Polska jest liderem, biorąc pod uwagę nie tylko zainteresowanie nowoczesną technologią internetową, ale także jej wykorzystywaniem. Plasujemy się w czołówce, patrząc na liczbę działających sklepów online oraz tych, które zostały otworzone w ostatnim roku. Czy wiesz, że w naszym kraju działa już ponad 50 000 sklepów online? W czasie pandemii koronawirusa powstało ich blisko 17 000. Nie ma wątpliwości, że branże e-commerce jest u nas jedną z najprężniej rozwijających się, uwzględniając wszystkie kraje europejskie.
Jeśli i Ty chcesz dołączyć do grupy zarabiających w handlu w sieci, warto, żebyś poznał koszty, z jakimi musisz się liczyć. Jednocześnie wspomnimy, że prowadzenie sklepu internetowego jest znacznie tańsze, aniżeli utrzymanie tradycyjnego punktu handlowego. Działalność w internecie obniża koszty utrzymania personelu sklepu, lokalu, magazynowania produktów. Sieć daje nieograniczoną przestrzeń do prezentacji oferty sprzedażowej oraz komfort kontaktu z klientem bez względu na lokalizację czy porę dnia i nowy.
Sklep internetowy za darmo – czy to możliwe?
Oczywiście, że tak. Dosłownie w kilka minut założysz sklep internetowy, korzystając z oprogramowania Sellingo i wypróbujesz platformę bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów przez 30 dni. To świetna opcja, by sprawdzić, jak działa oprogramowanie, z jakich opcji możesz korzystać i jak Twój pomysł na biznes został odebrany przez potencjalną grupę odbiorców. 30 dni wystarczy, żebyś zyskał wiedzę w zakresie najlepszych technik w zakresie prowadzenia działalności biznesowej w sieci. Na co postawić, co dodać, z czego zrezygnować, co poprawić? Miesiąc to czas na rozruch, by później móc rozwijać zawodowe skrzydła w branży e-commerce.
Sklep internetowy w abonamencie
Najwygodniejszą opcją w ramach ponoszenia kosztów prowadzenia sklepu internetowego już po darmowym okresie testowym jest nabycie abonamentu. To wydatek rzędu od 49 złotych do 99 złotych miesięcznie. Wiele zależy od pakietu abonamentowego, na jaki zdecyduje się właściciel e-sklepu. Im bardziej podstawowa będzie wersja internetowej platformy sprzedażowej bez dodatkowych wtyczek czy rozszerzeń, tym niższy będzie koszt abonamentu.
Sklep internetowy – koszty założenia bez oprogramowania
Inwestorzy, którzy zdecydują się na założenie sklepu internetowego, nie korzystając z opcji wykupienia kompleksowego oprogramowania, muszą liczyć się z nieco wyższymi opłatami. Takie generuje domena, serwer, usługa grafika, programisty, copywritera czy prawnika, który stworzy chociażby regulamin dokonywania zakupów. Do tego dochodzą jeszcze koszty wdrożenia systemu płatności, integracji z innymi platformami sprzedażowymi czy opcje dostawy. Jak widać, założenie sklepu internetowego zawsze zakłada spełnienie indywidualnych potrzeb, nie da się więc określić jednej opłaty za założenie e-sklepu. To wydatek rzędu od kilkuset złotych do nawet kilku tysięcy złotych oraz co najmniej kilkaset złotych za prowadzenie takiej platformy w zakresie jednego miesiąca.
Nie zapominaj również, że do comiesięcznych kosztów dojdzie jeszcze pozycjonowanie sklepu www. By stać się widocznym w wyszukiwarkach, wydasz co najmniej kilkaset, kilka tysięcy złotych miesięcznie.
Do wyżej wymienionych opłat doliczyć należy także koszty zatowarowania sklepu oraz magazynowania towaru. By je minimalizować, powszechne stały się już sklepy typu dropshipping. Właściciel e-sklepu nawiązuje współpracę z dostawcą, który to wysyła towar bezpośrednio do klienta. Sklep internetowy działa wtedy na zasadzie pośrednictwa sprzedażowego, narzuca swoją marżę, ale fizycznie nigdy nie dysponuje danym produktem.