Jak dyrektywa omnibus wpłynie na sprzedawców?

0
1359
dyrektywa omnibus informacje

Dyrektywa Omnibus to dokument ustanowiony przez Parlament Europejski i zatwierdzony przez Radę Europejską. Ma na celu przede wszystkim ochronę praw konsumentów, chociaż trzeba przyznać, że wpływa nie tylko na nich, ale również na przedsiębiorców, którzy prowadzą sprzedaż stacjonarną i online.

O czym mówi Dyrektywa Omnibus?

Dyrektywa Omnibus jest tak naprawdę rozszerzeniem ustawy z 2014 roku, która zakłada jawność cen towarów oraz usług. Do końca maja wszystkie kraje unijne miały obowiązek wdrożyć ją w warunkach lokalnych. Czy już można mówić o jej skutkach?

Celem Dyrektywy Omnibus jest zabezpieczenie konsumentów przed nieuczciwymi praktykami sklepów. Chodzi między innymi o nieukrywanie prawdziwych cen przed promocją czy sezonową wyprzedażą, ale nie tylko. Sklepy nie mogą publikować fałszywych opinii konsumenckich, a e-sklepy muszą być prowadzone transparentnie w zakresie zmian cen, ale również działań reklamowych. Potencjalny klient nie może być okłamywany w ramach celowego marketingu, który niestety bardzo często miał charakter utajony, aby mógł być jak najbardziej wiarygodny. Dzisiaj reklama ma być wyraźnie oznaczona.

Co ciekawe, sprzedawcy, którzy nie wdrożą Dyrektywy Omnibus, zostaną ukarani wysokimi grzywnami finansowymi.

Koniec ze sztucznymi promocjami

Koszulka, która pierwotnie kosztowała 29 złotych, tuż przed samą promocją ma nową cenę i teraz kosztuje 49 złotych. Za chwilę wdrożona obniżka ceny powoduje, że koszulka jest przeceniona na 29 złotych. Potencjalny klient zostaje ewidentnie wprowadzony w błąd, ponieważ finalnie płaci za ubranie regularną cenę, ma jedynie wrażenie uzyskania oszczędności. Trzeba przyznać, że dla sprzedających takie zabiegi były niezwykle korzystne, ponieważ sama informacja o obniżkach cenowych przyciąga do sklepu większą liczbę zainteresowanych i generuje więcej zamówień, natomiast dochody ze sprzedaży są dokładnie takie same, jak przed organizacją specjalnej promocji.

Dzisiaj takie zabiegi są karane. Klient musi mieć dostęp do informacji, ile towar rzeczywiście kosztował przed obniżką ceny, a ta nie może być zawyżona chwilę przed promocją.

Czy wdrożenie Dyrektywy Omnibus jest trudne?

Przedsiębiorcy tak naprawdę nie mają większego problemu ze wdrożeniem Dyrektywy Omnibus, zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i tych online. Wystarczy, że będą działać uczciwie. Korzystając z platformy Sellingo udaje się w prosty sposób zarządzać cenami wszystkich produktów, również tymi, które widniały na metkach przed zastosowaniem promocji.

Co istotne, wdrożenie Omnibus jest nie tylko proste, ale i korzystne dla konsumentów. Nie można mówić o stratach w dochodach, za to na pewno uczciwe działanie na rzecz potencjalnych klientów ma znaczenie wizerunkowe. Przedsiębiorcy, którzy nie wprowadzają w błąd konsumentów, są uznawani za rzetelnych, wiarygodnych i chętniej się z nimi współpracuje.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj