Tania reklama w internecie – skuteczne sposoby

0
1751
tania reklama w internecie

Ogromny rozwój branży e-commerce sprawia, że każdy sklep internetowy musi mieć dobrą promocję. Nie tylko po to, by móc wyróżniać się na tle konkurencji, ale by w ogóle utrzymać się na rynku. Należy przy tym zaznaczyć, że walka o wzbudzanie zainteresowania potencjalnych konsumentów i wywoływanie w nich potrzeby zakupowej, może odbywać się przy wykorzystaniu tanich narzędzi. Jak reklamować się w sieci? Prezentujemy kilka najpopularniejszych opcji.

 

Media społecznościowe

Facebook, Instagram czy Tik Tok, to tylko niektóre z łatwo dostępnych narzędzi, jakie można za darmo wykorzystać w celach marketingowych i do komunikacji z potencjalnym klientem. Konta na tych portalach budują zaangażowanie potencjalnych nabywców, ale nie da się też ukryć, że sprawdzają się świetnie do prezentacji oferty czy obsługi klienta. W tym przypadku liczy się przede wszystkim kreatywność, by móc osiągać duże zasięgi. Oczywiście, e-sklep może korzystać też z płatnych kampanii reklamowych, natomiast samo prowadzenie kont jest bezpłatne.

 

Pozycjonowanie strony www

Optymalizacja strony www sklepu online oraz jej pozycjonowanie na konkretne frazy związane z branżą czy ofertą sklepu jest kluczowe, by móc uzyskać dobre wyniki i plasować się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce. Dzięki temu potencjalny klient, który poszukuje danego produktu, bez problemu trafi na promowaną w ten sposób witrynę.

W tym celu zawsze warto rozpocząć współpracę ze specjalistą SEO, który przeprowadzi audyt strony i zaleci konkretną, dopasowaną do potrzeb strony strategię pozycjonowania. Warto pamiętać, że na efekty takiej pracy trzeba trochę poczekać. Dobrą opcją jest też skorzystanie z jednego z pakietów abonamentowych, jakie oferuje platforma sklepów online Sellingo. Dzięki temu działania SEO są po ich stronie.

 

Blog firmowy

Sam blog na stronie e-sklepu jest niejako jedną z form dobrego pozycjonowania, ponieważ w takim procesie promowania firmy w internecie rzetelna, dobrej jakości treść liczy się najbardziej. Blog wzmacnia też zaangażowanie potencjalnych klientów, polepsza pozycję sklepu i pozytywnie wpływa na jego wizerunek, jako eksperta w danym sektorze rynku.

Blog jest też doskonałym narzędziem do komunikacji z konsumentami. To na nim można przedstawiać trendy, nowości, szczegółowe opisy produktów, sposób ich użycia czy rankingi poleceń. To wartość dodana dla klienta, a poprzez treść jego świadomość w zakresie danej marki wzrasta.

Sklepy Sellingo w standardowej budowie posiadają rodzimą zakładkę „Aktualności”, która służy do komunikacji z użytkownikami.

 

Marketing szeptany

Jeszcze do niedawna marketing szeptany, inaczej wirusowy uznawany był za nie do końca pozytywne zjawisko. Dzisiaj wykorzystuje się jednak zupełnie inne techniki, bardziej naturalne, a więc wiarygodne. Marketing szeptany już dawno przestał być negatywnym spamem i nachalną reklamą. Obecnie są to raczej niezależne opinie ekspertów czy klientów, którzy już skorzystali z produktu bądź usługi, jakie znajdują się w ofercie e-sklepu. Te są z kolei pomocne dla budowania świadomości o marce i rozpowszechniania informacji o niej. Należy jednak zadbać o najwyższą jakość i to nie tylko w zakresie samej propozycji sklepu online, ale i obsługi klienta, by opinie były jak najbardziej polecające. Te negatywne wywołają odwrotny skutek.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj