Skuteczna reklama na Facebooku i Instagramie

0
1541
social media

W branży e-commerce działania marketingowe z zastosowaniem licznych kanałów dotarcia do potencjalnego klienta, to standard. Dzisiaj dobrze prosperujący sklep online nie wyobraża już sobie swojej działalności bez rozwiniętych profili na portalach społecznościowych. Wciąż prym wiedzie Facebook i Instagram. Jak reklamować się przy zastosowaniu tego rodzaju narzędzi? Odpowiedź znajdziesz poniżej.

 

Dlaczego warto wykorzystywać media społecznościowe?

To darmowe, dzisiaj powszechne narzędzie komunikacji. Branża e-commerce nie ponosi wysokich kosztów za prowadzenie profili – te są przecież bezpłatne. Kosztem może być wykupiona reklama, ale takie działania nie są przecież obowiązkowe. Liczy się bardziej aktywność i kreatywność, to dzięki nim udaje się zbudować naprawdę szeroką bazę odbiorców.

Jak działać w mediach społecznościowych? Każdy sklep internetowy powinien zacząć od kilku, prostych kroków. Oczywiście, można w tym celu zlecić usługi profesjonalnym agencjom, natomiast z powodzeniem przy odrobinie zaangażowania właściciel sklepu www poradzi sobie samodzielnie. Co trzeba zrobić, by działać marketingowo na Facebooku czy Instagramie?

 

Jak działać na Facebooku i Instagramie?

Przede wszystkim załóż bezpłatne konto na wybranym portalu społecznościowym, a potem uzupełnij w wyznaczonych rubrykach podstawowe informacje o firmie. To swoista, darmowa wizytówka, która wyświetla się użytkownikom sieci po odwiedzeniu danego konta.

Zawsze trzeba wyróżniać się na tle konkurencji, dzięki temu udaje się zyskać szerokie grono odbiorców. Ci, którzy korzystają z Facebooka czy Instagrama, stawiają przede wszystkim na ciekawe treści, ale też elementy wyróżniające, na przykład grafikę. Potencjalny klient nie pogardzi też uczestnictwem w konkursie, cieszy się z dodatkowych bonusów. Czy wiesz, że do firmowego profilu w mediach społecznościowych udaje się podpiąć ofertę sklepu? Dzięki temu udaje się zyskać kolejny kanał sprzedaży, a potencjalni klienci mają znacznie ułatwione zadanie, ponieważ nie muszą już wchodzić na oficjalną stronę www sklepu, by zrealizować transakcje.

Co ciekawe, konto na Facebooku można połączyć z profilem na Instagramie, co znacznie ułatwia i skraca czas obsługi wszelkich działań w mediach społecznościowych, a wpisy zawsze są spójne.

Pamiętaj, że Facebook daje ogrom możliwości reklamy i to nie tylko tej płatnej. Udaje się organizować „wydarzenia”, konkursy, akcje promocyjne albo wykupić płatną reklamę sponsorowaną. W mediach społecznościowych bardzo często następuje też współpraca z blogerami czy influencerami, która może przynieść ogromne zyski. Zauważa się zresztą, że branża e-commence przeżywa właśnie ogromny rozwój, a biznesowo jest to dosłownie „strzał w 10”. Same media społecznościowe, jeśli tylko prowadzone są spójnie, oczywiście przyczyniają się do generowanych, zwiększonych zysków. Trzeba tylko wiedzieć, że na prowadzenie profilu w mediach społecznościowych należy poświęcić naprawdę sporo czasu. Co więcej, informacje, grafiki i inne treści tam zamieszczane, muszą być zgodne ze spójną strategią marketingową działalności biznesowej w sieci.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj