InPost nie wysyła smsów o przesyłkach dostarczonych do paczkomatów

0
2034
paczkomaty brak powiadomień sms

Od dłuższego czasu można spotkać się z sytuacją, gdzie InPost nie wysyła już powiadomień o doręczeniu przesyłek do paczkomatów. Wszelkie powiadomienia o oczekującej przesyłce można otrzymać już tylko mailowo lub w aplikacji mobilnej.

Nie otrzymałeś powiadomienia o przesyłce od Paczkomatów – wyjaśniamy

Niestety, miałem tę nikła przyjemność, spotkać się z tym precedensem zarówno jako kupujący jak i sprzedający. Jako świadomy kupujący, oczekujący na przesyłkę do paczkomatu, nie czekałem na sms, tylko gdy paczka nie docierała do mnie odpowiednio długo, samodzielnie sprawdziłem status przesyłki na Allegro. Okazało się, że paczka już od poprzedniego dnia na mnie oczekuje i pozostało mi niewiele czasu na jej odbiór – mimo wszystko, udało się 🙂

Z kolei w roli sprzedawcy, nieco gorzej przekonałem się o nie rozsyłaniu już smsów przez InPost. Mianowicie Klientka zrobiła zakup, doręczenie do paczkomatu, wysyłka, umieszczenie paczki w paczkomacie … i paczka do nas wróciła. Sprawdzamy status – przesyłka nie odebrana w terminie. Kontaktuje się z Klientką by wyjaśnić sytuację. Klientka z kolei tłumaczy się, że nie otrzymała żadnego smsa jakoby paczka na nią czekała, a przecież zawsze taką wiadomość otrzymywała … no właśnie, i tutaj jest największy problem. Kupujący zostali przez inPost przyzwyczajeni do tego, że otrzymują powiadomienia sms nt oczekującej paczki. Nagła taka zmiana, nie poparta żadną kampania informacyjną … wprowadza duże zamieszanie – co z resztą można było zauważyć na wielu branżowych grupach dyskusyjnych, gdzie sami Sprzedawcy, którzy notabene powinni być dobrze poinformowani o zmianach, takiej wiedzy nie posiadają.

Nic dziwnego, sam się dowiedziałem o tym przypadkiem, podczas rozmowy z pracownikiem inPostu.

Brak smsów od inPostu – jak sobie radzić?

Przede wszystkim, warto uczulić Klientów, że obecnie powiadomienie o doręczeniu przesyłki do paczkomatu, otrzymają jedynie w formie mailowej oraz w aplikacji mobilnej (o ile maja w ogóle ją zainstalowaną).

Warto nadmienić, że od dłuższego czasu był problem z doręczaniem smsów o doręczeniu przesyłki. problem jednakże dotyczył przede wszystkim osób, które zainstalowały aplikację mobilną. Wówczas były one jakoby „kasowane” z powiadomień smsowych. Nawet jeżeli owa aplikacja mobilna była usuwana, wówczas i tak „automatycznie” nie wracało się do funkcjonalności smsowej :).

Obecnie bez względu czy aplikacje mobilną mamy zainstalowana, odinstalowaną, czy w ogóle kiedykolwiek ją mieliśmy – SMSów najczęściej i tak nie otrzymujemy. Uważam, że to kwestia czasu, najpewniej maks kilku miesięcy, aby funkcjonalność powiadomień smsowych została całkowicie wyłączona – tylko czy InPost we właściwy i skuteczny sposób o tym poinformuje Klientów?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj