Jak zmieniła się sprzedaż w sieci przez pandemię?

0
1426
sprzedaż w czasie pandemii

Jedną z nielicznych branży, która nie ucierpiała przez ogólnoświatową pandemię koronawirusa, jest e-commerce, czyli handel w sieci. Okazuje się, że pandemia i wprowadzone obostrzenia oraz lockdowny nie przyczyniły się do strat w tym sektorze rynku, ale wręcz internetowa sprzedaż prężnia się rozwinęła a e-sklepy generują coraz większe zyski. Wszystko przez zmianę tendencji zakupowych Polaków oraz zwrócenie uwagi na innowacyjne technologie mobilne.

Handel w sieci – aktualne raporty

Wszystkie raporty, które dotyczą zestawień wyników sprzedaży online, jasno potwierdzają, że branża e-commerce generuje coraz większe zyski. Co więcej, e-sklepy prowadzone przez polskich przedsiębiorców są w tym zakresie liderem, uwzględniając cały rynek europejski. Aż 13% użytkowników sieci właśnie w czasie pandemii skorzystało po raz pierwszy z płatności mobilnej, a 70% internautów przyznaje, że zamawia przez internet regularnie, przynajmniej raz w miesiącu. Taka tendencja ma utrzymać się już na stałe.
W Polsce zostało zarejestrowanych już ponad 50 tysięcy sklepów internetowych, a w każdym miesiącu otwieranych jest co najmniej kilkaset nowych. Ciekawostką jest to, że polski e-sklep wcale nie musi prowadzić sprzedaży tylko lokalnie, na terenie Polski. Coraz więcej podmiotów rozwija się w kierunku handlu transgranicznego, bo przecież internet jest praktycznie niczym nieograniczony, patrząc na lokalizację podmiotu sprzedającego. Jak potwierdzają specjaliści z Sellingo.pl, platformy, która oferuje szablony do łatwego prowadzenia sklepów online wraz z całym pakietem dodatkowych usług, które wspierają i zwiększają sprzedaż, handel międzynarodowy cieszy się w ostatnim czasie ogromnym zainteresowaniem. Przedsiębiorcy zdali sobie sprawę, że swoją ofertę mogą kierować również na rynek zagraniczny, otwierając tym samym nowe gałęzie możliwego dochodu.
Wylicza się, że w ciągu ostatnich dwóch lat przybywa rocznie 25% e-sklepów więcej, niż w latach przed wybuchem pandemii koronawirusa. Co ciekawe, zmienia się również asortyment sklepów.

Czego oczekują klienci polskich e-sklepów?

Nie da się ukryć, że w ostatnim czasie znacznie zmieniły się wymagania użytkowników sieci. O ile jeszcze przed pandemią nabywali dobra za pośrednictwem internetu głównie ze względu na niższą cenę albo zamawiali produkty po prostu niedostępne w sklepach stacjonarnych, tak dzisiaj oprócz samego asortymentu, który uległ znacznemu rozszerzeniu, właściciele e-sklepów muszą zwracać uwagę także na jakość obsługi klienta.
Nowe wymagania są również efektem zwiększającej się w wirtualnym świecie konkurencji. Zakupy bez wychodzenia z domu z dostawą pod wskazany adres, nie są już niczym wyjątkowym. Użytkownicy sieci muszą otrzymać wartość dodaną, powiadomienia o dostępności towaru, darmową wysyłkę w ekspresowym czasie albo bezproblemowe zwroty. Wszyscy przyzwyczaili się już do płatności mobilnych i niższych cen w internecie, więc ten atut nie jest już wyróżnikiem. Dzisiaj stawia się na innowacyjne technologie, ale też komunikację z klientem. E-sklepy muszą też inwestować w działania marketingowe, SEO i promocję na portalach społecznościowych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj