Czy wiesz, że podczas pandemii koronawirusa powstało ponad 1 700 nowych sklepów online? Okazuje się, że wzrost tego rodzaju działalności w porównaniu z rokiem poprzednim wylicza się na około 8%. Rekordowy był lipiec 2020 roku, kiedy w Polsce otworzono aż 40% więcej e-sklepów, aniżeli w tym samym miesiącu rok wcześniej. Nie ma wątpliwości, że sprzedaż przeniosła się do sieci.
Sprzedaż w internecie a koronawirus
Rządowe obostrzenia i restrykcje wręcz zakazały prowadzenia różnego rodzaju działalności biznesowych. Ucierpiał handel i gastronomia. Właściciele firm z tej branży bardzo często “przebranżawiają się” albo szukają kontaktu ze swoim potencjalnym klientem właśnie za pośrednictwem internetu.
Warto zwrócić także uwagę, że już 70% użytkowników sieci robi zakupy online. Większość potwierdza, że w czasie pandemii była to opcja nie tylko wygodna, ale i najbezpieczniejsza. Co ważne, klienci e-sklepów przyznają, że nawyki realizacji transakcji zakupowych w internecie zostaną z nimi na dłużej, a opcja nabywania produktów i usług w sposób pośredni będzie przez nich wykorzystywana nawet po wygaszeniu pandemii.
Nie da się ukryć, że ta jakże kryzysowa sytuacja nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie uświadomiła, jak ważna jest komunikacja w sieci. E-commerce wciąż prężnie się rozwija, a potencjalni konsumenci kupują w e-sklepach już nie tylko ubrania i sprzęty elektroniczne.
Co warto sprzedawać w e-sklepie?
Jak widać, w sieci można sprzedawać praktycznie wszystko. O ile jeszcze do niedawna polski klient kupował przez internet najczęściej ubrania, akcesoria dla dzieci, kosmetyki i sprzęty elektroniczne (głównie ze względu na atrakcyjniejszą cenę), tak dzisiaj popyt na produkty przez e-sklepy jest znacznie większy. Znacznie rozwinęła się branża spożywcza, a nabywcy kupują już nie tylko produkty trudno dostępne stacjonarnie. Ogromną popularnością cieszy się jedzenie ekologiczne, ale tak naprawdę chętnie realizowane są nawet te podstawowe zakupy z dostawą do domu.
Nie da się ukryć, że konkurencja w sieci jest coraz większa, aby odnieść sukces i przetrwać, należy mieć odpowiedni pomysł, wyróżniać się, zainteresować potencjalnych klientów. Sam produkt jest mniej ważny, priorytetem jest raczej wzbudzenie potrzeby zakupowej.
Jeśli spojrzymy jednak na statystyki, które ujmują produkty, jakie najlepiej sprzedają się przez internet, są to:
- artykuły gospodarstwa domowego, w tym dekoracje i wszelkie elementy wyposażenia wnętrz,
- produkty dedykowane dzieciom, od ubranek, przez środki do pielęgnacji, aż po zabawki i pomoce dydaktyczne – ogromną popularnością cieszą się dzisiaj te w duchu filozofii Montessori,
- akcesoria motoryzacyjne,
- wszelkie sprzęty elektroniczne,
- ubrania, szczególnie dla kobiet,
- kosmetyki pielęgnacyjne oraz kolorowe, również te wytwarzane w małych, lokalnych manufakturach ze zwróceniem uwagi na aspekty ekologiczne,
- żywność,
- autorskie projekty, nowości na rynku, handmade wszelkiego rodzaju.
Jeśli i Ty chcesz spróbować swoich zawodowych sił w sieci, z powodzeniem możesz sprawdzić powodzenie planowanego biznesu, zakładając e-sklep za darmo w ramach testów. Z pomocą przychodzi Sellingo, platforma internetowa, dzięki której wypróbujesz wybrany panel sklepu online, poznasz wszystkie funkcje i poznasz opłacalność pomysłu na sprzedaż. Sellingo oferuje też atrakcyjne plany abonamentowe oraz profesjonalne wsparcie techniczne. Tak ogromny rozwój sektora e-commerce nie pozostawia złudzeń – sprzedaż przenosi się do sieci, zgodnie z innowacyjną technologią i nowoczesnymi rozwiązaniami dla komfortu potencjalnych klientów.