Opinie klientów w e-commerce i ich wpływ na sprzedaż

0
909
wpływ opinii w ecommerce

Opinie klientów w zakresie funkcjonowania e-sklepu, obsługi czy jakości oferowanych dób i usług, mają ogromny wpływ na działalność całego biznesu. Okazuje się, że te pozytywne nie tylko poprawiają lub utrwalają pozytywny wizerunek i zachęcają innych do skorzystania z oferty, ale mogą również skutecznie pozycjonować w wyszukiwarce, zwiększając tym samym szanse na lepszą widoczność w sieci.

Czy wszystkie opinie klientów są wartościowe?

Oczywiście, że nie, ponieważ dobry wpływ na decyzje zakupowe klientów mają jedynie te pozytywne opinie, ewentualnie neutralne. Warto zwrócić jednak uwagę, że dzisiaj opinie negatywne nie są aż tak źle postrzegane przez odbiorców, o ile nie są generowane masowo. Co to właściwie oznacza? Współczesny użytkownik sieci, który realizuje zakupy w sklepach online, jest coraz bardziej świadomy. Doskonale wie, że negatywna opinia może być wynikiem subiektywnych wrażeń klienta, a to, co dla jednego jest wadą, dla drugiego może być największym walorem. Zasada jest prosta, opinie przede wszystkim należy czytać.

Opinie a decyzje zakupowe

Specjaliści Sellingo potwierdzają, że znaczenie mają nie tyle same opinie, ile wartość produktu, którego dotyczą konkretne wypowiedzi. Sami klienci przyznają również, że znacznie chętniej decydują się na zakup produktu, który w sieci ma te pozytywne, jak i negatywne opinie, aniżeli tego, na temat którego trudno znaleźć jakiekolwiek wypowiedzi.

Znaczenie ma ilość opinii o danym towarze lub usłudze, ale nie ulega wątpliwości, że zdanie innych użytkowników liczy się bardziej, jeśli produkt jest droższy czy ma większą wartość dla codziennego funkcjonowania. Potencjalny klient nie weźmie tak bardzo pod uwagę negatywnych opinii na temat zeszytu w kratkę, za to przejmie się wypowiedziami o charakterze negatywnym, które wiążą się z konkretnym modelem nowoczesnego telewizora.

Co ciekawe, nawet kilka dobrych opinii może wpłynąć na podjęcie decyzji zakupowej.

Opinie, ale tylko te obiektywne

Skąd przeciętny klient sklepu w branży e-commerce ma wiedzieć, że opinia dotycząca danego produktu jest obiektywna i pochodzi o rzeczywistego użytkownika danej rzeczy? Okazuje się, że charakter opinii stał się skutecznym narzędziem w ramach walki konkurencyjnej. Niestety, wciąż negatywne opinie mogą być efektem działań innego e-sklepu z podobnym asortymentem, a te pozytywne pochodzić od znajomych, pracowników czy innych zaufanych osób, które są blisko związane z właścicielem sklepu online.

Czy warto włączyć opcję umożliwiającą wystawianie opinii?

Korzystając z platformy sprzedażowej Sellingo, to Ty decydujesz, czy klient ma możliwość wystawienia opinii, czy nie. Wypowiedź bezpośrednio od klienta może dotyczyć zarówno jakości konkretnego produktu, jak i obsługi klienta.

Oczywiście warto włączyć taką opcję. Musisz wiedzieć, że dobre opinie wpływają na pozycjonowanie sklepu w wyszukiwarkach. Co ważne, Google traktuje je jako unikalną, wysokiej wartości treść.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj