Podwyżka cen BaseLinkera. Co dalej?

0
72
podwyżka baselinker

Polski rynek e-commerce od kilku tygodni wrze, a to wszystko za sprawą wprowadzonego przez BaseLinkera nowego cennika usług, oraz dla wielu przedsiębiorców enigmatycznie działającego pakietu Enterprise. Czy należy się go obawiać? Wszystko wyjaśnimy Ci w tym artykule!

BaseLinker to tysiące użytkowników, za którymi stoją całe e-biznesy, które BL zrzeszał sobie przez ostatnich 17 lat działalności. Czy BaseLinker właśnie dokonuje autodestrukcji?

PR-owo z pewnością tak, o czym świadczą spadające oceny i wyrażane w opiniach i postach niezadowolenie i obawy posiadaczy sklepów internetowych związanych z BaseLinkerem.

Jak podaje Wyborcza.biz, jeszcze kilka dni temu na portalu z recenzjami Trustpilot spółka kontrolowana przez dom inwestycyjny Sebastiana Kulczyka miała ocenę 4,6 w skali 1-5.  Dziś jest to już tylko 2,5 i dalej spada.

Enterprise

To najwyższy pakiet abonamentowy od BL przeznaczony „dla dużych e-commerce” opisany przez firmę jako „oferta indywidualna”. W praktyce na Enterprise znajdziesz się, jeśli Twoje e-commerce przekracza miesięczny obrót ponad 10 tys. zamówień lub 2 mln PLN GMV.

Wskutek czego zapłacisz minimum 10 tys. złotych za miesiąc usług.

Haczyk Enterprise

Z regulaminu wynika, że pakiet ten to w pewien sposób bilet w jedną stronę. Każdy biznes ma wzrosty i spadki. Problem w tym, że gdy już raz przekroczysz progi Enterprise, okazuje się, że jest to pokój bez klamek, bez możliwości powrotu na niższy pakiet, niezależne od tego, jaką sprzedaż w następnych miesiącach odnotuje Twój sklep internetowy.

Fragment postu jednego z użytkowników facebookowej grupy Zjednoczeni Sprzedawcy:

„Nawet jak zmniejszycie ilość zamówień, wyłączycie jedno czy dwa konta i przeniesiecie je na inny system tak, żeby było poniżej 10 tys. – zostaje jedno konto na 4,5 tys. zamówień to ONI I TAK AUTOMATYCZNIE przeniosą Cię na abonament ENTERPRISE i będziecie płacić od GMV, a nie od ilości zamówień!!

NIE MA CO !! UCIEKAĆ”

Warto zwrócić uwagę na fakt, kiedy BaseLinker postanowił uruchomić swoje zmiany. Lada moment Black Friday, Boże Narodzenie i wyprzedaże, a co za tym idzie?

Wypowiedź innego członka grupy:

„(…) Aktualnie mamy około 8000 zamówień/mieś +/-, wpadamy za listopad wokoło ~ 12 000 – 15 000, a grudzień już w okolice ~ 40 000 – 50 000.”

Wiele sklepów odnotuje teraz wzrost sprzedaży, ponieważ okres świąteczny to prawdziwe żniwa dla posiadaczy e-commerce. W styczniu jednak może nadejść zgroza – faktura za Enterprise.

Wzrosty opłat w praktyce

Zmiany cennikowe najdotkliwiej odczują sprzedażowi giganci i średniacy.

„Jesteśmy przykładem firmy, która mając ponad 60 tys. zamówień potrafiła wyłączyć zamówienia w BaseLinkerze w ciągu 3 tygodni.

Podwyżka abonamentu z 5k do ponad 100 tys. miesięcznie.

Przez cały okres współpracy z BaseLinker wydaliśmy ponad 100k na wszystkie rozwiązania usprawniające obsługę zamówień w oparciu o ten ekosystem.

W ciągu ostatnich 3 tygodni wydaliśmy tyle samo, żeby to odkręcić”

Jednakże i małe sklepy online dostaną po kieszeni, a wszyscy wiemy, jak ciężko jest rozkręcić biznes w czasach tak dużej konkurencji, przez co działania BL są dodatkowo perfidne, bo podetną skrzydła, a być może wyeliminują małych graczy.

„Nie mam nadal pojęcia, co się tam odwaliło, że podnieśli cenę o 400 procent. Z 500 zł na 2300 zł. Jakiś absurd dla mnie”

Co dalej?

Spore grono e-przedsiębiorców postanowiło się ewakuować, a w rezultacie postawić pytanie sobie i innym – Co dalej? Opcji jest kilka, dla naszych stałych czytelników z pewnością nie będzie zaskoczeniem, że naturalnie sami również się wkręciliśmy i postanowiliśmy znaleźć dla Was alternatywę dla BaseLinkera.

Jedną z ciekawszych propozycji na rynku integratorów ma oprogramowanie Sellasist. Zgodnie z ich cennikiem za abonament obejmujący 10 000 zamówień miesięcznie zapłacisz jedynie 299 zł! Każde kolejne 10 tysięcy zamówień będzie kosztować Cię równowartość tej sumy, podobnie jest z obsługą ofert zewnętrznych.

Sellasist posiada najbardziej zbliżone do BL możliwości takie jak automatyzacja, integracje z najpopularniejszymi w Polsce marketplace. Ponadto posiada autorską aplikację do zarządzania magazynem Sellasist WMS – to dużo więcej niż asystent pakowania od BL, a dodatkowo telefoniczne wsparcie techniczne i BOK już od najniższego abonamentu.

Podsumowując

Wprowadzenie nowego cennika usług przez BaseLinkera wywołało niepokój na polskim rynku e-commerce. Pakiet Enterprise, opisany jako „oferta indywidualna” dla dużych przedsiębiorstw, stał się źródłem kontrowersji związanym z brakiem możliwości powrotu na niższy pakiet po jego przekroczeniu. Zmiany te pojawiły się w wyjątkowo niefortunnym czasie, tuż przed okresem Black Friday i świątecznymi wyprzedażami, co stwarza dodatkowe wyzwanie dla właścicieli sklepów internetowych. Zwiększenie opłat najbardziej dotknęło dużych sprzedawców, ale także małe sklepy internetowe odczują skutki wzrostu cen. W rezultacie wielu przedsiębiorców zastanawia się nad alternatywnymi rozwiązaniami, a jednym z ciekawych propozycji jest Sellasist, oferujący konkurencyjny cennik i zbliżone możliwości do BaseLinkera, w tym automatyzację oraz wsparcie techniczne.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj