wtorek, 30 maja, 2023
17.6 C
Warszawa

Jak opisywać produkty, aby zwiększyć sprzedaż?

Chociaż już ponad 70% użytkowników sieci potwierdza, że zamawia w e-sklepach regularnie, to trzeba przyznać, że biznes online wcale nie jest taki łatwy. Owszem, charakteryzuje się sporą ilością walorów, jak chociażby zakupy bez konieczności wychodzenia z domu, natomiast, aby doszło do realizacji zamówienia, przedsiębiorca musi się sporo natrudzić. Weź pod uwagę, że współczesny klient jest naprawdę wymagający, nie pomaga też coraz większa konkurencja w każdym sektorze rynku. Jak wpływać na zwiększenie sprzedaży, aby móc generować jeszcze większe zyski? Dobrym pomysłem może być odpowiednie opisywanie produktów. O tym, dlaczego jest to takie ważne, przeczytasz poniżej.

Liczy się merytoryka

Klient sklepu online nie zawsze ma możliwość kontaktu z obsługą klienta, aby poznać szczegółowe informacje w zakresie wybranego produktu. To właśnie dlatego znaczenie ma szczegółowy, dokładny i techniczny opis towaru. Właściciel e-sklepu nie może zapomnieć również o zdjęciach, natomiast to dane dotyczące konkretnej rzeczy przekonują do zakupu najbardziej.

Klient liczy na konkrety, “nie lej wody”. Podawaj tylko prawdziwe dane, które rzeczywiście opisują przedstawiany przedmiot. Nie koloryzuj, nie upiększaj, zaprezentuj zalety, ale wskaż też ewentualne wady, jeśli towar je posiada (defekty czy skazy). Pamiętaj, że opis nie może być zbyt długi, lepiej, żeby był krótki i konkretny.

Wizualizacja opisu

Czytelna czcionka, właściwa wielkość liter, wyraźny kolor, to podstawa, aby opis zachęcał do przeczytania.

Miły i wcale nie bezpośredni kontakt

Fakt, że klient nie może porozmawiać bezpośrednio z ekspedientką ani zobaczyć czy dotknąć wybranej rzeczy “na żywo” wcale nie oznacza, że zakupy w e-sklepach przebiegają w gorszej atmosferze. Jak potwierdzają eksperci najlepszej platformy do prowadzenia sklepów online, opis produktu powinien być na tyle luźny i swobodny, aby budować właściwy klimat.

Do odbiorcy możesz zwracać się per “Ty”, jeśli asortyment Twojego sklepu i grupa docelowa na to pozwala. Ożywiaj opisy metaforami, a nawet żartami, stwórz wręcz bajkowy obraz e-sklepu i oferowanego asortymentu. W tej sposób wyróżnisz prezentację towaru na tle konkurencji. Suche dane wcale nie zachęcają do składania zamówień.

Skorzystaj z automatycznych funkcji

Jeśli prowadzisz swój e-sklep na Sellingo, możesz skorzystać z gotowych opisów, które zostały stworzone przez profesjonalnych copywriterów. To świetne rozwiązanie dla osób, które nie mają weny, nie lubią pisać albo zwyczajnie nie wiedzą, jak napisać chwytliwy i rzetelny opis.

Warto, abyś w swoim sklepie online wykorzystał wygodne opcje, na przykład ustawienia powiadomień o dostępności produktów czy możliwość zapisania się do newslettera. Dzięki temu klient poczuje się zaopiekowany i spełnisz jego oczekiwania względem nowoczesnej, komfortowej sprzedaży w sieci.

Related Articles

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Captcha verification failed!
Ocena użytkownika captcha nie powiodła się. proszę skontaktuj się z nami!

Znajdziesz nas także tutaj:

174FaniLubię
0SubskrybującySubskrybuj
- Advertisement -

Latest Articles