Jak zbudować landing page, który będzie sprzedawał – 5 złotych rad

0
1667
budowa landing page

Na początku należy wyjaśnić, czym jest landing page. To tzw. strona lądowania, czyli ta, na którą trafia potencjalny odbiorca po kliknięciu w reklamę. Ta witryna musi robić doskonałe pierwsze wrażenie, od niej zależy sukces sprzedażowy, który przełoży się na finalne zyski sklepu online. Jak stworzyć landing page, by przekonywał potencjalnych klientów do zakupu, a nie odstraszał? Przedstawiamy najważniejsze wskazówki.

 

Chwytliwy nagłówek

Eksperci z Sellingo potwierdzają, że priorytetem jest nagłówek. To właśnie od staje się najbardziej widoczny zaraz po przekierowaniu na stronę. Nagłówek ma być informacyjny, ale też pozytywny estetycznie, wizualnie, bo przecież odbiorca jest wzrokowcem. To od nagłówka zależy jego decyzja w zakresie zainteresowania prezentowaną ofertą.

Jaki ma być dobry nagłówek? Konkretny, krótki, jako swoisty przekaz reklamowy nie powinien zawierać więcej niż dwa zdania. Kreując nagłówek, można zadawać angażujące odbiorcę pytania. Zawsze trzeba zwracać uwagę na spójny charakter nagłówka z całościową ofertą sklepu. Nagłówek powinien wskazywać najważniejsze dla potencjalnego klienta korzyści, jakie wynikają z realizacji zakupów.

 

Aspekty wizualne

Nic tak dobrze nie działa na klienta, jak nowoczesna, dopasowana do oferty grafika strony „lądowania”. Strona nie może wizualnie rozpraszać, grafika nie powinna odwracać uwagi od tekstu i najważniejszych informacji, ale nie da się ukryć, że to ona wpływa na atrakcyjność przekazu. Zawsze warto umieszczać zdjęcia, które pokazują emocje, na przykład fotografie rodziny, zwierząt, dzieci. Co ważne, grafika musi być rzecz jasna spójna i pasująca do oferowanego asortymentu sklepu. Źle dopasowane zdjęcie może tylko odstraszyć klienta.

 

Informacje o ofercie

To kluczowy element każdej strony landing page. Trzeba zdać sobie sprawę, że przecież potencjalny klient jest już wstępnie zainteresowany ofertą sklepu online, skoro trafił na tę witrynę. Teraz tylko trzeba wywołać w nim potrzebę zakupową. Dobra, rzetelna, wiarygodna treść, która pozwala uzyskać wszelkie, szczegółowe informacje na temat oferty, liczy się najbardziej. Przyszły klient sklepu doskonale odróżnia już działania nachalnej reklamy od prezentacji oferty. Opis ma dawać cenne wskazówki, wskazywać korzyści, ale nigdy nie powinien manipulować.

 

Język korzyści

Należy przekonać klienta, co do zasadności wybrania akurat tej konkretnej oferty. Bonusy i zalety warto powtarzać nawet kilka razy. Chwytliwe hasła, wyróżnienia, wypunktowania, to świetny zabieg, by prezentacja była jak najbardziej czytelna.

 

Kwestie formalne

Musisz wiedzieć, że landing page oprócz oferty przedstawionej w korzystny, atrakcyjny sposób, musi być również stworzony wedle konkretnych przepisów. Musi zawierać regulamin działania sklepu oraz prosty formularz do kontaktu pomiędzy klientem a sklepem. Weźmy pod uwagę, że odbiorca ma wyrazić wszelkie zgody na przetwarzanie swoich danych. Nie można o tych kwestiach zapominać czy umniejszać je, zestawiając z działaniami marketingowymi.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj