Tak jak od 2009 roku, corocznie przed Mikołajkami jest organizowany Dzień Darmowej Dostawy (skrót DDD).
Jest to akcja której organizatorem jest ekomercyjnie.pl, i która to z roku na rok zdobywa coraz większą popularność. Liczby mówią same za siebie: w 2010 roku w akcji udział brało około 1000 sklepów, a w 2013 roku już około 2450!
Jest to 2450 wystawców, do których oferty sklepowej zostało wykonanych blisko 3 miliony przekierowań ze strony dziendarmowejdostawy.pl
W 2014 roku akcja Dnia Darmowej Dostawy została wyznaczona na 2 grudnia.
W tym też dniu każdy sklep który jest uczestnikiem akcji, wprowadza na swoim sklepie darmowy koszt dostawy.
Co zrobić aby wziąć udział w akcji?
Przede wszystkim, należy wejść na stronę: http://dziendarmowejdostawy.pl
Następnie klikamy w: “Zgłoś sklep”
Wprowadzamy podstawowe dane takie jak:
logotyp sklepu
- nazwa sklepu;
- link do sklepu;
- opis sklepu;
- kategorię w jakiej nasz sklep ma się wyświetlać (do wyboru mamy: AGD i RTV, Bielizna, Biuro i firma, Biżuteria, Broń i militaria, Delikatesy, Dla dzieci, Dla koneserów, Dom i ogród, Erotyka, Fotografia, Gry i konsole, Hobby, Komputery, Książki i komiksy, Motoryzacja, Multimedia, Muzyka i instrumenty, Obuwie, Odzież i dodatki, Pozostałe, Prezenty, Przemysł, Sport, Telefony i akcesoria, Turystyka, Uroda i zdrowie, Zabawki, Zegarki, Zoologia);
- wprowadzamy tagi dla naszego sklepu;
- określamy dostępne formy dostawy;
- określamy sposoby płatności;
- odpowiadamy na 3 statystyczne pytania;
- podajemy dane teleadresowe;
- Akceptujemy regulamin akcji i gotowe.
Co zgodnie z regulaminem mamy obowiązek zrobić?
Przede wszystkim są to 2 kwestie:
1) W dniu 2 grudnia, od godziny 00.01 do 23.59 wszystkie formy dostawy w naszym sklepie będą darmowe.
2) w terminie 30 listopada – 2 grudnia wysłać mailing do zarejestrowanych użytkowników sklepu o przeprowadzanej w dniu 2 grudnia Akcji Dnia Darmowej Dostawy
Ponadto, zobowiązujemy się do nie podnoszenia cen sprzedawanych produktów o wartość przesyłki od dnia zakwalifikowania się do akcji do dnia 2 grudnia 2014.
Poza obowiązkami, mamy oczywiście pewne prawa 🙂 między innymi:
1) możemy ustalić wartość minimalnego zamówienia na 20 zł brutto
2) możemy uzależnić realizacje zamówienia w ramach Akcji DDD od tego czy Klient zarejestruje się w naszym sklepie.
3) możemy posługiwać się nazwą i logiem Akcji DDD do celów promocyjnych.
Materiały dostępne są tutaj:
http://www.dziendarmowejdostawy.pl/materialy-promujace-ddd2014/
Po wysłaniu naszego zgłoszenia, zazwyczaj najpóźniej w przeciągu 48 godzin, zostajemy uczestnikami Akcji i nasze logo sklepu pojawia się w wybranej przez nas kategorii. nie ma tutaj znaczenia termin zgłoszenia, gdyż loga sklepów pojawiaja się w losowej kolejności przy każdym odświeżeniu strony.
Warto nadmienić także, iż organizator, wprowadził także tak zwane uczestnictwo VIP (premiowane).
Koszt takiej usługi to 499 zł.
W ramach premiowanego uczestnictwa otrzymujemy wyróżnienie naszego sklepu ponad listą pozostałych w boxie: “Wyróżnione sklepy w kategorii X”
Oraz, wyróżnione sklepy mają możliwość wyświetlania się w dwóch różnych kategoriach podczas Akcji DDD.
Czy na Dniu Darmowej Dostawy można zarobić? Z mojego doświadczenia wynika, że jak najbardziej. Ilość zamówień wzrasta kilkakrotnie, jeżeli tylko marża nasza jest na odpowiednim poziomie względem kosztów realizacji zamówień – jest to bardzo dobry start przed świętami 🙂
W tym roku nie pokusiłem się na premiowane uczestnictwo. Po zakończeniu Akcji DDD, postaram się opublikować raport z informacjami jak moje sklepy poradziły sobie ze sprzedażą w tym dniu oraz czy sam udział był dla mnie opłacalny.