Jak sztuczna inteligencja zmieni handel?

0
484
wpływ AI na handel

Prognozy ekspertów nie pozostawiają złudzeń, sztuczna inteligencja na dobre zagościła w internetowym świecie, a coraz częściej przedostaje się również do tradycyjnego świata zakupów. Czy jednak mamy się czym martwić? Absolutnie nie, okazuje się, że wpływ Al przyczynił się do ponad 62% wzrostu wartości rynku e-commerce. Dzisiaj wynosi ona już 109 miliardów dolarów. Sprawdź, jak już zmienił się handel przez sztuczną inteligencję i jaki wpływ może mieć Al na ten segment rynku w przyszłości.

Spersonalizowana obsługa klienta

Czy wiesz, że aż ⅔ interakcji pomiędzy klientami, a e-sklepem prowadzona jest z wykorzystaniem voicebotów? Asystenci głosowi pozwalają potencjalnym klientom natychmiast uzyskać niezbędne informacje, dzięki którym ci mogą szybciej podjąć decyzję zakupową. Konwersacyjny handel napędzany sztuczną inteligencją to dzisiaj działanie powszechne, a korzyści z tego rozwiązania zauważają dwie strony. Klient zostaje jakościowo obsłużony, zaś właściciel sklepu internetowego nie traci czasu, na kontakt z klientem i może zająć się inną aktywnością, jaka wiąże się z prowadzeniem biznesu. Co więcej, Al pozwala znacząco zminimalizować koszty. Automatyczny asystent z powodzeniem zastępuje dzisiaj fizycznego pracownika, który dotychczas musiał być zatrudniony na etat.

Szukając oprogramowania sklepu internetowego, sprawdź Sellingo.pl

Co na to klienci e-sklepów?

Aż 90% klientów sklepów internetowych przyznaje, że wykorzystanie Al w transakcjach zakupowych ma same plusy. Natychmiastowa reakcja ze strony sklepu, uzyskanie potrzebnych informacji, wsparcie w całym procesie zakupowym, doradztwo w ramach wyboru odpowiednich produktów czy usług, które są indywidualnie dopasowane wedle potrzeb klienta.

Co ciekawe, reakcja ze strony e-sklepu na pytanie potencjalnego klienta jest natychmiastowa. Czy wiesz, że automatyczny asystent głosowy jest w stanie obsłużyć nawet 10 tysięcy klientów i to w czasie 2 minut? Warto przy tym zaznaczyć, że obsługa klienta ze strony voicebota jest zawsze na najwyższym poziomie, dokładnie tak, jakby kontakt z klientem miał doświadczony manager.

Pomoc Al w technicznej obsłudze internetowego sklepu

Kolejną zaletą wykorzystania Al w handlu jest ta, która wiąże się z automatycznymi procesami, jakie są konieczne, patrząc na techniczne funkcjonowanie e-sklepu. Do czego są zdolni asystenci sterowani sztuczną inteligencją? Analizują, generują raporty sprzedaży, wskazują tendencje zakupowe i prognozują sprzedaż. Dzięki takim informacjom przedsiębiorcy są w stanie reagować na zmiany i prężnie się rozwijać, odpowiadając natychmiast na potrzeby potencjalnych nabywców dóbr i usług.

Niższe koszty prowadzenia biznesu, lepsza o nawet 85% wydajność procesów sprzedażowych i skuteczne inwestowanie, właśnie na takie atuty mogą liczyć sklepy internetowe, które w 2023 roku postawią na wsparcie sztucznej inteligencji. Specjaliści potwierdzają zresztą, że w kolejnych latach Al stanie się już standardem branży e-commerce.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj