Poznaj zasady, dzięki którym wszelkie dane, które są przetwarzane na potrzeby prowadzenia e-sklepu, będą całkowicie bezpieczne. Zwróć uwagę, że w procesie sprzedażowym istotne jest zabezpieczenie poufnych informacji w zakresie Twojego biznesu, ale również tych, które dotyczą Twoich klientów składających zamówienia. Które zasady bezpieczeństwa warto wdrożyć? Kompendium wiedzy w tym zakresie prezentujemy poniżej.
Serwer a działalność cyberprzestępców
Wszelkie dane, które są niezbędne do prowadzenia działalności w internecie, przechowywane są na serwerze. Sklepy online często korzystają z hostingu i to zewnętrzne firmy dbają o zabezpieczenie poufnych danych. Problem tkwi jednak w wyborze zaufanego dostawcy, a najmniejsza usterka może być furtką do rozpoczęcia działalności przestępczej w sieci.
Jeśli korzystasz z własnego serwera, rób regularnie kopie zapasowe, które zostaną właściwie zabezpieczone. Pamiętaj również o systematycznych aktualizacjach systemów zabezpieczeń.
Dobrą opcją jest korzystanie z platformy sprzedażowej Sellingo, która wykorzystuje najlepszą ochronę przed hakerami.
Bezpieczeństwo domeny
Domena jest unikalnym adresem Twojej strony internetowej. Nie dopuść do tego, by został zablokowany. Regularnie przedłużaj ważność domeny, dbaj o kwestie administracyjne. Biznes, który rozkręcałeś latami, w jednej chwili może zostać przejęty. Właśnie dlatego osobom niedoświadczonym i tym, które nie do końca znają się na kwestiach technicznych w branży e-commerce, poleca się powierzenie takich usług wyspecjalizowanym serwisom. Jednym z nich jest Sellingo, dzięki któremu e-sklepem zarządza się wprost intuicyjnie.
Co to jest certyfikat SSL?
To rodzaj szyfrowania danych na stronach internetowych. Certyfikat SSL daje ochronę połączenia pomiędzy serwerem a przeglądarką. Dzięki niemu dane, takie jak loginy i hasła, numery kart płatniczych czy dane osobowe pozostają w pełni poufne. Obecność certyfikatu SSL sygnalizowana jest symbolem zamkniętej kłódki na pasku strony www oraz przedrostkiem Https//:. Dla klienta to jasna informacja, że witryna jest zabezpieczona we właściwy sposób.
Twoje hasła dostępu
Zawsze korzystaj z haseł silnych, nieoczywistych, trudnych do przejęcia. Najlepiej wprowadzić dwuetapową weryfikację logowania. Regularnie sprawdzaj również klientów, którzy rejestrują się do panelu sprzedażowego Twojego e-sklepu. Usuwaj konta nieaktywne, wymagaj potwierdzenia tożsamości potencjalnych klientów.
Bezpieczne systemy płatności
Klienci e-sklepów częściej realizują zamówienia, jeśli mogą liczyć na dogodne płatności w ramach bankowości elektronicznej. Najlepiej jeśli Twój e-sklep jest zintegrowany z różnymi formami płatności, dzięki temu Twoja działalność w sieci jest wiarygodna, a klient ma wybór.
Wprowadź regulamin e-sklepu
Regulamin działalności sklepu online jest obowiązkowy i powinien być łatwo dostępny dla potencjalnych klientów. Sellingo oferuje Ci standardowy regulamin, w pełni zgodny z obowiązującymi przepisami prawa. Możesz wdrożyć go w swoim sklepie internetowym automatycznie. Zwróć uwagę, że w regulaminie sklepu online zawarte są informacje dotyczące między innymi RODO, opcji zwrotów towarów, gwarancji, metod płatności czy polityki prywatności.