środa, 7 grudnia, 2022
1 C
Warszawa

Gekosale – recenzja

Gekosale jest jednym z oprogramowań dla sklepów internetowych i platform sprzedażowych opartych na licencji Open Source. Oznacza to, że wraz z instalacją sklepu, otrzymujemy pełny dostęp do kodu źródłowego. Sklep możemy w indywidualny sposób modyfikować, zmieniać, poprawiać, dopasowując go do naszych potrzeb. Jest to jednocześnie bezpłatne oprogramowanie sklepowe. Recenzja oprogramowania która została opublikowana poniżej, jest jedynie nasza subiektywną oceną oprogramowania, pod względem naszych potrzeb, doświadczeń jak i obserwacji. Czy Gekosale jest wart tego, aby zainstalować na nim nasz sklep internetowy? Przekonajmy się.

1. Obsługa sklepu

Instalacja:
instalacja oprogramowania Gekosale jest stosunkowo prosta. Należy pierw pobrać paczkę instalacyjną ze strony głównej http://gekosale.pl
Bezpośredni link do pobrania paczki instalacyjnej:
http://update.gekosale.pl/Gekosale-1.4.3.zip

gekosale główna

Aktualna wersja na dzień przygotowania recenzji sklepu to Gekosale v 1.4.3 z dnia 20 sierpnia 2015 roku. Paczka instalacyjna zajmuje około 8 MB.
Dla instalacji skryptu niezbędny jest serwer webowy oparty o Apache 1.3, Apache 2.x, Nginx lub Microsoft IIS. Ponadto niezbędna jest obsługa PHP 5.1 oraz stworzenie bazy danych MySQL 5.0+.

Gdy już pobierzemy paczkę instalacyjną, rozpakujemy ją i następnie wrzucimy na nasz serwer rozpoczynamy automatyczna instalację wchodząc na stronę:
http://twojadomena.pl/gekosale
Warto jeszcze chwilę wcześniej stworzyć bazę SQL na naszym serwerze.
Po odpaleniu instalacji, w kolejnych etapach uzupełniamy dane dotyczące połączenia z bazą SQL, konfigurację wysyłania maili oraz dane odnośnie dostępu do panelu administracyjnego.
Doszliśmy do końca etapów instalacji? Super! Teraz możemy przejść do panelu administracyjnego, aby dokonać konfiguracji z jego widoku :).
http://twojadomena.pl/gekosale/index.php/login
Logujemy się  możemy ustanowić metatagi dla strony, stworzyć kategorie, dodać produkty, grafikę i inne … ale o tym za chwilę. Instalacja całości oprogramowania jest stosunkowo prosta. Może sprawić pewne trudności osobom, które na przykład nie potrafią stworzyć bazy danych SQL na serwerze, ale poza takimi czynnościami, oprogramowanie nie wymaga od nas żadnej specjalistycznej wiedzy bądź wyszukanych umiejętności.

Strona główna – panel administratorski:
Gdy zalogujemy się do panelu administratorskiego z linku: http://twojadomena.pl/admin, naszym oczom ukaże się Dashboard – czyli taka tablica rozdzielcza. jednakże biorąc pod uwagę konkurencyjne oprogramowania, niewątpliwie dostrzeżemy tutaj pewną ubogość. Niestety nie zobaczymy tutaj wielu przydatnych informacji, ale wszystko to co jest niezbędne, ujrzymy, mianowicie:
– wielkość sprzedaży (dzisiaj oraz w bieżącym miesiącu)
– ilość zamówień (dzisiaj oraz w bieżącym miesiącu)
– ilość Klientów (dzisiaj oraz w bieżącym miesiącu)
– wykres sprzedaży, ilości zamówień jak i ilości Klientów.
– listę ostatnich zamówień
– listę nowych Klientów
– listę bestsellerów
– listę najczęściej wyszukiwanych fraz
– listę klientów dostępnych online.

Dashboard Gekosale
Niestety nie istnieje możliwość samodzielnego automatycznego spersonalizowania dashboard’u. A szkoda, bo takie rozwiązanie niewątpliwie bardzo uatrakcyjniłoby panel administratorski.

Zamówienia – sposób wyświetlania:
W momencie gdy Klient dokonuje zakupu na naszym sklepie, oczywiście owe zamówienie trafia dalej do bazy i jest przetwarzane poprzez panel administratorski. Po zalogowaniu do panelu administratorskiego, wszystkie złożone zamówienia znajdziemy w opcji: Lista zamówień. Zamówienia posiadają poszczególne warianty i są definiowane przez następujące elementy:
– Nr ID zamówienia,
– Dane klienta (imię, nazwisko, email – wyświetlane),
– Nazwa produktu,
– Status zamówienia,
– Sposób płatności,
– Wartość całkowita
– Data dodania

Mamy oczywiście możliwość edycji i usuwania bieżących zamówień a także dodawania notatek dla poszczególnych zleceń. Jeżeli istnieje taka potrzeba, możemy jednocześnie samodzielnie dodać nowe zlecenie, wprost z panelu admina – jest to niezwykle przydatne w sytuacji gdy na przykład otrzymujemy zamówienie telefoniczne i chcemy szybko i sprawnie wprowadzić je na sklep. Statusy wysyłki jak i płatności są przez nas samodzielnie definiowalne i możemy skonkretyzować, jaki status wyświetli się w danej sytuacji, uwzględniając poszczególne zmienne. Sama konfiguracja jednakże całości wcale nie jest prosta i może sprawić nieco problemu

Kategorie produktów:
Katalog dla kategorii jest aż do bólu prosty. Nawet wydawać się może zbyt prosty i zbyt ubogi – jak z resztą całość oprogramowania. A przez ową prostotę, przebija niestety nie do końca funkcjonująca intuicyjność. Mamy możliwość standardową dodania kategorii na sklepie, jak i podkategorii, ustanowienia w jakiej kolejności maja sie wyświetlać i stworzenia swojego rodzaju „drzewka kategorii” na sklepie. Do każdej kategorii możemy dodać osobne meta tagi (meta description – opis, oraz meta keywords – słowa kluczowe). Niestety nie ma tutaj już więcej nic do opisania 🙂 Toż to pełna funkcjonalność tworzenia kategorii na oprogramowaniu Gekosale. A szkoda, tak wiele jeszcze można było dać możliwości.

Produkty:
Ilość produktów na sklepie, identycznie jak ilość kategorii może być bez żadnego limitu. Wszystko jednakże w granicach rozsądku, funkcjonalności i wytrzymałości naszego serwera. Jeżeli wprowadzili kilkaset tysięcy produktów, istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że sklep będzie pracował na tyle wolno, że odstraszy to każdego z potencjalnych naszych Klientów.
Dodawanie produktów jest proste i intuicyjne. Definiuje się szereg elementów potrzebnych do definicji produktu, zarówno tych podstawowych jak nazwa czy numer modelu, jak i bardziej szczegółowych, niezbędnych przy określonych grupach produktów jak kody EAN czy UPC. Określamy oczywiście kategorie w których produkt ma być widoczny. Określamy także czy produkt ma być widoczny czy ukryty na sklepie. Mamy możliwość połączenia danego produktu z innymi, gdzie otrzymamy efekt w postaci wyświetlania się przypisanych produktów pod kartą edytowanego produktu.

PrestaShop – Produkty

Widok listy produktów podzielony jest na poszczególne kolumny:
– nazwa produktu,
– kategorie (jeden produkt oczywiście może być w kilku różnych kategoriach),
– kod EAN (opcjonalnie),
– producent
– netto
– brutto
– magazyn
– waga
– status
– widoczność

Tworząc nowy produkt na sklepie mamy możliwość zdefiniowania wielu elementów. Zaczynamy oczywiście od nazwy produktu, drugi z kolei jest url produktu – mamy tutaj możliwość zdefiniowania friendly links dla poszczególnych produktów. Możemy wprowadzić kod EAN oraz kod dostawcy. Dalej z kolei ustanawiamy meta tagi dla poszczególnego produktu, tak aby był prawidłowo wyszukiwany przez wyszukiwarki. Określamy dostawcę i stan magazynowy, cenę (i tutaj mamy rozbicie na cenę zakupu i sprzedaży, także możemy stworzyć kategorie cenowe dla poszczególnych grup Klientów). Wprowadzamy dalej informacje na temat samego produktu, wymiary, wagę, opis produktu, dane techniczne, zdjęcia, dodatków pliki które można pobrać w formie załączników, określamy produkty podobne, sprzedaż krzyżową (tzw. Cross selling), możliwe statusy produktu, warianty jak i progi cenowe. Sam formularz dodawania produktu jest moim skromnym zdaniem zbyt rozbudowany. Podajemy te same dane, w kilku miejscach – nie wiadomo po co. Wszystko to można by skondensować o 3-4 zakładki mniej, a nie wpłynęło by to w żadnym stopniu na ilość podanych informacji, a jedynie na ilość powielonych danych. Podsumowując zatem, mamy możliwość wypełnienia wielu okienek, ale wprowadzając kilka tysięcy produktów, odechce nam się tego przy kilku pierwszych. Wielkim minusem moim zdaniem jest także brak możliwości powielenia produktu. Jeżeli wprowadzamy kilka bądź kilkanaście podobnych produktów, gdzie zmienia się jedynie opis, a kategorie jak i warianty pozostają te same, wówczas i tak musimy od nowa wstawiać każdy produkt, nie ma możliwości powielenia i edycji tylko wartości które się zmieniają. Szkoda, zaoszczędziłoby to niewątpliwie wiele czasu.

Zarządzanie fakturami:
W podstawowej wersji bez instalowania dodatkowych modułów, nie ma m możliwości automatycznego tworzenia bądź dodawania faktur samodzielnie. Można stworzyć fakturę do konkretnego zamówienia, a następnie ją wyeksportować. Ale nie udostępniono opcji edycji bądź tworzenia od podstaw. Sam format eksportu także nie jest dostosowany do internetowych programów księgowych. Tutaj niestety musielibyśmy wykonać indywidualną integracje z owym programem księgowym (czy to ifirma.pl bądź wfirma.pl). oczywiście taka integracja byłaby płatna.

Layout i Strona główna sklepu – od strony Klienta:
Każda osoba, która interesuje się tematyką e-commerce, jest świadoma, jak istotną role odgrywa ładna, estetyczna i przyciągająca Klienta szata graficzna sklepu. Często to właśnie owa grafika i layout strony decyduje o tym, czy Klient nam zaufa i czy dokona zakupu na naszym sklepie. Warto zatem zadbać o to, by sklep wyświetlał sie prawidłowo, by wszystkie elementy były nie nachalne i estetyczne, wkomponowujące się w całość strony sklepu. Największą rolę tutaj odgrywa zatem grafik, który będzie przygotowywał grafikę dla naszego sklepu. Jeżeli jednak mówimy o darmowych sklepach i darmowych rozwiązaniach, a takie oprogramowania recenzuję i takie kryterium zostało przyjęte, to niestety kwestia grafiki wygląda bardzo słabo. Niestety nie ma dostatecznej ilości darmowych grafik do wyboru. Rzekłbym nawet, że raczej trzeba być zdanym na standardową szatę graficzną, którą będziemy mogli urozmaicić wstawieniem jakiś drobnych grafik jak bannery czy top sklepu samodzielnie stworzony, gdyż niestety ze względu na swoją niską popularność skryptu Gekosale, darmowe layouty nie są dostępne. Nikt nad nimi nie pracuje, nikt ich nie rozwija, nikt nie działa w kierunku ich poprawy. Strona wizualna zatem mocno kuleje, odbiega od konkurencyjnych oprogramowań gdzie albo możemy znaleźć w internecie wiele darmowych grafik, albo twórcy oprogramowania takowe layouty udostępniają. Tutaj nie ma zastosowania ani jedno ani drugie rozwiązanie. A sklep na standardowym layoucie prezentuje się … słabo.

Podsumowanie:
Sklep posiada podstawowe funkcje sprzedażowe. Nie jest on w darmowej wersji nadto rozbudowany. Pozwala na zbieranie zamówień i ich obsługę oraz realizacje, ale wszystko to w nie do końca intuicyjnej i przystępnej formie. Ponadto ograniczone darmowe możliwości graficzne, konieczność wykupu dodatkowych płatnych modułów przy rozbudowie sklepu – nisko klasyfikuje całość oprogramowania. Obsługę sklepu oceniamy na 4,5/10.

2. Funkcjonalność sklepu:

Ustawienia sklepowe:
Szukając zdecydowanych plusów oprogramowania Gekosale, i znając oprogramowania konkurencyjne a wśród nich coś, czym Gekosale się wyraźnie wyróżni … mam nie lada kłopot. Gekosale, jeszcze mniej więcej w 2014 roku mogło być korzystnym rozwiązaniem. Było ono wówczas nadal rozwijane, pojawiały się aktualizacje, jak i dodatkowe darmowe moduły, czy to do integracji, czy do obsługi dodatkowych funkcjonalności. Niestety wraz z zakończeniem rozwijania Gekosale, także i wszelkie okoliczne elementy upadły i przestały być tworzone/rozbudowywane. Gekosale posiada własny CMS, dzięki któremu możemy stworzyć strony informacyjne, bądź boksy i innego rodzaju elementy z prezentacją danych. mamy tutaj także szablon boksów na stronie głównej – gdzie możemy ustawiać tworzyć i modyfikować boksy informacyjne. niestety problemy jednakże pojawią się gdy chcemy w boksie umieścić kod np. javascript. Jeżeli na ten przykład, wstawimy tam wtyczkę do Facebook’a, istnieje duże prawdopodobieństwo, że cały boks nam się rozjedzie, albo będzie błędnie wyświetlał wtyczkę społecznościową. Niestety boksy nie są kompatybilne z innymi kodami, nie jest możliwe zaimplikowanie nieinwazyjne jakiegokolwiek innego skryptu.
Oprogramowanie Gekosale jest otwarte na integrację z innymi programami. Ok, otwarte, ale tylko w ograniczonym zakresie, tylko względem tych, do których moduł został przygotowany, a i to nie gwarantuje, że wszystko prawidłowo będzie działać – tak, mieliśmy problem z integracją systemu płatności, pomimo iż dedykowany moduł został stworzony i udostępniony. Generalnie poniżej postaram się opisać, z czym integracja jest możliwa, gdzie kuleje, a gdzie nie powinno być problemu.

Płatności – integracja z systemami płatności:
Gekosale umożliwia integrację z zewnętrznymi systemami płatności. W przypadku wewnętrznych systemów płatności konieczne jest zakupienie i wdrożenie certyfikatu SSL. Oprogramowanie pozwala na półautomatyczną integrację z systemami płatności. Nie jest ta integracja w wielkim stopniu skomplikowana, ale biorąc pod uwagę funkcjonalność innych, konkurencyjnych sklepów, można było wykonać to w prostszy sposób. Mamy możliwość integracji poprzez stworzone moduły z następującymi systemami: Dotpay (i tutaj nie do końca ten moduł działa, trzeba dokonać samodzielnych zmian w bazie danych – co może stworzyć pewne problemy osobom nieobytym w tym temacie), Przelewy24, Transferuj. Bardzo możliwe, że także można by dokonać integracji także z innymi systemami jak: PayU, ale należałoby to wykonać samodzielnie co nie jest wcale takie proste. nie ma stworzonego ani automatycznego ani pół-automatycznego rozwiązania dla innych systemów płatności aniżeli te wyżej wymienione.

Dostawa – integracja z systemami wysyłki:
Niestety, brak. Czy jest tutaj sens o czymkolwiek pisać więcej? jeżeli ktoś chce stworzyć darmowy sklep internetowy, bez ponoszenia kosztów zlecania napisania oddzielnych modułów do integracji z systemem wysyłki – przykro mi, Gekosale nie jest tym produktem który Państwo potrzebują.

gekoasle - integracje


Wyszukiwarka sklepowa:

Wyszukiwarka sklepowa jest i działa poprawnie. Wyszukuje po frazach określonych w opisie, bądź tytule. Niestety jednakże, ze względu na brak rozwoju skryptu, zatrzymał się on jakiś czas temu i nie podąża za aktualnymi trendami, trendami które stają się już codziennością i koniecznością. Mam na myśli tutaj system RASE, czyli, gdy wpisujemy nazwę danego produktu, to w czasie rzeczywistym otrzymujemy podpowiedzi ze strony wyszukiwarki. W Gekosale rzuca się w oczy brak owego rozwiązania.

Zarządzanie stanami magazynowymi:
mamy możliwość ręcznego wprowadzenia stanu magazynowego, jak i po sprzedaży owy stan się na bieżąco aktualizuje, nic skomplikowane w tej funkcjonalności nie ma. brak także możliwości integracji z systemami magazynowymi zewnętrznymi, ale standardowy, zwykły system magazynu wewnętrznego jest.

Hurtownia:
Sklep stwarza wrażenie, iż przy kilku, bądź kilkunasto-tysięcznym asortymencie, mógłby się zacząć gubić. To samo tyczy się integracji z hurtownią. Brak automatycznych i samodzielnych rozwiązań. Taką integracje należałoby specjalnie przygotować, co oczywiście generowałoby dodatkowe koszty (średnio od 200 zł w górę – sprawdziłem jaki byłby to koszt). jeżeli w naszym sklepie będzie kilkadziesiąt , ewentualnie kilkuset, choć bardziej koło 200-300, aniżeli 700-800 produktów, wysoce prawdopodobne, że Gekosale sprawdzi się w swojej roli. Przy większej ilości produktów, całość kodu mogłaby się mielić na tyle długo, że wyświetlanie produktów mogłoby nie być płynne, a sam sklep po prostu ładowałby się stosunkowo długo – co bezpośrednio wpływa na opinię Klienta oraz jego decyzje o zakupie.

Konta pracownicze:
oprogramowanie stwarza możliwość stworzenia kilku kont administracyjnych jak i pracowniczych. Do każdego konta można przypisać oddzielne uprawnienia i punkty dostępu, ale tylko w ramach kategorii grupowych. Jest to rozwiązanie pewnym półśrodkiem wykonane.

Podsumowanie:
Słowem klucz w podsumowaniu funkcjonalności jest: „przepraszamy, zamknięte”. Można tutaj zrzucić wszystko na barki faktu, że oprogramowanie nie jest już rozwijane. Dlatego też niewiele jest możliwości integracji, same integracje nie zawsze działają, brak grafiki do wyboru, funkcjonalność ograniczona, skrypt niedopracowany, chaotyczny, składany jakby z różnych elementów, które nie do końca do siebie pasują … . Można by tak wymieniać długo. Jeżeli jednak ktoś bardzo chce prowadzić na tym skrypcie sklep internetowy, oczywiście jest to możliwe. Posiada on podstawowe funkcjonalności sprzedażowe. Posiada także szereg ograniczeń i nie dopracować – ale gdyby ktoś sie uparł, mógłby wszystko naprostować, własną wiedza i umiejętnościami programistycznymi, bądź z dodatkową opłata u freelancerów – bo co ciekawe, twórcy oprogramowania nie pracują już ani nad jego rozwojem, ani serwisem. Ponadto, nie jest wcale prosto znaleźć obecnie kogokolwiek, kto dalej zajmowałby się programowaniem w tym sklepie – szukałem, i musiałem się dobrze naszukać. Ocena jaką przyznaję oprogramowaniu Gekosale ze względu na funkcjonalność wynosi: 4,5/10.

3. Marketing i reklama

Program lojalnościowy:
Brak programu lojalnościowego. Jest natomiast możliwość stworzenia grup Klientów. Na ten przykład grupa brązowa, srebrna, złota, platynowa. I każda z tych grup będzie miała oddzielne ceny produktów. Tylko tutaj pojawia sie problem. Nie działa to w taki sposób, by każda z grup miała przypisany % rabatu, ale w opisie każdego z produktów, określa się konkretną cenę w jakiej dany produkt osoba z określonej grupy może zakupić … ciekawe rozwiązanie, ale niezwykle czasochłonne przy wszelkich edycjach produktów, cen, grup … jeżeli zmieniamy cenę produktu przy aktualizacji u dostawcy, to zmieniamy 4 bądź więcej cen, a nie 1 główną – poświęcając na to niestety sporo czasu.

Integracja z mediami społecznościowymi:
nie ma stworzonego modułu do automatycznej integracji z mediami społecznościowymi. I tak jak już wcześniej wspominałem, gdy wkleimy czysty kod wtyczki Facebook w boks informacyjny, musimy liczyć się z faktem, że coś może pójść nie tam, kod nie zostanie zaimplikowany, bądź będzie wyświetlany w błędny sposób. Brak porozumienia i prawidłowej architektury skryptów spowoduje że albo boks się może wykrzaczyć, albo wtyczka wyświetlać będzie się błędnie (zostanie ucięta, bądź po prostu wyświetli błąd).

Rabaty i kupony rabatowe:
Brak możliwości stworzenia rabatów i kodów rabatowych. Pod tym względem, możemy natomiast tworzyć promocje i wyprzedaże.

Integracja z portalami aukcyjnymi:
Chyba największy minus jaki można obecnie przyznać oprogramowaniu sklepu internetowego. Gekosale NIE POSIADA automatycznej i pełnej integracji z Allegro. Zatem wszelkie aukcje można wystawiać, ale ręcznie, tworząc aukcje, korzystając z narzędzi Allegro, bądź innych oprogramowań do zarządzania sprzedażą w internecie jak np.: Sellasist.pl – Tylko po co nam wówczas sklep internetowy na Gekosale?

Integracja z porównywarkami cenowymi:
O ile o aukcjach zapomniano, to porównywarki zostały docenione. ostał stworzony moduł integracyjny dla kilku podstawowych i najważniejszych zarazem porównywarek cenowych. Do dyspozycji tutaj mamy: Ceneo (uwaga – w starym formacie), ceneria, cenuj, kupujemy, najtaniej24, oferciak, szoker, tanio, webkupiec (w większości wszystkie te porównywarki cenowe mało znane, popularne i raczej mało przydatne) oraz z tych bardziej znanych: nokaut, skapiec, radar i okazje. Integracja stosunkowo prosta, wymaga zaimplikowania (instalacji) modułu, a następnie wpisania odpowiednich danych kluczy i resztę konfiguracji wykonujemy już w naszym panelu porównywarki cenowej.

Inne działania marketingowe:
Jeżeli mówimy o innych działaniach marketingowych jakie możemy prowadzić za pośrednictwem i przy pomocy oprogramowania Gekosale, to pierwsze i niestety jedyne co dodatkowo jest możliwe to newsletter. Mamy możliwość stworzenia szablonu newslettera, oraz jego cykliczną wysyłkę do bazy naszych Klientów.
Poza tworzeniem promocji i wyprzedaży, o których już pisałem, mamy możliwość także tworzenia sprzedaży krzyżowej, popularnie zwanej Cross selling’iem. W opisie każdego z produktów, w formularzu, mamy możliwość określenia, które produkty mają się wyświetlić także z możliwością zakupu przy składaniu zamówienia na konkretny produkt. Jest to praktyczne rozwiązanie, gdy na przykład sprzedajemy produkt elektroniczny działający także na baterie, by właśnie w cross sellingu zaproponować Klientowi dokupienie baterii bądź innych elementów, akcesoriów które mogą mu się przydać.

Statystyki:
Niestety Gekosale nie zbiera zbyt wielu danych. nie zbiera wielu informacji, które mógłby zbierać, mógłby przetwarzać i które niewątpliwie byłyby bardzo przydatne dla prowadzącego sklep internetowy. Dane jakie możemy uzyskać to tylko zestawienie podstawowych transakcji sprzedażowych. Zatem: ilość zamówień, bilans kwotowy zamówień, najpopularniejsze produkty i najczęściej wpisywane frazy w wyszukiwarkę sklepową. Nie posiadamy na przykład danych, które informują nas, na jakim etapie Klient opuszcza nasz sklep, nie zbiera danych odnośnie ilości potencjalnych Klientów, czyli osób, które trafiają na nasz sklep, ani ilości odrzuceń, czyli osób które po chwili go opuszczają. Na szczęście, wszystkie te dane możemy mieć zobrazowane dzięki Google Analytics. Zachęcam zatem do podpięcia owych statystyk pod sklep i analizowania tych danych, gdyż dzięki nim, możemy dowiedzieć się, gdzie tkwi problem z niskiej konwersji, bądź jak można zwiększyć ilość zamówień. Kod Analytics niestety także trzeba ręcznie i samodzielnie zaimplementować w skrypt sklepu – co dla wielu osób może być kłopotliwe. Sklep nie posiada wypracowanego ani stworzonego  i działającego rozwiązania do implementacji kodu Analytics.

Podsumowanie:
Sklep na Gekosale posiada bardzo ograniczone możliwości marketingu. Nie tylko ze względu na brak odpowiednich modułów, jak i słabą integralność kodu. A już pełnej integracji z Allegro uznaję za wielki minus, który znacznie obniża końcową ocenę tego etapu. Ocena za marketing i reklamę w związku z powyższymi argumentami niestety nie jest wysoka. Poza porównywarkami cenowymi, promocjami,  i cross sellingiem, Gekosale nie ma wiele do zaoferowania. Jak można nie wykonać integracji z Allegro bądź innymi serwisami aukcyjnymi? Jeszcze raz zapytam, bo nie daje mi to spokoju … jak i dlaczego?! 3,5/10

4. Pozostałe informacje:

Support – wsparcie techniczne:
Jak już wcześniej wspomniałem, oprogramowanie Gekosale jest na licencji OpencSource. W odróżnieniu jednak na przykład od PrestaShop, to oprogramowanie nie jest zbyt popularne, a już zdecydowanie nie jest rozwijane. Projekt został zakończony i nie jest rozwijany. Gdzie zatem znaleźć wsparcie techniczne, jeśli producent umywa ręce? Jest w prawdzie forum internetowe, gdzie można szukać pomocy, czasem nawet widać, że ktoś tam jeszcze coś napisze. Zwykle są to jednak pytania i prośby o pomoc, a rzadko wypatrzeć można odpowiedzi rozwiązujące problem. Dla potrzeb testu i recenzji, stworzyliśmy temat w czerwcu 2015 roku. Zapytanie z prośba o pomoc przy nie działającym module integracji z płatnościami. Przez miesiąc nikt nie odpisał. Temat podbiłem, choć i nie bardzo co było podbijać, gdyż nade mną niewiele nowych tematów zostało stworzonych. Do dnia dzisiejszego odpowiedź nie została udzielona. Rozwiązanie znalazłem dopiero na Facebooku, gdy zgłosiła się jedna osoba, która jeszcze owym oprogramowaniem się zajmuje. Za pomoc policzyła 20 zł 🙂

Dostępność informacji:
Oprogramowanie nie jest nadto popularne, nie jest rozwijane, zatem i informacji jest coraz mniej, a jeśli są to mocno zdezaktualizowane.

Modyfikacje i indywidualne wdrożenia:
indywidualne wdrożenia i modyfikacje skryptu zawsze są możliwe. Jak jednak rozmawiałem z osobą, która zajmuje się Gekosale od strony programistycznej, to owe oprogramowanie nie jest zbyt przyjemne do pracy. Nie zawsze wszystko jest logiczne a wręcz stwarza pozory chaosu. Nie ma także wielu programistów którzy owym oprogramowaniem się zajmują, przeto jeśli potrzebujemy realizacji jakiejś pracy – wówczas konieczne będzie liczenie się z wyższymi kosztami usługi.

Responsive – Mobilność:
Responsive? Mobilność? A co to takiego? Więcej chyba nie trzeba pisać :)?

Podsumowanie:
Gekosale jest oprogramowaniem, które swoje lata świetności, o ile takowe miało, to jest to okres niezwykle odległy. Nawet w momencie gdy zapadła decyzja o zakończeniu pracy nad skryptem, i zakończeniem jego rozwoju – wówczas oprogramowanie to ani nie było popularne, ani nie było innowacyjne a tym bardziej atrakcyjne dla osób które poszukiwały darmowego oprogramowania sklepu internetowego. Ze swojej strony chciałbym dodać, że Gekosale to chyba tylko oprogramowanie dla koneserów. I to takich nie do końca zrozumianych przez świat, gdyż jaki jest cel w stawianiu sklepu internetowego na oprogramowaniu, które nie jest już rozwijane, jest przestarzałe, bez gwarancji prawidłowego działania i funkcjonalności, z widocznymi problemami, brakami i upośledzeniami … . Tak, zdecydowanie to oprogramowanie dla specyficznej grupy koneserów.

Zalety i wady gekosale
Zalety i wady Gekosale


Podsumowanie – recenzja Gekosale
Podsumowanie – recenzja Gekosale

Poprzedni artykułGazetka Ceneo
Następny artykułQuick.cart – recenzja

Related Articles

1 KOMENTARZ

  1. Miałem kiedyś sklep na tym oprogramowani – i najlepiej polecam jak najszybciej uciekac, jeżeli ktokolwiek jeszcze na tym sprzedaje. To jedna wielka pomyłka

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Znajdziesz nas także tutaj:

174FaniLubię
0SubskrybującySubskrybuj
- Advertisement -

Latest Articles