środa, 18 maja, 2022
9.4 C
Warszawa

Polski rynek i nowe trendy zakupowe w sieci

Czy wiesz, że już 70% użytkowników sieci dokonuje regularnych transakcji zakupowych w internecie? Większość z nich potwierdza, że kupuje online przynajmniej raz w miesiącu. Branża e-commerce jest jedną z tych, która w ostatnim czasie rozwija się najprężniej. Widać wyraźnie, że tendencje zakupowe Polaków uległy znacznym zmianom. Co więcej, jesteśmy pionierami, uwzględniając wszystkich mieszkańców Europy, jeśli pod uwagę weźmiemy zainteresowanie nowoczesnymi technologiami i światem wirtualnym.

Statystyki polskiego rynku branży e-commerce

Na początku warto przedstawić dane, zgodnie z którymi śmiało można stwierdzić, że to właśnie Polacy są liderami, patrząc na rozwój branży e-commerce i wzrastające z tego tytułu zyski w całej Europie.
Przede wszystkim, to właśnie polski rynek handlu w sieci wykazuje najwyższe zyski na arenie międzynarodowej. Taka tendencja ma zresztą utrzymać się dłużej.
Okazuje się, że polskie e-sklepy rozwijają się najprężniej i najlepiej odpowiadają na wzrastające potrzeby potencjalnych klientów. O ile jeszcze do niedawna przez internet zamawiano z reguły sprzęt elektroniczny i akcesoria dla dzieci, tak dzisiaj standardem są już sklepy online z kosmetykami, ubraniami, a nawet żywnością.

Wpływ rozwoju branży e-commerce a pandemia koronawirusa

Nie da się ukryć, że ogromny wpływ na rozwój branży e-commerce w Polsce miała wciąż trwająca pandemia koronawirusa. Czy zdajesz sobie sprawę, że w wyniku rządowych obostrzeń aż 13% użytkowników sieci po raz pierwszy skorzystało z płatności mobilnych? Wzrost całego ruchu w ramach płatności mobilnych wylicza się nawet na 30% w skali ostatniego roku. Brak dostępu do obiektów handlowych w formie stacjonarnej wywołało dosłownie lawinę kolejno otwieranych e-sklepów. Tendencję wzrostową potwierdzają eksperci z Sellingo.pl, która to oferuje prowadzenie sklepu online na gotowych szablonach z wykorzystaniem multum automatycznych, korzystnych funkcji.

Polacy doceniają funkcjonowanie e-sklepów

Wygoda, bezpieczeństwo, dostęp do szerokiego asortymentu i atrakcyjne ceny. Właśnie na takie atuty najbardziej zwracają uwagę użytkownicy sieci, którzy regularnie kupują przez internet. Wiele osób do zmiany tendencji zakupowych skłonił brak konieczności wychodzenia z domu i dostawa produktów pod wskazany adres. W czasie lockdownów priorytetem było przecież zachowanie społecznej izolacji i odpowiedniego dystansu.
Dzisiaj uwzględnia się też komfort realizacji zakupów w dowolnym miejscu i czasie, niczym nieograniczony dostęp do oferty sklepów nie tylko na rynku polskim, ale i tym międzynarodowym. Eliminacja stania w długich kolejkach do kasy czy możliwość poznania dokładnego opisu produktu, to kolejne zalety zakupów w sieci.
Uwagę warto zwrócić również na fakt, że same e-sklepy zauważyły ogromny potencjał w polskich konsumentach. Prowadzenie działalności w sieci uwzględnia dzisiaj przede wszystkim spełnianie potrzeb nowoczesnych klientów, którzy są nastawieni na korzystanie z innowacyjnej technologii.

Related Articles

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Znajdziesz nas także tutaj:

174FaniLubię
0SubskrybującySubskrybuj
- Advertisement -

Latest Articles