Jak stworzyć konkurencyjny sklep internetowy z intuicyjnym oprogramowaniem?

0
380
konkurencyjny sklep internetowy

Uniwersum e-commerce nie ma granic i ograniczeń, w obecnych czasach możesz kupić i sprzedać online właściwie wszystko. Konkurencyjność na rynku sklepów internetowych gęstnieje. Jeśli jesteś początkującym e-przedsiębiorcą lub odnotowujesz spadek sprzedaży, zapoznaj się z naszym artykułem i dowiedz się, co możesz zrobić dla Twojego e-commerce, aby wyprzedzić rywali.

Marketing

Przy obecnym poziomie rywalizacji sklepów internetowych, to sklepy szukają klientów, a nie na odwrót. Najefektywniejszym sposobem wybicia się ponad konkurencję jest pozycjonowanie strony Twojego sklepu internetowego w przeglądarkach (SEO). Dostawcy sklepów abonamentowych często oferują klientom usługi pozycjonowania ich e-commerce, tak jak robi to np. Sellingo. Dzięki temu Twoja oferta ma o wiele większe szanse na dotarcie do potencjalnego klienta, który szuka konkretnego produktu. Oddaje swój sklep w ręce profesjonalnych pozycjonerów.

Funkcjonalność

UX sklepu

Spójrz na swój sklep nie z perspektywy właściciela, a klienta. Konsumenci nie chcą tracić czasu na rozwiązywanie kłopotów lub samodzielne szukanie określonych produktów. W przypadku, gdy platforma e-commerce nie jest intuicyjna i użytkownik nie może łatwo nawigować, prawdopodobnie zdecyduje się na skorzystanie z innego sklepu, gdzie bez problemu zrealizuje swoje zakupy.

Dlatego właśnie ważne jest, aby oprogramowanie, na którym stawiamy swój sklep, było intuicyjne nie tylko dla nas jako osoby obsługującej, ale przede wszystkim miało klarowny odbiór dla klientów. W Sellingo konsument prowadzony jest niemal za rękę. Prosty interfejs i estetyczne skórki sprawią, że nawet niedzielny użytkownik internetu kupi z łatwością to, czego potrzebuje.

Metody płatności i opcje dostawy

Zapewnij klientowi możliwie jak największą opcję wyboru metod płatności, aby mógł dokonać jej w swój ulubiony i wygodny sposób. Koniecznie zadbaj, aby w Twoim sklepie nie zabrakło płatności odroczonych i ratalnych, których popularność znacząco wpływa na konkurencyjność e-commerce.

Dostarcz konsumentom Twojego sklepu internetowego szeroki katalog metod dostawy – przesyłki kurierskie pod wskazany adres, paczkomaty i punkty odbioru.

Jeśli jesteś użytkownikiem platformy podobnej do Sellingo znajdziesz z pewnością wiele integracji zarówno z płatnościami jak i firmami kurierskimi, a jeśli nie, może warto zastanowić się nad zmianą platformy SaaS na taką, która spełni oczekiwania wymagających klientów.

Responsywność

Czy wiesz, że z najnowszych badań wynika, że liczba klientów kupujących poprzez urządzenia mobilne jest większa od tych, którzy wybierają PC? Koniecznie zadbaj, aby Twój sklep internetowy w wersji mobilnej przyciągał wyglądem i funkcjonalnością. Nie ma nic gorszego niż zniechęcenie użytkownika tak podstawową sprawą jak doświadczenie zakupowe.

Ponadto oprogramowania wyższej klasy jak Sellingo oferują w ramach współpracy nie tylko responsywność, ale również możliwość przeniesienia Twojego e-commerce na aplikację mobilną do ściągnięcia przez sklep Google. Warto jest oprzeć budowanie swojego biznesu o platformy, dające szerokie możliwości w zakresie swoich usług, dzięki temu nie będziesz musiał nawiązywać wielu współprac, komplikując tym samym zarządzanie sklepem.

Sprzedaż wielokanałowa

Oprogramowanie e-commerce nie ogranicza się jedynie do programu pozwalającego na zarządzanie sklepem internetowym. To np. równie ważny przy prowadzeniu efektywnej sprzedaży integrator.

Dzięki niemu scentralizujesz obsługę swojego sklepu, dokonasz potrzebnych integracji z płatnościami, kurierami, hurtowniami i nie tylko, ale przede wszystkim umożliwi Ci on sprzedaż wielokanałową!

To bardzo istotny obecnie aspekt, aby być konkurencyjnym, musisz rozszerzyć sprzedaż o marketplace’y takie jak Allegro, ERLI.pl, Empik, OLX i inne. Dzięki temu dotrzesz do masowej klienteli oraz zbudujesz rozpoznawalność swojej marki i wzbudzisz zaufanie.

Nawiązując do polecanego przez nas oprogramowania Sellingo, jego dostawca oferuje równie korzystny i rozbudowany integrator e-commerce – Sellasist. To wyjątkowo wygodne rozwiązanie – posiadanie sklepu opartego o rozwiązania od jednej firmy! Zyskujesz pewność całkowitej kompatybilności i wsparcie BOK, które zna wszystkie zastosowania i narzędzia.

Obsługa klienta

Pozostawiając już aspekty technologii, logistyki i praktyk sprzedażowych – to kontakt z klientem buduje najlepsze doświadczenia, sprzyja lojalności i wpływa na pozytywne opinie i oceny, a te z kolei przekładają się na zaufanie do marki i sprzedaż.

Sellingo posiada narzędzia, dzięki którym obsłużysz newsletter, utrzymasz komunikację z klientem, także za pomocą integracji umieścisz na stronie widgety kontaktowe, umożliwiające wsparcie w czasie rzeczywistym, a nawet opartego na AI chatbota!

Podsumowanie

W naszym artykule skupiliśmy się na kluczowych strategiach potrzebnych do stworzenia konkurencyjnego sklepu internetowego. Podkreśliliśmy znaczenie skutecznego marketingu, ze szczególnym naciskiem na pozycjonowanie strony w przeglądarkach. Zaznaczyliśmy istotność intuicyjnego doświadczenia użytkownika (UX) oraz różnorodnych opcji płatności i dostawy. Responsywność na urządzeniach mobilnych i sprzedaż wielokanałowa również są punktami kluczowymi. Ostatnie akcenty położyliśmy na obsłudze klienta, podkreślając rolę kontaktu z klientem w budowaniu lojalności. Zalecamy elastyczne dostosowanie biznesu do dynamicznych warunków rynkowych oraz wykorzystanie nowoczesnych narzędzi, takich jak Sellingo i Sellasist, dla efektywnego zarządzania sklepem internetowym i zaspokajania oczekiwań klientów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj