sobota, 21 maja, 2022
16.2 C
Warszawa

Quick.cart – recenzja

Quick.Cart, to oprogramowanie sklepu internetowego, które jest dostępne w dwóch wersjach:
– Quick.Cart.Ext – wersji płatnej (rozszerzonej)
– Quick.Cart – wersji darmowej
Poniżej, znajdziecie kompleksową recenzję tego oprogramowania wraz z oceną jego możliwości i funkcjonalności – z racji na tematykę i porównanie oprogramowań darmowych sklepów, skupimy się tutaj na wersji darmowej: Quick.cart. Zapraszamy do lektury:

1. Obsługa sklepu

Wybór serwera i instalacja.

Zainstalowanie systemu QuickCart, zarówno w wersji darmowej jest stosunkowo proste. Wystarczy wejść na stronę http://opensolution.org/download/#cart na której znajdziecie wersję darmową oprogramowania. Jeśli chcecie sprawdzić możliwości wersji rozszerzonej, możecie to zrobić wchodząc na stronę http://demo.opensolution.org/Quick.Cart.Ext/?sLanguage=pl. Co ważne, pełna wersja .Ext jest dostępna „na zamówienie”.
Zanim jednak pobierzesz plik bądź też zamówisz rozszerzoną wersję oprogramowania, koniecznie sprawdź czy Twój serwer jest kompatybilny z NAJNOWSZĄ wersją systemu Quick.Cart (wersja 6.6). Oto wymagania jakie musi spełniać Twój serwer:
1.    Obsługa PHP (co najmniej w wersji 5.2.0)
2.    Dostępna funkcja allow_url_fopen – jest ona wymagana dla takich funkcji jak „Sprawdź poprawki” i „Dodatki”.
3.    Obsługa funkcji mail(), która umożliwia wysyłanie wiadomości mailowych bezpośrednio z poziomu sklepu.
4.    Obsługa bibliotek gd2, niezbędnych do podstawowej edycji zdjęć udostępnianych w sklepie internetowym.
5.    Kompatybilność z mod_rewrite, modułem umożliwiającym uproszczenie linku do Twojej strony WWW.
6.    Kompatybilność z bibliotekami SQLite. Wprawdzie jeszcze jakiś czas temu funkcjonalność ta nie była niezbędna, ale od momentu pojawienia się wersji Quick.Cart 6.0 jest ona konieczna do prawidłowego funkcjonowania sklepu.

Instalacja darmowej wersji oprogramowania Quick.Cart jest dosyć prosta (o ile użytkownik zna takie pojęcia jak PHP, Apache itd.). Po kliknięciu w wyżej wymieniony link, następuje automatyczne rozpoczęcie pobierania. Zaletą narzędzia jest jego niewielki rozmiar, wynoszący około 1 MB. Pobierany plik jest zapisany w formacie .zip, nie trzeba więc jakichkolwiek bardziej zaawansowanych narzędzie do rozpakowywania archiwów. Jak najbardziej wystarczy tu Eksplorator Windows. Po rozpakowaniu pliku .zip powinniśmy zobaczyć nowy katalog z następującą zawartością:

quick.cart-1
Po skopiowaniu zawartości postępujemy według kroków podanych przez producenta oprogramowania na stronie http://opensolution.org/Quick.Cart/docs/ext_6.6/?id=pl-requirements#2

Testowanie oprogramowania Quick.Cart bezpośrednio na serwerze hostingowym często jest niewygodne i czasochłonne. Dlatego zalecamy by stworzyć taki serwer bezpośrednio na swoim komputerze. Pod powyższym linkiem znajdziecie informacje jak to zrobić.

Uwaga!
Podczas instalacji darmowej wersji programu z wykorzystaniem aplikacji xampp-win32 pojawiały się problemy z uruchomieniem bezpośrednio z jej poziomu usługi Apache. Dlatego, zalecamy w tym celu wykorzystanie innego narzędzia do tworzenia serwera lokalnego.

Strona główna – panel administratorski.
Gdy rozpoczynamy pracę z systemem, podobnie jak w innych narzędziach tego typu wyświetla się nam okno logowania:

quick.cart-2

Po zatwierdzeniu hasła i loginu, wyświetla się nam strona główna narzędzia.

quick.cart-3

Jak widać, panel administratora (Pulpit) jest dosyć przejrzysty. Menu w górnej części okna jest w pełni rozwijalne, także nie musimy „zgadywać” jakie funkcje kryją się pod poszczególnymi odnośnikami. Niewielkie zastrzeżenia może budzić odnośnik do funkcji zmiany języka interfejsu. Na pierwszy rzut oka trudno go zauważyć a wystarczyłoby, żeby twórcy oprogramowania wyróżnili go innym kolorem.
Użytkownik, powinien być również zadowolony z okna „Nowe zdarzenia”. Dzięki niemu, ma on szybki wgląd w ostatnie zmiany pojawiające się w sklepie, bez konieczności wyszukiwania ich w bogatym menu aplikacji.
Sporo zastrzeżeń budzi okno „Aktualności z OpenSolution.org”. Co prawda, umieszczenie go na stronie głównej programu jest jak najbardziej zasadne (pojawiają się w nim informacje przydatne dla Administratorów) ale jest ono zdecydowanie za duże, zajmując całkiem niepotrzebnie trzecią część monitora.
Rażącym zaniedbaniem jest brak statystyk w wersji graficznej. To, co jest oczywiste np. w PrestaShop., w Quick.Cart niestety już nie jest.

Strony – panel administratorski
Zostawmy już stronę główną i przejdźmy do podmenu „Strony”. Oto ono:

quick.cart-4

Jak widać na pierwszy rzut oka, z poziomu tego okna użytkownik może dowolnie zarządzać stronami internetowymi wchodzącymi w skład sklepu. Poszczególne strony zostały skatalogowane według ich charakterystyki. Osobno mamy więc Produkty, Ukryte strony (przeznaczone wyłącznie dla Admina) i strony wchodzące w skład Menu górnego. Oczywiście taki układ stron nie jest narzucony użytkownikowi. Można go dowolnie modyfikować wchodząc w podmenu „Strony” a następnie wybierając w menu rozwijalnym opcję „Nowa strona”. Tworzenie nowej strony jest proste i wymaga jedynie przypisania jej odpowiedniej nazwy i miejsca. Dodatkowo, za pomocą prostych narzędzi można umieszczać na niej pliki multimedialne i znaczniki meta, przydatne np. podczas pozycjonowania.

Kolejnym atutem tej podstrony, jest zaimplementowane okno dialogowe z poziomu którego możemy wyszukać interesującą nas witrynę. Funkcjonalność ta jest bardzo przydatna szczególnie wtedy, gdy mamy do czynienia z bardziej rozbudowanym sklepem z dużą liczbą witryn.

Niestety, o ile zapoznanie się ze wszystkimi funkcjonalnościami strony startowej nie powinno być problemem, to  w podmenu „Strony” już tak nie jest. Dla użytkownika po raz pierwszy korzystającego z tego oprogramowania informacje takie jak „Pozycja” czy też „Status”  mogą niewiele znaczyć. Z pewnością brakuje tu przypisanych opisów każdej z funkcji, które mogłyby się wyświetlać np. w postaci wygodnej „chmurki” po najechaniu myszką na wybrany odnośnik. Na szczęście, użytkownik może skorzystać z Instrukcji obsługi wybranej karty. Niestety, ponownie jak w przypadku innych przydatnych funkcji programu również i tu trudno ją szybko odnaleźć. Dopiero klikając w znak zapytania, który jest umieszczony w prawym, górnym rogu ekranu możemy znaleźć dokładną instrukcję obsługi.

Produkty – panel administratorski.
Kolejne podmenu, wchodzące w skład panelu administratorskiego programu Quick.Cart to „Produkty”. Tak wygląda ono w wersji testowej programu Quick.Cart.Ext

quick.cart-5

Jak łatwo się domyślić, podstrona ta służy do łatwego zarządzania sprzedawanymi towarami i produktami. To co z pewnością udało się programistom tego oprogramowania to pomysłowość. Spójrzmy, jak wiele możliwości daje nam obsługa tego narzędzia.

Każdy z produktów wyświetlonych na liście, jest klasyfikowany zarówno pod kątem strony na której się znajduje (admin może w ten sposób szybko ją odszukać) jak też jednostkowej ceny i pozycji. Z poziomu narzędzia, admin panelu administracyjnego może szybko sprawdzić czy dany produkt jest podpisany krótkim linkiem (tu kłania się wspomniana na początku opcja generowania przyjaznych linków)
Interesująco prezentuje się kolumna „Cena” która zawiera nie tylko informację o standardowej cenie produktu ale też, może naliczać rabaty dla Klientów VIP. Oczywiście wysokość rabatu może być zmieniana przez admina

Jeśli chodzi o kolumnę „Stan” swoistym utrudnieniem może być brak automatycznej zmiany liczby danych towarów (produktów). Ilość towarów musi być więc wprowadzana ręcznie. Na szczęście, dzięki wyszukiwarce produktów zaimplementowanej w oknie, wyszukiwanie konkretnego produktu jest znacznie szybsze i wygodniejsze.
Po najechaniu na odnośnik „Produkty” wyświetla się nam rozwijalne menu w którym znajdujemy następujące opcje:

quick.cart-6

•    Nowy produkt – po kliknięciu wyświetli się nam okno wprowadzania nowego produktu.

quick.cart-7

Trzeba przyznać, że zawartość tego okna została w pełni dopracowana. Interfejs jest przejrzysty a wprowadzanie cen również nikomu nie powinno przysporzyć kłopotów. Podobnie jak w menu wprowadzania nowej strony, również i tu możemy skorzystać z dodatkowych opcji takich jak dodawanie plików, atrybutów czy meta tagów. Możemy też zapisać wybrany produkt w odpowiedniej lokalizacji a konkretnie – na wybranej przez nas stronie.
Zwróciliśmy również uwagę, na dość rozbudowany edytor tekstu z poziomu którego można wprowadzać krótkie opisy wybranych produktów. O ile proste formatowanie jest w tego typu narzędziach oczywistością, to zaskoczyła nas możliwość wprowadzania kodu źródłowego.
•    Komentarze – w tym oknie, admin ma możliwość zatwierdzania wybranych komentarzy i umieszczania ich na swojej stronie www. Poniżej screenshot:

quick.cart-8

Jak widać, oprogramowanie Quick.Cart daje możliwość podejrzenia adresu IP z którego był wysyłany dany komentarz. Naszym zdaniem, to ogromny plus tej aplikacji.
•    „Cechy” i „Nowa cecha” – po wprowadzeniu cechy, można za jej pomocą łatwiej i szybciej katalogować wybrane produkty.
•    Import produktów – umożliwia dodanie produktu do bazy produktów z zewnętrznego nośnika. Importowanie danych może mieć miejsce wyłącznie z pliku z rozszerzeniem .CSV
•    Eksport produktów – pozwala na wyeksportowanie danych do np. arkusza kalkulacyjnego.

Podstrona „Produkty” jest naszym zdaniem w pełni dopracowana. W jej oknie głównym, znajdujemy wszystkie najważniejsze informacje dotyczące zawartości naszego magazynu. Wprawdzie nieco irytującą wydaje się konieczność każdorazowego wprowadzania i zatwierdzania zmian w obrębie magazynu (przycisk Zapisz) ale i tak trzeba przyznać, że narzędzie jest w pełni funkcjonalne i pozbawione jakichkolwiek zbędnych składników.

Zamówienia – panel administratorski
Podmenu „Zamówienia” to kolejna, integralna część oprogramowania Quick.Cart. Po wejściu w odnośnik, wyświetla nam się mniej więcej takie okno:

quick.cart-9

Może najpierw zaczniemy od minusów. W przeciwieństwie do poprzedniego, opisywanego przez nas podmenu „Produkty”, „Zamówienia” prezentują się nieco gorzej. Interfejs użytkownika wydaje się tu nieco chaotyczny. Jest to spowodowane między innymi tym, że dość istotne informacje na temat wybranego zamówienia są dostępne dopiero po kliknięciu w odnośnik danej transakcji. W oknie głównym podstrony, mamy co prawda informacje dotyczące podmiotu zamawiającego, ale brakuje nam tu informacji o sprzedawanym towarze i jego wartości. Problem ten można by rozwiązań, implementując wspomniane wcześniej „chmurki” które po najechaniu kursora myszy na wybraną transakcję informowałyby o jej szczegółach. Z kolei całkowicie niepotrzebną informacją wyświetlaną w najważniejszym oknie „Zamówień” są naszym zdaniem numery telefonów i maile do Klienta. Co prawda, program do zarządzania sklepem internetowym winien mieć bazę danych Klientów ale w tym wypadku wyświetlenie czyjegoś numeru telefonu bądź adresu e-mail uważamy za zbędne.

No dobrze, tyle jeśli chodzi o wady interfejsu. Trzeba przyznać, że pomimo kilku niedoskonałości interfejs „Zamówień” prezentuje się całkiem dobrze. Podobnie jak w poprzednich segmentach panelu administratorskiego, również i tu zawartość poszczególnych okien jest dobrze rozplanowana, dzięki czemu interfejs nie jest przeładowany.

„Zamówienia” umożliwiają rejestrację i podgląd wszystkich transakcji odbywających się w naszym sklepie internetowym. Quick.Cart umożliwia skatalogowanie wszystkich transakcji stopnia ich realizacji. Mogą one być opisane jako Oczekujące, W realizacji, Zrealizowane i Anulowane. W oknie głównym „Zamówień” mamy udostępnioną wyszukiwarkę, za pomocą której możemy odszukać interesujące nas transakcje na podstawie w/w kryteriów.

Tak jak pisaliśmy wcześniej, dopiero po kliknięciu w odnośnik danej transakcji mamy możliwość podejrzenia jej szczegółów. Oto przykładowy widok takiego okna:

quick.cart-10

Mamy więc tu dane osobowe i kontaktowe Klienta, komentarze oraz szczegóły dotyczące samej transakcji. Ciekawym pomysłem było wprowadzenie checkboxu „Płatność zrealizowana”. Dzięki niemu, możemy szybko wprowadzić i zewidencjonować wpływy z naszej działalności handlowej.

Równie dobrym pomysłem było zautomatyzowanie powiadamiania Klienta o zmianie statusu zamówienia. Jak można zauważyć, w wierszu „Status” znajdziemy checkbox „Powiadom Klienta o zmianie statusu”. Uporządkowanie wszystkich transakcji z pewnością ułatwi data ich zawarcia, która wyświetla się w szczegółach dotyczących każdego z zamówień.
Podobnie jak miało to miejsce w przypadku komentarzy, również i w szczegółach poszczególnych zamówień znajdziemy adres IP klienta.

Karta „Zamówienia” to nie tylko indeks wszystkich transakcji jakie zostały zawarte pomiędzy nami i naszymi Klientami. Z pomocą narzędzi zaimplementowanych w karcie, możemy zdefiniować następujące informacje:

•    Sposoby dostawy a więc dane na temat sposobu dostarczenia danego towaru do Klienta wraz z danymi podmiotu odpowiedzialnego za transport. Ponadto, okno to daje możliwość zdefiniowania wysokości narzut będących kosztami dostawy (patrz prawa strona screenshota).

quick.cart-11

•    Sposoby płatności czyli tolerowane przez nas metody zapłaty za wybrany towar. Co ciekawe, każda z nich może dostać opatrzona w dodatkowy komentarz.

quick.cart-12

quick.cart-13

Ciekawą, funkcją  dostępną w „Zamówieniach” jest opcja Kuponów Rabatowych.

quick.cart-14

Dane dotyczące kuponów mogą być  wyświetlane i edytowane, po kliknięciu w odnośnik wybranego kuponu:

quick.cart-15

Podsumowanie:
Niemniej, analizując funkcje wprowadzania kodów rabatowych, można dojść do wniosku że jest ona mało przejrzysta i zawiła. Administrator który dopiero rozpoczyna swoją działalność może mieć spore trudności w korzystaniu z tej funkcji.
Karta „Zamówienia” nie jest zbyt wygodna w obsłudze. Dla początkujących użytkowników może ona być zbyt zawiła i skomplikowana. Nie powinno tak być, jeśli Quick.Cart ma stać się aplikacją prostą w użyciu i opartą o domyślny interfejs. Ponadto, tak jak wspominaliśmy wcześniej dotarcie do niektórych informacji może być znacznie utrudnione. Z kolei podobnie jak w poprzednich kartach, duży plus należy się programistom za czytelne rozmieszczenie danych w interfejsie użytkownika. Nasa ogólna ocena: 3/5

2. Funkcjonalność sklepu

Oprogramowanie Quick.Cart, posiada również opcje zdefiniowania i modyfikowania zawartości  tak zwanych boksów.
Funkcja ta jest dostępna z poziomu odnośnika „Boksy” a po kliknięciu w niego wyświetla się nam następujące (bądź podobne) okno:

quick.cart-16

Dzięki tej karcie, użytkownik może szybko zdefiniować zawartość strony głównej swojego sklepu. Boksy, można zarówno modyfikować jak też tworzyć zupełnie od nowa. Po kliknięciu w wybrany boks, wyświetli się nam szereg informacji dotyczących wybranej przez nas pozycji:
•    Nazwa boksu
•    Status boksu
•    Pozycja boksu
•    Miejsce
•    Typ
•    Produkt który ma być w nim wyświetlony
•    Elementy boksu

Karta „Boksy” pomimo, iż nie posiada mnóstwa różnego rodzaju ustawień, jest jedną z najważniejszych kart w aplikacji administratora. I choć jej twórcy odwalili kawał dobrej roboty, tworząc przejrzyste i funkcjonalne narzędzie, to tak naprawdę zapomnieli chyba o większej prostocie interfejsu. Użytkownik, który po raz pierwszy zetknie się z Quick.Cart, może mieć spore trudności z opanowaniem tej funkcji. Ponadto, niektóre parametry boksów są naszym zdaniem źle opisane. Mamy tu na myśli szczególnie okno dialogowe „Pozycja”. Początkujący internetowy sklepikarz może nie wiedzieć, co oznaczają poszczególne wartości wprowadzane w tym oknie. Dlatego twórcy narzędzia powinni zastanowić się nad koniecznymi pod tym względem zmianami, wprowadzonymi chociażby w kolejnej wersji programu.

Kopie zapasowe – panel administratorski
Karta „Kopie zapasowe” pozwala zarówno na wczytanie jak też stworzenie kopii zapasowej programu na swoim komputerze, nośniku cyfrowym bądź sieciowym.

quick.cart-17

Jak już wspomnieliśmy, system Quick.Cart potrafi wczytywać dane zapisywane w formie kopii zapasowej. Gdy jednak wejdziemy w okno (pojawiające się na screenshocie) „Stwórz kopię zapasową” będziemy mogli sami zdecydować, czego ma dotyczyć kopia zapasowa którą  chcemy zainstalować na naszym serwisie. Do wyboru mamy kilka poniższych opcji:
•    Całość
•    Konfiguracja
•    Strony
•    Produkty
•    Zamówienia

Tworzenie pliku kopii zapasowej również jest bardzo proste. Wystarczy, że klikniemy w „Stwórz kopię zapasową” a wspomniana kopia zapisze się na dysku naszego komputera. Najprawdopodobniej, takim miejscem będzie folder pobierania w wybranej przeglądarce internetowej, gdyż system ustawia go jako domyślny.

Userzy – panel administratorski
Karta „Userzy” pozwala na dodawanie, przeglądanie i katalogowanie użytkowników sklepu internetowego, którzy posiadają swoje profile.

quick.cart-18

Panel administratorski systemu Quick.Cart, umożliwia nie tylko przeglądanie podstawowych danych dostępnych w oknie głównym karty, ale też pozwala na przeglądanie dodatkowych informacji (po kliknięciu w odnośnik użytkownika) takich jak:
•    Login użytkownika
•    Możliwość zmiany hasła
•    Imię
•    Nazwisko
•    E-mail
•    Firma
•    NIP
•    Adres (ulica, numer domu, kod pocztowy)
•    Numer telefonu
•    Grupę cenową (określa czy użytkownik jest np. stałym klientem i przysługuje mu jakiś rabat).

Ponadto, okno to umożliwia również definiowanie i dodawanie nowych grup cenowych. Dlatego też, korzystając z systemu Quick.Cart, możemy stworzyć każdemu z userów inną grupę cenową.
Jak widać na powyższym screenie, karta Userzy umożliwia również dodawanie nowych użytkowników i organizowanie ich w określonych listach definiujących wysokość ewentualnego rabatu.

Uwaga!

Przed użyciem karty „Userzy” konieczne jest ustawienie w swoim sklepie internetowym następujących odnośników (górne menu nad logo w zakładce Zaawansowane).
•    zaloguj (wymagana), temat: „page_users_login.php”
•    wyloguj (wymagana), temat: „page_users_logout.php”
•    rejestracja, temat: „page_users_profile_register.php”
•    profil, temat: „page_users_profile_register.php”
•    zapomniałem hasła, temat: „page_users_password.php”
•    moje zamówienia, temat: „page_users_orders.php”

Pamiętaj, że w zakładce „Narzędzia” a następnie „Strony” należy również przypisać poszczególne odnośniki do określonych stron. Więcej informacji znajdziesz w Instrukcji do programu.

Karta „Userzy” jest w pełni przydatnym i funkcjonalnym narzędziem. Wszystkie dane, znajdujące się w karcie są wyświetlane w sposób czytelny a korzystanie z niej odbywa się w sposób domyślny – nie trzeba więc przez długi czas „uczyć się jej obsługi”. Dobrym pomysłem, jest umieszczenie w karcie (w jej oknie głównym) informacji o zamówieniach poszczególnych użytkowników sklepu. W ten sposób, zarządzanie zarówno bazą klientów jak też zamówieniami może odbywać się z poziomu jednego okna. Niestety, sporą wadą jest tutaj fakt, że kartę „Userzy” trzeba definiować we własnym zakresie a to może być – szczególnie dla początkujących użytkowników – sporym problemem.  Większość sklepów internetowych posiada możliwość „zalogowania” dlatego w kodzie źródłowym takie rozwiązanie powinno już znajdować się wcześniej.

Admini – panel administratorski

Karta „Admini” jak sama nazwa wskazuje, umożliwia przeglądanie, dodawanie i ewentualne edytowanie danych administratorów systemu Quick.Cart. Wygląda ona następująco:

quick.cart-19

Wbrew pozorom, karta ta posiada sporo opcji konfiguracyjnych, udostępnionych dopiero po kliknięciu w odnośnik administratora. Zbędnym narzędziem wydaje się wyszukiwarka administratorów, choć może wydarzyć się sytuacja w której będzie ich wielu i wyszukanie konkretnej osoby będzie utrudnione. Niemniej okno wyszukiwania zajmuje w interfejsie na tyle mało miejsca, że administrator nie powinien mieć trudności z jego tolerowaniem.

Po kliknięciu w odnośnik użytkownika, znajdujemy tam szereg pól do wypełnienia. Te wyświetlane z lewej strony interfejsu dotyczą danych osobowych:
•    loginu
•    hasła
•    statusu
•    adresu e-mail
•    imienia i nazwiska

Po prawej stronie, mamy z kolei prawa nadawane administratorowi. Są to:
•    Produkty
•    Eksport produktów
•    Edycja zamówień
•    Edycja strony
•    Płatności
•    Języki
•    Sprawdź poprawki
•    Kupony rabatowe
•    Strony – komentarze
•    Edycja produktu
•    Usuwanie zamówień
•    Import produktów
•    Usuwanie stron
•    Konfiguracja
•    Kopie zapasowe
•    Dodatki
•    Cechy
•    Usuwanie komentarzy
•    Usuwanie produktów
•    Zamówienia
•    Strony
•    Sposoby dostawy
•    Admini
•    Stwórz kopię zapasową
•    Boksy
•    Produkty – Komentarze
•    Userzy

Narzędzia – panel administratorski

Karta „Narzędzia” składa się z kilku podstron:

quick.cart-20

Podsumowanie:
W „Dodatkach” mamy możliwość zainstalowania poszczególnych dodatków do naszego sklepu internetowego. Te, które są już zainstalowane posiadają przypisek „Dodatek zainstalowany w standardowej wersji Quick.Cart.Ext.” a obok nich znajduje się zaznaczony (bądź też nie) checkbox.

Każdy z dodatków jest dosyć dokładnie opisany, dlatego administrator (nawet początkujący) nie powinien mieć problemu z ich przeglądaniem, wyborem i instalacją.
Po lewej stronie interfejsu okna „Dodatki” administrator ma możliwość podejrzenia jak dany dodatek będzie wyglądał w interfejsie systemu Quick.Cart.
Na podstronie „Języki” użytkownik ma możliwość wyboru języka interfejsu. W obecnej chwili (Quick.Cart.Ext v6.6) wgrane są dwa języki – polski i angielski. Niemniej, podstrona ta wydaje się zbędna, chociażby dlatego że opcję zmiany języka mamy cały czas udostępnioną w interfejsie aplikacji, gdzieś mniej więcej w prawym, górnym rogu interfejsu.

Podstrona „Nowy język” umożliwia wgranie nowego tłumaczenia prosto z pliku.  Z kolei ostatnia podstrona „Sprawdź poprawki” daje możliwość sprawdzenia aktualizacji programu i ich ewentualnego zainstalowania.Nasza ocena: 3,5/5

3. Marketing i reklama.

Sklep internetowy Quick.Cart, jest dość prosty w obsłudze. Interfejs jest przejrzysty, domyślny i tak rozplanowany, by nie „zaśmiecać” widoku zbędnymi odnośnikami i informacjami.

quick.cart-21

Marketing i reklama
System Quick.Cart nie udostępnia jakichkolwiek programów lojalnościowych. Nie oznacza to że ich nie ma. To administrator może (jak już to było wcześniej wspomniane) nałożyć wybranemu użytkownikowi odpowiednią grupę cenową. Jest to rozwiązanie z pewnością o wiele wygodniejsze dla samego administratora, ponieważ od niego zależy jakich narzędzi marketingowych (promocji i rabatów) użyje.

Rozplanowanie elementów interfejsu
Sklep Quick.Cart również nie narzuca użytkownikowi (administratorowi) wyglądu interfejsu. To administrator może sam definiować przy pomocy karty „Boksy” a także „Narzędzia” i „Strony” zawartość swojego sklepu. Niestety, wadą tego rozwiązania jest konieczność posiadania większych umiejętności i poświęcenia znacznych nakładów czasu na organizację własnego sklepu. Jeśli więc ktoś poszukuje oprogramowania do sklepu internetowego które nie będzie wymagało czasu na odpowiednie zaprojektowanie interfejsu, system Quick.Cart może dla takiej osoby być poważnym wyzwaniem.
Z drugiej strony, Quick.Cart jest idealny dla osób, które już jakiś czas zajmują się handlem internetowym i wiedzą czego oczekują. Jednym słowem – dla profesjonalistów

Kupony rabatowe
System Quick.Cart nie narzuca użytkownikowi i administratorowi korzystania z jakichkolwiek bonów rabatowych. To administrator sam je definiuje, co zostało zresztą opisane w powyższej recenzji.

Integracja z różnymi systemami płatności
System Quick.Cart, umożliwia integrowanie z różnego rodzaju systemami płatności. Wprawdzie funkcjonalność ta jest dostępna jako dodatek do programu, jednak domyślnie jest ona zainstalowana w demonstracyjnej wersji aplikacji Quick.Cart.Ext. Dostęp do niej jest możliwy bezpośrednio z menu „Dodatki”, co było opisane nieco wcześniej. Obsługiwane systemy płatności to Payu.pl (Platnosci.pl), DotPay, Przelewy24, Transferuj.pl, eService, PayPal, eRaty Santander Consumer Bank SA, Moneybookers.com, Buckaroo.nl

Integracja z porównywarkami cenowymi
System Quick.Cart, pozwala na integrację produktów z najpopularniejszymi porównywarkami cenowymi. Funkcja ta jest dostępna z poziomu karty „Dodatki” jako niezależny dodatek do systemu. Nie jest ona uruchomiona w demonstracyjnej wersji oprogramowania (co jest w pełni zrozumiałe).

Integracja z mediami społecznościowymi
Quick.Cart, umożliwia udostępnianie na stronie naszego sklepu internetowego, linków do serwisów społecznościowych. Chodzi rzecz jasna o najpopularniejsze witryny takie jak Facebook, Twitter czy też Google +.

Inne działania marketingowe, dostępne z poziomu sklepu Qucik.Cart
Z poziomu aplikacji administratora, można również włączyć szereg innych funkcji marketingowych. Oto niektóre z nich:
1.    Funkcja podglądu zawartości koszyka. Klient będzie mógł sam sprawdzić produkty, które wybrał w naszym sklepie.
2.    Funkcja wyświetlania najpopularniejszych produktów w danej kategorii.
3.    Funkcja pozwalająca na kadrowanie miniaturek, dzięki czemu treści wyświetlane na stronie Twojego sklepu będą wyświetlać się szybciej.
4.    Funkcja umożliwiająca wyświetlanie wśród pięciu najpopularniejszych produktów aktualnie przeglądanego.
5.    Funkcję wygenerowania linku, który pozwoli Klientowi przejrzeć aktualny status zamówienia.
6.    Funkcję dodania do kodu sklepu kodu Google Analytics.
7.    Funkcję umieszczającą na Twojej stronie mapę z zaznaczoną lokalizacją Twojej firmy.
8.    Funkcję umieszczającą odnośniki do różnego rodzaju newsów.
9.    Funkcję pozwalającą na wprowadzenie przez użytkownika swojego adresu mailowego do bazy danych newslettera.
10.    Funkcję, wyświetlającą Klientowi odpowiednie komunikaty które należy potwierdzić w celu wysłania zamówienia. Chodzi np. o zgodę na wykorzystywanie danych osobowych Klientów w celach marketingowych.
11.    Funkcję integrującą Twój sklep z platformą Paczkomaty.pl. Dzięki niej, będziesz mógł dodać paczkomaty jako kolejny sposób odbioru zamówionego produktu.
12.    Funkcję pozwalającą na umieszczenie na Twojej stronie sondy bądź ankiety, których treść możesz dowolnie modyfikować.
13.    Funkcję wyświetlającą w interfejsie sklepu internetowego jak duża ilość danego towaru jest jeszcze dostępna na magazynie.
14.    Funkcję pozwalającą, na udoskonalenie i rozszerzenie sklepowej wyszukiwarki produktów. W ten sposób, nasza wyszukiwarka otrzyma nowe funkcjonalności, które ulepszą wyszukiwanie interesujących produktów.
15.    Funkcję dającą możliwość powiadamiania Klienta o zmianie statusu zamówienia za pomocą wiadomości SMS. Jeśli jesteś również użytkownikiem serwisu e-pobranie, otrzymasz dodatkowy pakiet sms-ów na start i to zupełnie za darmo.
16.    Funkcję wyświetlania ceny netto, po wcześniejszym odjęciu wartości podatku Vat.

Statystyki

Sklep Quick.Cart, pozwala na prowadzenie statystyk zarówno Klientowi jak też Administratorowi. Klient, może z poziomu aplikacji sprawdzić zarówno to, które produkty najlepiej się sprzedają, jak również – porównać ich cenę z innymi, podobnymi ofertami. Z kolei Administrator, może skorzystać z mnóstwa różnych ciekawych narzędzi, wyświetlających liczbę odwiedzin danej strony a także liczbę sprzedanych produktów. System Quick.Cart, pozwala również na rozszerzenie funkcji statystycznych o między innymi:
•    Wyświetlanie najpopularniejszych fraz, wg których odbywa się wyszukiwanie Twoich produktów
•    Wyświetlanie najczęściej zamawianych produktów w wybranej przez Administratora jednostce czasu
•    Wyświetlanie najbardziej aktywnych i najchętniej zamawiających użytkowników sklepu w wybranej przez Administratora jednostce czasu.
Dzięki statystykom, Administrator sklepu opartego o Quick.Cart może:
•    Dobierać najlepsze słowa kluczowe, wpływając tym samym na pozycję swojego sklepu w wyszukiwarce internetowej
•    Badać aktywność klientów w wybranej jednostce czasu i porównywać ją z wynikami z zeszłych lat.
•    Zbierać informacje o preferencjach Klientów i wykorzystać je np. w lepszym doborze swoich produktów
•    Badać zainteresowanie odbiorców potencjalnym produktem. System Quick.Cart pozwala na przypisanie takich statystyk każdemu produktowi z osobna.
•    Sprawdzać listę odwiedzin ze szczególnym uwzględnieniem konkretnych użytkowników. Funkcja ta przydaje się szczególnie wtedy, gdy chcemy podjąć decyzję czy wybranemu Userowi przypisać rabat cenowy.

Podsumowanie:
System statystyk w sklepie Quick.Cart jest bardzo rozbudowany. Administrator ma duże możliwości przeprowadzania różnego rodzaju badań statystycznych i marketingowych. Niestety, część dodatków (np. dodatek stats rozszerzający funkcje statystyk serwisu) nie jest dostępna w podstawowej wersji serwisu Quick.Cart.Ext (o wersji darmowej nie wspominając). Pomimo, że za podstawową wersję oprogramowania płacimy aż 405 złotych, nie otrzymujemy w pakiecie najbardziej zaawansowanych narzędzi statystycznych.
Cieszy również możliwość przeglądania listy najpopularniejszych produktów z poziomu Klienta. Niestety, niektóre dodatki mogą fałszować ten obraz co może budzić sporo kontrowersji (np. dodatek wyświetlający aktualnie przeglądany produkt wśród 5 najpopularniejszych produktów).

4. Pozostałe informacje

System Quick.Cart, to z pewnością oprogramowanie w pełni profesjonalne. Nie jesteśmy jednak tym zaskoczeni . Biorąc pod uwagę cenę podstawowej, płatnej wersji narzędzia taki profesjonalizm powinien być już standardem.

Quick.Cart posiada bardzo ciekawy i intuicyjny interfejs Administratora. Niestety, nie jest on do końca łatwy w obsłudze, gdyż jego niektóre funkcje nie są do końca przejrzyste dla użytkownika. Pomimo, iż producenci tego oprogramowania na sklepy internetowe chwalą się dodatkową instrukcją obsługi (pisaliśmy o niej w kontekście znaku zapytania po kliknięciu w który wyświetlała się nam wspomniana instrukcja) tak naprawdę w niektórych przypadkach nie została ona w pełni dopracowana a niektóre z jej fragmentów dalej nie są czytelne i zrozumiałe dla użytkownika.
Quick.Cart jest systemem przeznaczonym raczej dla bardziej zaawansowanych użytkowników. Nawet w wersji darmowej, oprogramowanie to posiada sporo funkcji z których korzystanie nie jest proste dla początkującego Administratora. W wielu przypadkach można by wprowadzić inne, zautomatyzowane rozwiązania.

Pomimo, iż interfejs jest bardzo przejrzysty i funkcjonalny, wiele z jego elementów jest zwyczajnie niepotrzebnych. Przykład? Wszędobylski przycisk pozwalający na zmianę języka z polskiego na angielski i vice-versa. Irytującym problemem mogą być również pojawiające się dosłownie wszędzie wyszukiwarki, których jest zdecydowanie za dużo…
Pomimo tego, interfejs aplikacji jest niebywale „lekki”. Zajmuje on około 1 MB, co sprawia że wybierając go oszczędzamy miejsce na naszym dysku sieciowym. Ponadto, taka oszczędność miejsca wpływa na szybkość ładowania się poszczególnych stron. Zarówno Administrator jak również Klient, mogą korzystać z systemu nawet wtedy, gdy prędkość ich łącza jest bardzo niska.
Zaletą systemu Quick.Cart jest jego responsywność. Użytkownicy korzystający z urządzeń mobilnych mogą z łatwością korzystać z zawartości sklepu opartego o ten system. Po pierwsze, jest to możliwe dzięki funkcjom kadrowania miniatur (oszczędzamy w ten sposób na transmisji danych) jak również odpowiedniego rozmieszczenia linków (dzięki czemu klikanie w nie na ekranach o niewielkich rozmiarach nie będzie stanowiło problemu. Responsywność tego oprogramowania do sklepów internetowych wiąże się pośrednio również z pozycją naszego sklepu w Google. Jeśli bowiem dana witryna jest przyjazna dla urządzeń mobilnych Google nie obniży jej pozycji w wyszukiwarce.

System Quick.Cart jest też bardzo wydajny. Według danych podanych przez producenta, liczba jego możliwych wywołań na sekundę przekracza 90 (w wersji darmowej) i 75 (w wersji Ext). Jest to naprawdę wysoka wartość, w porównaniu z innymi aplikacjami tego typu (jak chociażby Prestą).
Zaletą systemu jest również to, że dysponuje on ogromna bazą różnorakich dodatków. Jak nietrudno zgadnąć, Administrator serwisu opartego na Quick.Cart ma do nich bardzo łatwy dostęp. Niestety, wiele z nich (jak np. wspomniana funkcja stats) nie są dostępne w podstawowej, płatnej wersji oprogramowania.
To co pozytywnie „uderzyło nas” w tej aplikacji, to przenikanie się poszczególnych jej funkcji w obrębie wszystkich kart. Przykładowo, przeglądanie zamówień jest możliwe zarówno z odrębnej karty jak też z… karty umożliwiającej przeglądanie danych zarejestrowanych Klientów. Dzięki temu, dostęp do interesujących nas danych jest naprawdę szybki.
Rzadko spotykaną zaletą w oprogramowaniu sklepów internetowych jest możliwość zarządzania nimi przez kilku Adminów. Tymczasem system Quick.Cart daje nam taką możliwość, pozwalając na przypisanie poszczególnym Adminom wybranych elementów panelu zarządzania sklepem. Rozwiązanie to jest szczególnie istotne w przypadku dużych sklepów, charakteryzujących się ogromną bazą sprzedawanych produktów, wieloma wejściami  jak też dużą liczbą zalogowanych użytkowników.

Komu warto polecić ten system?
Quick.Cart, to system bardzo zaawansowany. Jest on przeznaczony głównie dla bardziej zaawansowanych użytkowników. Początkującym internetowym sprzedawcom można polecić darmowe bądź znacznie tańsze i prostsze systemy. Ponadto, Quick.Cart nie jest naszym zdaniem odpowiednim systemem dla sklepów internetowych dopiero wchodzących na rynek. Zbyt duża wydajność nie jest w takich przypadkach szczególnie istotna. Bardziej liczy się prostota systemu i jego zautomatyzowanie a tego niestety w Quick.Cart nie ma.

zalety i wady - quick.cart

ocena-quick.cart

Related Articles

5 KOMENTARZE

  1. Recenzowana jest chyba wersja darmowa a ta i moim zdaniem jest słaba w porównaniu do sellingo gdzie masz wszystko łącznie z hostingiem, działa szybko bo quick kart zrobiony jest na plikach a nie na bazie więc mały sklep będzie działał dość szybko ale miej z 1000 produktów to już masakra, a poza tym to technologia sprzed epoki kamienia …

  2. Dokładnie tak, w ocenie oprogramowania kierowałem się głównie jego przydatnością i funkcjonalnością. Wszystkie sklepy oceniane są wedle tego samego schematu – tych samych kryteriów – stąd też stosunkowo niska ocena quick cart, a wyższa Sellingo.

    Swoją drogą, niebawem pojawi się jeszcze jedno darmowe oprogramowanie – już ostatnie, a później będzie podsumowanie i zestawienie wszystkich sklepów.

    Już teraz zapraszam do lektury i zweryfikowania – które z oprogramowań jest najlepsze 🙂

    • Niestety ta recenzja ne jest o darmowym Quick.Cart, tylko o udostepnoinym demo płatnej wersji Quick.Cart.Ext. Zainstalowalem sobie EasyPHP Devserver 16.1.1 i odpaliłem pobrany z strony http://opensolution.org/ Quick.Cart_v6.7.zip, i okazałosię że darmowa wersja jest tak poobcinana że nadaje się tylko dla webmastera, a ja chcę sprzedawać a nie robić sklepy internetowe. Największym minusem darmowej wersji jest to że brak możliwości logowania się klijentów do sklepu , najwyżej mogą dostać link do statusu zamowienia. Ale dziekuję autorowi za recenzje, teraz sprobuję tego selingo, bo to w sumie niezła idea serwisu, żeby oni zapewniali mi back-end, a ja sobie front-end we własnym zakresie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Znajdziesz nas także tutaj:

174FaniLubię
0SubskrybującySubskrybuj
- Advertisement -

Latest Articles