czwartek, 2 lutego, 2023
2.7 C
Warszawa

Już od listopada nowy sposób na rozliczanie kosztów przesyłek w Allegro Smart! dla wszystkich sprzedawców

We wrześniu zostały rozpoczęte procesy związane z wdrożeniem nowej metody rozliczeń dotyczącej kosztów przesyłek do paczkomatów InPost. Od listopada zmiany obejmą wszystkie osoby, które sprzedają swoje towary z wykorzystaniem dostawy Allegro Smart! Przed tą graniczną datą zmiany będą wprowadzane w życie stopniowo i sukcesywnie. Rozwiązanie to może być naprawdę ciekawe dla wielu osób, które prowadzą dystrybucję produktów za pośrednictwem serwisu Allegro.

Co wiąże się z nową metodą rozliczeń?

Dzięki nowej metodzie rozliczania kosztów przesyłek w Allegro Smart! sprzedawcy będą mogli bezpłatnie wysyłać towary do paczkomatów InPost. W takiej sytuacji odpada zatem rozliczanie się z dostawcą za koszty przesyłki. Klient, dokonując zakupu, będzie przelewał niezbędną kwotę, z której sprzedawca otrzyma już tylko sumę należną mu za wysłany towar. To bardzo prosty mechanizm, niemniej jednak osobom wystawiającym produkty na Allegro oswajanie się z tym systemem może zająć trochę czasu. Dobrze jest już teraz przyzwyczajać się do myśli, że od listopada ta zmiana obejmie wszystkich sprzedających z opcją Allegro Smart!

Aspekty techniczne zmiany

Modyfikacja sposobu wspomnianych wcześniej rozliczeń wiąże się również z koniecznością przestrzegania pewnych zasad i wymogów technicznych. Sprzedawcy będą musieli podczas nadania pamiętać o poprawnym podaniu adresu mailowego odbiorcy. Znaleźć go będzie można, między innymi, w zakładce „Zamówienia”. E-mail będzie pełnił funkcję swego rodzaju identyfikatora i na tej podstawie system dostawcy będzie kwalifikował transakcję do rozliczenia w nowym, bezpłatnym trybie przesyłki do paczkomatu InPost. Ta procedura może z początku wydawać się nieco skomplikowana, niemniej jednak wystarczy po prostu pilnować tego detalu w procesie nadania przesyłki.

Zmiana wydaje się być atrakcyjną opcją z perspektywy sprzedawców, niemniej jednak wielu z nich będzie musiało dostosować swoje systemy zarządzania sprzedażą do nowych zasad w celu korzystania z modyfikacji. Jeśli korzystamy z tego rodzaju rozwiązań informatycznych, trzeba zatem dopilnować, aby oprogramowanie prawidłowo podawało wspomniany już wcześniej adres odbiorcy przesyłki. Ten szczegół ma bowiem dla całej transakcji decydujące znaczenie. Identyfikuje on zarówno kupującego, jak i sprzedającego, a także serwis Allegro. Niemniej jednak niewątpliwie całościowa zmiana może być naprawdę ciekawym rozwiązaniem. Warto na bieżąco, chociażby z ciekawości, śledzić postęp dotyczący stopniowego wprowadzania nowej modyfikacji.

Related Articles

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Captcha verification failed!
Ocena użytkownika captcha nie powiodła się. proszę skontaktuj się z nami!

Znajdziesz nas także tutaj:

174FaniLubię
0SubskrybującySubskrybuj
- Advertisement -

Latest Articles