Jak prawidłowo zwrócić towar do sklepu?

0
1314
prawidłowy zwrot towaru do sklepu internetowego

Nadal większość konsumentów nie posiada wystarczającej wiedzy w zakresie własnych praw. Te dotyczą głównie zakupów przez internet, a kluczowym pytaniem pozostaje to o przysługujący zwrot nabytego towaru. Zgodnie z polskim prawem każdy kupujący ma możliwość zwrotu produktu w ciągu 14 dni od zakupu i to bez podania przyczyny. Jak prawidłowo oddać towar do e-sklepu, by odzyskać pieniądze?

 

Jak odstąpić od umowy zawartej na odległość?

Chociaż branża e-commerce przeżywa właśnie wzmożony rozwój, a ponad 70% użytkowników sieci potwierdza, że regularnie, przynajmniej raz w miesiącu zamawia produkty drogą online, to nadal funkcjonują wątpliwości w zakresie odstąpienia od umów zawieranych na odległość.

Każdy konsument musi wiedzieć, że niezależnie od indywidualnej polityki sprzedażowej, jaką prowadzi e-sklep, przysługuje mu 14 dni na zwrot towaru i to bez podawania przyczyny. Sklep prowadzący sprzedaż internetową ma 14 dni na zwrot środków o pełnej wartości i to wraz z opłatą za wysyłkę towaru. Zwrot pieniędzy ma odbyć się w tej samej formie, w której zrealizowana została płatność, chyba że klient zgodzi się na zwrot na np. kartę podarunkową.

 

Jakich towarów nie można zwrócić?

Nie wszystkie produkty podlegają zwrotom. Klient nie może zwrócić towaru, którego przydatność do użycia już minęła. Zwracać nie można towarów, które uległy zniszczeniu albo w przypadku których konsument nie zachował odpowiedniej higieny. Nieprzyjmowane są zwroty bielizny, środków kosmetycznych, leków, ale też książek czy oprogramowań komputerowych. Zwrotom nie podlegają także zakupione bilety na wydarzenia, które już się odbyły.

 

Regulamin sklepów online

Coraz więcej osób korzysta z zakupów online. Te uznawane są za w pełni wygodne i bezpieczne. Aby jednak mogły przebiegać w pełnym komforcie konsument przed realizacją transakcji płatniczej za wybrany towar, zawsze powinien zapoznać się z regulaminem sklepu. Te na platformach Sellingo mają przygotowany szablon regulaminu, który jest zgodny z przepisami polskiego prawa. Regulaminy sklepu i prywatna polityka sprzedaży nie może naruszać praw konsumentów. Jeśli zapisy nie są zgodne z przepisami, lepiej zrezygnować z zakupów.

Zwrot towaru przeważnie odbywa się w prosty sposób, a wraz z towarem do klienta dostarczany jest formularz zwrotu. Te najlepsze sklepy oferują darmowy zwrot kurierem bądź za pośrednictwem paczkomatów. To ogromne udogodnienie dla potencjalnych klientów, którzy zyskują pewność bezproblemowego zwrotu produktu w razie takiej konieczności, zaś sam e-sklep może liczyć na pozytywny wizerunek w sieci.

Korzystając z pakietu Sellingo, właściciele sklepów online mogą dodatkowo korzystać z tzw. Modułu Reklamacji, czyli ewidencji składanych zwrotów. To opcja, która upraszcza proces reklamacji, oszczędza czas, pozwala też na zachowanie należytej procedury w zakresie przyjmowania, akceptowania zwrotów czy wypłaty środków klientom w wyznaczonym terminie. Warto pamiętać, że jakościowa obsługa klienta w sklepach www, to priorytet w ramach budowania lojalności i dobrej komunikacji z potencjalnymi odbiorcami oferty.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj