Opisy produktów a SEO – zalety łatwości pozycjonowania w CMSach posiadających dostosowane funkcjonalności

0
1836
opisy produktów metadane i SEO

Działalność e-sklepów jest specyficzna, a ponieważ potencjalny klient nie ma szansy obejrzenia produktu, dotknięcia go, przymierzenia czy sprawdzenia, priorytetem w zakresie prezentacji oferowanego asortymentu jest treść. To opisy produktów mają wywoływać potrzebę zakupową i skłaniać do złożenia zamówień, mają również dawać jasne, rzetelne informacje. Co istotne, opisy produktów są istotne nie tylko w ramach działań marketingowych w zakresie wpływu na klienta. Są priorytetem, jeśli pod uwagę weźmiemy pozycjonowanie sklepu i danego produktu. Dowiedz się więcej.

Unikalny opis produktu

Samo pozycjonowanie ma na celu umieszczenie sklepu online na wysokich pozycjach w wyszukiwarce Google. Dzięki takim działaniom e-sklep dociera ze swoją ofertą do znacznie większej liczby potencjalnych klientów, jest zauważalny w gronie ogromnej konkurencji.

Jednym z prostych narzędzi działań SEO są właśnie opisy produktów. Te muszą być unikalne, oryginalne, wartościowe, zawierać frazy kluczowe, ale nigdy nie mogą być plagiatem. Co więcej, im więcej jakościowej treści znajduje się na stronie internetowej sklepu, tym Google lepiej ocenia całą witrynę. Sellingo umożliwia tworzenie uniwersalnych opisów produktów w systemie. Udostępnia szablony do edycji, dzięki którym udaje się nie tylko opisać dany produkt, ale również dołączyć zdjęcia. Zdjęcia są równie ważne, zarówno dla potencjalnego odbiorcy, jak i w ramach skutecznego pozycjonowania.

Metadane a działania SEO

Warto wyjaśnić, czym są metadane, dlaczego są 'obowiązkowe’ i jakie znaczenie mają w ramach działań SEO. To informacje o witrynie, kategorii albo o danym produkcie, które nie wyświetlają się na stronie www, ale mają ogromne znaczenie dla pozytywnego pozycjonowania w wyszukiwarce Google. Najważniejszy jest meta title oraz meta description. Ten pierwszy to alternatywny tytuł, drugi zaś opis z zachętą do działania dla klienta. To swoiste zajawki dla wyszukiwarek, tworzone w kodzie HTML, które widoczne są na stronie wyszukiwania. Jeśli CMS posiada opcję dopasowania metadanych do każdego produktu osobno, pozycjonowanie może być bardziej skuteczne. Sellingo oferuje taką możliwość.

Dlaczego metadane są tak istotne dla pozycjonowania? To dzięki nim Google ustala pozycję danej strony w wynikach wyszukiwania. Ważne, aby były unikalne, niepowtarzalne, dzięki czemu unika się licznych błędów. Trzeba mieć na uwadze, że od aktualizacji algorytmu Google we wrześniu 2021, obserwujemy, iż Google samodzielnie dobiera sobie meta title zgodnie do własnych wytycznych (własnego algorytmu), aniżeli posiłkując się stworzonym już i wskazanym meta title przez administratora strony. Niestety, w związku z tym można zauważyć wiele błędów, niewłaściwe, a wręcz nielogiczne przetwarzanie przez Google danych. Dlatego tak istotne jest tworzenie metadanych zgodnie z wytycznymi. Nie wiadomo jeszcze, jaki będzie kolejny ruch Google, czy zmiana ta zostanie cofnięta jako nieintuicyjne działanie, czy też pójdzie dalej, i także meta description będą automatycznie dobierane przez Google? Pozostaje czekać, natomiast pewne jest, że tworzenie odpowiednich i unikalnych metadanych dla każdego produktu zmniejsza takie ryzyko.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj