piątek, 21 stycznia, 2022
0.9 C
Warszawa

PIM w e-commerce

System zarządzania informacjami o produktach. To właśnie PIM (Product Information Management). Po co właściwie został stworzony? Aby wspierać sprzedawców na każdym poziomie sprzedaży w sklepie online. Warto wspomnieć, że PIM ma spore znaczenie również, jeśli uwzględnimy konieczność przeprowadzania działań marketingowych.

System PIM, czyli uporządkowanie treści w e-sklepie

Setki opisów i zdjęć, które są prezentowane potencjalnym klientom, może sprawiać problem z zarządzaniem całą treścią. Praca ta jest również żmudna i zajmuje ogrom czasu. Chaos informacyjny może nie być również korzystny dla samych efektów sprzedaży. PIM jest właśnie po to, aby rozwiązywać takie problemy i porządkować wszelkie informacje na e-sklepie w poszczególnych sekcjach.

Kiedy PIM jest potrzebny?

Jeśli Twój e-sklep zawiera dosłownie kilka produktów, zapewne poradzisz sobie z zarządzaniem wszelką treścią samodzielnie i „ręcznie”. Problem pojawia się przy sprzedaży wielokanałowej i jeśli e-sklep oferuje setki, a nawet tysiące produktów. PIM jest właśnie po to, by porządkować treści, selekcjonować je wedle opisów, kategorii, informacji technicznych, marketingowych czy tych przydatnych potencjalnemu użytkownikowi. Sprawdza się, jeśli e-sklep zatrudnia licznych pracowników w różnych działach, a wszyscy mają dostęp do bazy danych. Pamiętaj, że PIM pozwala również importować treść z innych kanałów sprzedaży, dzięki czemu całościowe działania na platformach sklepu online są zawsze spójne, nie wprowadzają chaosu informacyjnego. Tutaj nie ma też mowy o jakichkolwiek pomyłkach, niedoinformowaniu czy utracie czasu na poszukiwanie konkretnych treści. Ponadto, PIM pozwala na łatwą edycję treści, kiedy jest to wymagane.

PIM – opcja dla franczyzobiorców

Każdy sklep działa pod wspólną marką, dlatego tak ważne jest zachowanie spójności przekazu. Dzięki PIM treść może być zaciągana z bazy danych. Co ważne, przy dużych przedsięwzięciach oferta nowych produktów pojawia się niemal każdego dnia. Nie da się logistycznie udźwignąć całego procesu dodawania treści, dlatego konieczna jest ich automatyzacja i porządkowanie.

Świetnie widać to na przykładzie PIM dla sieci hipermarketów Leclerc, który został stworzony przez Sellingo. W tym przypadku baza treści zawiera około 70 000 opisów różnych produktów i jest wciąż rozwijana bez konieczności ręcznego wpisywania danych. Cały proces odbywa się automatycznie, oczywiście z możliwością dowolnej edycji treści.

Jeśli chcesz:

– stworzyć jeden magazyn danych,

– automatycznie aktualizować bazę danych o produktach,

– oszczędzać czas,

– redukować koszty prowadzenia e-biznesu,

– łatwiej zarządzać sprzedażą,

– w prosty sposób edytować wszelkie dane,

– korzystać z dodatkowych funkcji i działać na podstawie innowacyjnych technologicznie rozwiązań,

PIM w Sellingo Sellasist jest propozycją idealną, szytą na miarę potrzeb Twojego biznesu w sieci.

 

 

Related Articles

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Znajdziesz nas także tutaj:

174FaniLubię
0SubskrybującySubskrybuj
- Advertisement -

Latest Articles