z jednego z pakietów abonamentowych, jakie oferuje platforma sklepów online Sellingo. Dzięki temu działania SEO są po ich stronie.

 

Blog firmowy

Sam blog na stronie e-sklepu jest niejako jedną z form dobrego pozycjonowania, ponieważ w takim procesie promowania firmy w internecie rzetelna, dobrej jakości treść liczy się najbardziej. Blog wzmacnia też zaangażowanie potencjalnych klientów, polepsza pozycję sklepu i pozytywnie wpływa na jego wizerunek, jako eksperta w danym sektorze rynku.

Blog jest też doskonałym narzędziem do komunikacji z konsumentami. To na nim można przedstawiać trendy, nowości, szczegółowe opisy produktów, sposób ich użycia czy rankingi poleceń. To wartość dodana dla klienta, a poprzez treść jego świadomość w zakresie danej marki wzrasta.

Sklepy Sellingo w standardowej budowie posiadają rodzimą zakładkę „Aktualności”, która służy do komunikacji z użytkownikami.

 

Marketing szeptany

Jeszcze do niedawna marketing szeptany, inaczej wirusowy uznawany był za nie do końca pozytywne zjawisko. Dzisiaj wykorzystuje się jednak zupełnie inne techniki, bardziej naturalne, a więc wiarygodne. Marketing szeptany już dawno przestał być negatywnym spamem i nachalną reklamą. Obecnie są to raczej niezależne opinie ekspertów czy klientów, którzy już skorzystali z produktu bądź usługi, jakie znajdują się w ofercie e-sklepu. Te są z kolei pomocne dla budowania świadomości o marce i rozpowszechniania informacji o niej. Należy jednak zadbać o najwyższą jakość i to nie tylko w zakresie samej propozycji sklepu online, ale i obsługi klienta, by opinie były jak najbardziej polecające. Te negatywne wywołają odwrotny skutek.

Related Articles

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Captcha verification failed!
Ocena użytkownika captcha nie powiodła się. proszę skontaktuj się z nami!

Znajdziesz nas także tutaj:

174FaniLubię
0SubskrybującySubskrybuj
- Advertisement -

Latest Articles