Jak zbudować skuteczną strategię sprzedaży online?

0
171
strategia sprzedaży

Rosnąca konkurencja na rynku e-commerce zmusza Cię do rywalizacji o uwagę klienta, ale nie bardzo wiesz, jak ją zdobyć? Zyski Twojego sklepu internetowego spadają, a Ty czujesz się bezradny? Głowa do góry, dziś dowiesz się jak podnieść konwersję i co możesz zmienić w swoim e-biznesie, aby Twoje statystyki znów były dla Ciebie zadowalające.

1. Analiza rynku

Zacznij od przeanalizowania swojej konkurencji. Poznaj „wroga” – zdefiniuj jego mocne i słabe strony, co Was różni, a co łączy.

Zbadaj na podstawie aktywności w sieci klientelę rywalizujących z Tobą e-commerce i porównaj ich ze swoimi konsumentami.

Kończąc analizę, ustal swoje cele, mocne i słabe strony i przystąp do opracowania strategii, która pozwoli Ci je osiągnąć, a tym samym zwiększyć konwersję.

2. Plan marketingowy

Odpowiednia strategia marketingowa to klucz do sukcesu każdego sklepu internetowego.

Pomyśl jak się wyróżnić, jaką ofertę promocyjną możesz zaoferować klientom, gdzie i jak chcesz się reklamować. Zadbaj o estetykę witryny Twojego sklepu online oraz o jego doświadczenie użyteczności (UX).

Google Ads i/lub Facebook Ads to must have na brak zasięgów! Zadbaj o treści pod SEO i kontent na Twoje social media. UX – pozytywny odbiór witryny sklepu równa się zadowoleniu klienta, nie zapomnij zadbać o responsywność wersji mobile (ciekawostka – z najnowszych badań wynika, że w ubiegłym roku sprzedaż m-commerce przewyższyła tę z PC!). Remarketing, up- i cross-selling oraz personalizacja oferty sprawi, że żaden klient nie zescrolluje Twojego sklepu obojętnie, a co więcej powróci, kupi więcej i powie o Tobie znajomym.

3. Logistyka i dystrybucja

Hurtownie, operatorzy płatności i firmy kurierskie – to kolejny element Twojej e-działalności, który potrzebuje dogłębnej analizy potrzeb, modyfikacji i dobrych wyborów. Integracje z hurtowaniami pozwolą Ci na sprzedaż dropshipping’ową, poszerzając asortyment Twojego sklepu internetowego i odciążając Cię o proces wysyłki. Bardzo istotną kwestią dla dobrostanu biznesu jest wybór metod płatności, które zaoferujesz swoim klientom – im więcej, tym lepiej pod warunkiem, że z ich liczbą w parze idzie jakość. Koniecznie dostarcz konsumentom możliwość płatności odroczonych oraz ratalnych, które stają się coraz popularniejsze wśród internautów! Bramka płatnicza musi być prosta, szybka i estetyczna. Obecnie sklepy internetowe prześcigają się w szybkości wysyłek, dlatego warto zawrzeć integracje z takimi kurierami, którzy oferują dostawę do 48h i możliwość odbioru z paczkomatów i innych punktów odbioru.

Jeśli rozwój swojego sklepu internetowego bierzesz na poważnie, koniecznie zainwestuj trochę czasu i pieniędzy na integrator lub tzw. menadżer sprzedaży. Profesjonalne oprogramowanie integrujące ułatwi Ci zarządzanie, zautomatyzuje powtarzalne i masowe akcje, uporządkuje dokumentację i usprawni komunikację zarówno z klientami, jak i innym członkami firmy.

4. Wybór odpowiedniej platformy

Jeśli z jakiegoś powodu nie jesteś zadowolony z witryny swojego sklepu, jego serwis jest zbyt skomplikowany, a każda zmiana wymaga kontaktu z innym specjalistą, co dodatkowo jest czasochłonne i pochłania masę pieniędzy, zastanów się nad wykorzystaniem gotowych oprogramowań do budowy sklepów online.

Warto się zapoznać z propozycjami, jakie przedstawia system Sellingo. W ramach swoich abonamentowych planów Sellingo oferuje zaawansowane funkcje oraz zapewnia wsparcie w procesie tworzenia Twojego e-commerce. Istnieje nawet opcja stworzenia kompleksowego sklepu według Twoich preferencji, z dedykowanym opiekunem. Sellingo świadczy również usługi wsparcia marketingowego, w tym SEM i SEO.

Co więcej, Sellingo posiada dedykowanego menadżera sprzedaży – Sellasist. To właśnie to połączenie gwarantuje optymalne wyniki w działalności e-commerce. Dodatkowo Sellasist posiada także moduł służący do skutecznego zarządzania magazynem i szybkiego zbierania zamówień, zyskujesz tym samym kompleksową platformę zbudowaną z w pełni kompatybilnych aplikacji.

Podsumowanie

W budowaniu skutecznej strategii sprzedaży online kluczową rolę odgrywają: analiza rynku, plan marketingowy, logistyka i wybór odpowiedniej platformy e-commerce. Konkurencja w branży jest coraz większa, dlatego zrozumienie swojej konkurencji, skoncentrowanie się na strategii marketingowej, efektywne zarządzanie logistyką oraz rozważenie gotowych rozwiązań, takich jak system Sellingo, który oferuje zaawansowane funkcje i wsparcie marketingowe, mogą pomóc w osiągnięciu sukcesu w dziedzinie e-biznesu. Integracja z menadżerem sprzedaży Sellasist zapewnia kompleksową i kompatybilną platformę, która przyczynia się do optymalizacji działalności e-commerce i daje szansę na ponowny rozkwit Twojego sklepu internetowego.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj