Jak przygotować e-sklep na sprzedaż w sezonie świątecznym?

0
1564
okres świąteczny w ecommerce

Okres przedświąteczny to idealna okazja, żeby zwiększyć sprzedaż w e-sklepie. Czy wiesz, że już 70% użytkowników sieci regularnie składa zamówienia w sklepach online? Okazuje się, że świąteczne podarunki są chętnie kupowane właśnie za pośrednictwem sieci. Klienci sklepów internetowych doceniają komfort realizowania zamówień bez konieczności wychodzenia z domu czy stania w długich kolejkach w sklepach stacjonarnych. Aby Twój e-sklep mógł generować duże zyski w tym wyjątkowym okresie, musisz go do tego odpowiednio przygotować.

Świąteczny koszyk zakupowy

Ponad 1500 złotych, tyle na zakupy świąteczne, w tym prezenty przeznacza statystyczny Polak. To doskonała okazja, aby pieniądze zostawił właśnie w Twoim sklepie. Co ważne, trend rosnący zauważa się, uwzględniając nie tylko zakupy świątecznych ozdób. Od początku listopada rośnie sprzedaż ubrań, kosmetyków, sprzętów elektronicznych, zabawek, a nawet ekologicznego jedzenia. Istotną informacją jest to, że aż 25% użytkowników sieci rozpoczyna świąteczne zakupy już na początku listopada. Właśnie teraz jest idealny moment na to, żebyś przygotował stronę www do zwiększonej liczby klientów.

Pamiętaj również, że klienci, którzy robią zakupy w internecie, świąteczne prezenty i inne gadżety nabywają najczęściej podczas specjalnych akcji. Pod koniec listopada odbędzie się światowy Black Friday i Cyber Monday, w grudniu będą Mikołajki, a zaraz przed świętami e-sklepy oferują darmową dostawę. Warto, żebyś przygotował technicznie swój sklep online na wszystkie te wydarzenia.

Co możesz zrobić w sezonie świątecznym?

Doskonałe pomysły na przygotowanie sprzedaży na święta podsuwa Sellingo. To platforma, która oferuje gotowe abonamenty, w ramach których udostępniane jest nowoczesne oprogramowanie pod działalność e-sklepu. Wystarczy, że skorzystasz z takiej oferty i ustawisz działalność witryny zgodnie z wymaganiami klientów, którzy właśnie w sieci robią świąteczne zakupy.

Z łatwością zmienisz szatę graficzną e-sklepu na tę z akcentem świątecznym. Wyślesz newsletter do bazy klientów, w którym poinformujesz o specjalnie przeprowadzanych akcjach sprzedaży produktów przed świętami. Ustawisz czasowe promocje cenowe, wygenerujesz kody rabatowe, obniżysz ceny poszczególnych produktów. Co więcej, zintegrujesz swój sklep online z Allegro, by trafić z ofertą do jeszcze większej grupy odbiorców. Możesz też nawiązać współpracę z hurtowniami, które oferują produkty z akcentem świątecznym, na przykład dekoracje.

Co istotne, musisz zwrócić uwagę nie tylko na specjalną ofertę dla klientów, dzięki której ich zainteresowanie wzrośnie, a kolejne produkty będą lądować w zakupowym koszyku. Musisz przygotować swój e-sklep na obsługę zwiększonej liczby zamówień przy zachowaniu dokładnie tej samej, doskonałej jakości obsługi klienta. W tym celu Sellingo oferuje zintegrowany system zarządzania stanem magazynowym i rozmiarówką. Oferuje też integrację systemu zamówień, koszyka zakupowego, przesyłek, dostaw oraz zwrotów. Wszystko po to, aby każda paczka trafiła do klienta przed świętami, a zamówienie spełniało wszelkie wymagania klientów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj