poniedziałek, 25 października, 2021
6.3 C
Warszawa

Polski rynek e-commerce po otwarciu sklepów stacjonarnych

Pandemia koronawirusa wywołała ogólnoświatowy kryzys gospodarczy, ale ten nie dotknął każdej branży. Można śmiało potwierdzić, że sektor e-commerce właśnie przeżywa wzmożony rozwój. Okazuje się, że już 70% użytkowników sieci regularnie kupuje w sklepach online. Co więcej, większość z nich potwierdza, że będzie zamawiać przez internet nawet po wygaśnięciu pandemii.

 

Pandemia koronawirusa a zakupy w sieci

Krajowy lockdown i rządowe obostrzenia sprawiły, że internet stanowił nierzadko jedyną możliwość zdobycia różnych towarów. Zamknięcie sklepów stacjonarnych wywołało nie tylko inne potrzeby zakupowe, ale również zmiany w zakresie tendencji ich realizacji. Tylko w pierwszym kwartale 2021 roku powstało kilka razy więcej sklepów online, aniżeli w całym roku 2020. Co więcej, odnotowano wzrost sprzedaży w branży e-commerce o kilkaset procent.

Zakupy przez internet stały się bezpieczne, wygodne, komfortowe, a dostawa w sposób bezkontaktowy i już następnego dnia pozwoliła docenić ten innowacyjny kanał dystrybucji. Ponadto, same przedsiębiorstwa i sklepy stacjonarne zauważyły nowe ścieżki nie tylko rozwoju, ale i funkcjonowania w ogóle. O ile sprzedaż bezpośrednia była niemożliwa, tak ta online odbywała się i odbywa bez zakłóceń. Liczni przedsiębiorcy zauważyli również, że e-sklep generuje znacznie niższe koszty prowadzenia biznesu i umożliwia dotarcie do potencjalnych klientów bez żadnych ograniczeń w zakresie lokalizacji.

Wraz z falą zmian powstały liczne badania, których celem było udokumentowanie zjawiska nowych nawyków zakupowych. Okazuje się, że nawet 80% Polaków przekonało się do realizacji zakupów w sieci. O ile jeszcze do niedawna w e-sklepach nabywano tańszą elektronikę, ubrania czy akcesoria dla dzieci, tak dzisiaj online z powodzeniem nabywa się również produkty pierwszej potrzeby, jak żywność. Aż 87% użytkowników internetu dokonuje obecnie transakcji zakupowych na najbardziej znanych platformach sprzedażowych, jak Allegro. To dlatego warto łączyć sprzedaż w e-sklepach z ofertami na aukcjach i pakiety Sellingo w prosty sposób na to pozwalają.

 

Jak kupuje przeciętny Polak w sieci?

Z reguły wykorzystujemy platformy zakupowe, ale same transakcje realizujemy za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Warto, by e-sklep był dostosowany do nowych wymagań potencjalnych użytkowników. Aż 79% surfujących po sieci przyznaje, że robi zakupy przez internet znacznie częściej, aniżeli przed pandemią i potwierdza, że taka tendencja utrzyma się nawet wtedy, gdy stacjonarne punkty handlowe będą funkcjonować jak kiedyś. 66% klientów sklepów online przyznaje, że to właśnie podczas pandemii koronawirusa po raz pierwszy zakupiło produkty w sieci, które wcześniej nabywane były tylko stacjonarnie. Ponad rok społecznej izolacji wystarczyło, by uznać zakupy online za wygodne, bezpieczne i szybkie. Trzeba też mieć na uwadze, że zmieniło się samo podejście do klienta. Dzisiaj branża e-commerce oferuje nie tylko asortyment w atrakcyjnej cenie czy błyskawiczną dostawę, ale i jakościową obsługę klienta, w tym darmową dostawę i bezproblemowe zwroty w razie potrzeby.

Related Articles

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Znajdziesz nas także tutaj:

174FaniLubię
0SubskrybującySubskrybuj
- Advertisement -

Latest Articles