wtorek, 28 marca, 2023
-2.4 C
Warszawa

Logistyka, dostawa i reklama – czyli przepis na udany sklep internetowy

Współcześni sprzedawcy stoją w obliczu bezprecedensowego kryzysu finansowego, dlatego co raz więcej stacjonarnych sklepów przestaje być rentownych. W rezultacie wielu przedsiębiorców koncentruje się na swoich sklepach internetowych. Jeśli Ty również jesteś nowicjuszem w e-commerce, sugerujemy zacząć od tego artykułu, abyś mógł dowiedzieć się, jak szybko przenieść swoją firmę do Internetu.

Sklep internetowy – od czego właściwie zacząć?

Tworzenie witryny e-commerce to jedno. Tworzenie dynamicznej, eleganckiej i zachęcającej obecności w Internecie to zupełnie inna sprawa. Kiedy już zaczniesz sprzedawać online, jak możesz sprawić, by było to jak najlepsze i najbardziej dochodowe doświadczenie? Ten krótki przewodnik zawiera wskazówki i porady, które pomogą Ci dostosować model biznesowy i umieścić e-commerce na pierwszym miejscu.

Logistyka i dostawa

Jeśli jesteś nowicjuszem w handlu elektronicznym, być może na bieżąco poznajesz tajniki realizacji zamówień. Nie tylko staniesz przed wyzwaniem ustanowienia operacji dostawy, ale będziesz to robić w wyjątkowych okolicznościach: klienci oczekują, że zawsze mogą liczyć na bezpieczną wysyłkę i obsługę. Oto kilka rzeczy, o których należy pomyśleć podczas konfigurowania operacji zamawiania i dostawy.

  • Zadbaj o prokliencką politykę zwrotów

Zwroty mogą zwiększyć koszty, marnować opakowania, ale z drugiej strony klienci będą wiedzieć, że mają do czynienia z uczciwą firmą, co może przełożyć się na ich większą lojalność w przyszłości. Niektórzy sprzedawcy wydłużają okres zwrotu, warto o tym pomyśleć. Postaraj się znaleźć równowagę między hojnością dla klientów powracających do kraju, a uwzględnieniem zwrotu z inwestycji i kosztów pracy. W samej integracji z kurierami pomogą CI gotowe rozwiązania wbudowane w moduł sklepu, zobacz na przykład jak robi to Sellingo.pl.

  • Oblicz koszty wysyłki

 

Będziesz także musiał wziąć pod uwagę koszty pakowania i dostawy oraz zdecydować, z którego przewoźnika skorzystać. Niektórzy przewoźnicy oferują bezpłatne opakowania. Wiele z nich oferuje również zaplanowane odbiory z Twojej lokalizacji. Do najpopularniejszych w Polsce dostawców należą:

  • Poczta Polska
  • Sendego
  • Apaczka
  • Inpost
  • DPD

Upewnij się, że komunikujesz się z klientami w miarę rozwoju operacji dostawy. Zarządzaj oczekiwaniami dotyczącymi opóźnień w wysyłce i czasów realizacji zlecenia.

Reklamuj swój sklep internetowy

Jeśli dopiero zaczynasz reklamować swoją witrynę e-commerce, eksperci zalecają poświęcenie czasu na dwie rzeczy:

  • identyfikacja odbiorców,
  • pozycjonowanie produktu.

Im więcej wiesz o swoich odbiorcach, tym łatwiej będzie ci tworzyć atrakcyjne materiały marketingowe. Dlatego stworzenie persony kupującego jest ważnym krokiem, zanim zaczniesz sprzedawać swoje produkty. Dzięki niemu masz solidne pojęcie o tym, kim są twoi odbiorcy i co ich napędza. Po zidentyfikowaniu osoby kupującego możesz dowiedzieć się więcej o tym, jak najlepiej pozycjonować swój produkt w Internecie – w tym jak mówić o swoim produkcie w mediach społecznościowych, na swojej stronie internetowej i w reklamach internetowych, aby to jak najlepiej przemawiało do klienta docelowego.

Related Articles

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Captcha verification failed!
Ocena użytkownika captcha nie powiodła się. proszę skontaktuj się z nami!

Znajdziesz nas także tutaj:

174FaniLubię
0SubskrybującySubskrybuj
- Advertisement -

Latest Articles