Logistyka, dostawa i reklama – czyli przepis na udany sklep internetowy

0
1064
sukces sklepu internetowego

Współcześni sprzedawcy stoją w obliczu bezprecedensowego kryzysu finansowego, dlatego co raz więcej stacjonarnych sklepów przestaje być rentownych. W rezultacie wielu przedsiębiorców koncentruje się na swoich sklepach internetowych. Jeśli Ty również jesteś nowicjuszem w e-commerce, sugerujemy zacząć od tego artykułu, abyś mógł dowiedzieć się, jak szybko przenieść swoją firmę do Internetu.

Sklep internetowy – od czego właściwie zacząć?

Tworzenie witryny e-commerce to jedno. Tworzenie dynamicznej, eleganckiej i zachęcającej obecności w Internecie to zupełnie inna sprawa. Kiedy już zaczniesz sprzedawać online, jak możesz sprawić, by było to jak najlepsze i najbardziej dochodowe doświadczenie? Ten krótki przewodnik zawiera wskazówki i porady, które pomogą Ci dostosować model biznesowy i umieścić e-commerce na pierwszym miejscu.

Logistyka i dostawa

Jeśli jesteś nowicjuszem w handlu elektronicznym, być może na bieżąco poznajesz tajniki realizacji zamówień. Nie tylko staniesz przed wyzwaniem ustanowienia operacji dostawy, ale będziesz to robić w wyjątkowych okolicznościach: klienci oczekują, że zawsze mogą liczyć na bezpieczną wysyłkę i obsługę. Oto kilka rzeczy, o których należy pomyśleć podczas konfigurowania operacji zamawiania i dostawy.

  • Zadbaj o prokliencką politykę zwrotów

Zwroty mogą zwiększyć koszty, marnować opakowania, ale z drugiej strony klienci będą wiedzieć, że mają do czynienia z uczciwą firmą, co może przełożyć się na ich większą lojalność w przyszłości. Niektórzy sprzedawcy wydłużają okres zwrotu, warto o tym pomyśleć. Postaraj się znaleźć równowagę między hojnością dla klientów powracających do kraju, a uwzględnieniem zwrotu z inwestycji i kosztów pracy. W samej integracji z kurierami pomogą CI gotowe rozwiązania wbudowane w moduł sklepu, zobacz na przykład jak robi to Sellingo.pl.

  • Oblicz koszty wysyłki

 

Będziesz także musiał wziąć pod uwagę koszty pakowania i dostawy oraz zdecydować, z którego przewoźnika skorzystać. Niektórzy przewoźnicy oferują bezpłatne opakowania. Wiele z nich oferuje również zaplanowane odbiory z Twojej lokalizacji. Do najpopularniejszych w Polsce dostawców należą:

  • Poczta Polska
  • Sendego
  • Apaczka
  • Inpost
  • DPD

Upewnij się, że komunikujesz się z klientami w miarę rozwoju operacji dostawy. Zarządzaj oczekiwaniami dotyczącymi opóźnień w wysyłce i czasów realizacji zlecenia.

Reklamuj swój sklep internetowy

Jeśli dopiero zaczynasz reklamować swoją witrynę e-commerce, eksperci zalecają poświęcenie czasu na dwie rzeczy:

  • identyfikacja odbiorców,
  • pozycjonowanie produktu.

Im więcej wiesz o swoich odbiorcach, tym łatwiej będzie ci tworzyć atrakcyjne materiały marketingowe. Dlatego stworzenie persony kupującego jest ważnym krokiem, zanim zaczniesz sprzedawać swoje produkty. Dzięki niemu masz solidne pojęcie o tym, kim są twoi odbiorcy i co ich napędza. Po zidentyfikowaniu osoby kupującego możesz dowiedzieć się więcej o tym, jak najlepiej pozycjonować swój produkt w Internecie – w tym jak mówić o swoim produkcie w mediach społecznościowych, na swojej stronie internetowej i w reklamach internetowych, aby to jak najlepiej przemawiało do klienta docelowego.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj