Jak otworzyć sklep internetowy?
Sklep internetowy można otworzyć na kilka sposobów, decydując się na konkretne oprogramowanie do sprzedaży, podpinając sklep do już istniejącej strony internetowej lub zakładając go w serwisie ogłoszeniowym. Jak otworzyć sklep internetowy instruuje sprzedajemy.pl, oczywiście zachęcając do swoich rozwiązań. E-sklep na Sprzedajemy to jeden z najszybszych sposobów na rozpoczęcie sprzedaży towarów i usług w internecie. Wystarczy, że założysz tam firmowe konto, a nowych klientów możesz zdobyć nawet tego samego dnia. Taką stronę sklepu w serwisie ogłoszeniowym warto uzupełnić o dane kontaktowe firmy, godziny otwarcia czy baner graficzny profilu, który będzie informował potencjalnych klientów o aktualnych promocjach i rabatach.
Z kolei sklep internetowy od podstaw możesz stworzyć, wybierając odpowiednią platformę e-commerce. Cały proces budowania takiego sklepu jest dużo bardziej skomplikowany, ale za to daje więcej możliwości. Oprogramowanie do sprzedaży online to sposób na otwarcie profesjonalnego e-sklepu bez znajomości programowania! A jak się za to zabrać i jaką platformę e-commerce warto wybrać?
Gotowe sklepy internetowe mogą być tworzone na różnych platformach, które różnią się łatwością obsługi, funkcjonalnością oraz kosztami. Do najpopularniejszych z nich należy: Shoper, Shopify, PrestaShop, Shoplo, Sellingo czy Magento, jednak w sieci znajdziesz ich dużo więcej. Ponadto część z nich (np. PrestaShop) instaluje się na własnym serwerze, inne to platformy abonamentowe.
Gdzie szukać pomocy przy otwarciu e-sklepu?
Otwarcie sklepu na platformie e-commerce może być dość skomplikowane, dlatego warto rozważyć pierwszą opcje, czyli firmowe konto na jednym z popularnych serwisów ogłoszeniowych. To również dobre rozwiązanie, jeśli zależy ci na szybkiej sprzedaży. Z kolei w budowaniu strony na gotowym oprogramowaniu pomagają specjalne agencje, które za ustaloną stawkę stworzą dla ciebie profesjonalny sklep online, dopasowany do potrzeb twojej firmy. A z jakiej jeszcze pomocy warto skorzystać, przenosząc swój biznes do internetu?
Nie można zapomnieć o kwestiach prawnych w e-sklepie, w końcu musisz posiadać profesjonalnie przygotowany regulamin sklepu, politykę prywatności, formularz odstąpienia od umowy i wiele innych. W przygotowaniu takich dokumentów pomogą ci prawnicy zajmujący się prawem elektronicznym lub wspomniane już agencje, które współpracują z takimi specjalistami. Bardzo ważne jest również pozycjonowanie sklepu internetowego, bez którego twoja strona nie będzie widoczna w wyszukiwarce.
Jak pozycjonować e-sklep?
W pozycjonowaniu sklepu internetowego pomogą ci profesjonalne agencje SEO, które wiedzą, jak zwiększyć widoczność twojej strony w sieci, a tym samym wyprzedzić konkurencję. Warto jednak pamiętać, że pozycjonowanie nie przynosi natychmiastowych efektów, to długi proces, na który składa się wiele działań, jednak jego efekty mogą być naprawdę bardzo zadowalające. O ile pozycjonowanie bloga czy amatorskiej strony internetowej można spróbować wykonać samodzielnie, o tyle w przypadku e-sklepu, warto zlecić to profesjonalistom, ponieważ każdy większy błąd może skutkować karą od Google.