Prowadzenie e-sklepu jest dzisiaj nie tylko znacznie łatwiejsze i bardziej dostępne, ale również opłacalne. Okazuje się, że branża e-commerce właśnie przeżywa wzmożony rozwój i wpływ na to ma zmiana tendencji zakupowych nie tylko Polaków, ale ludzi na całym świecie. Doceniliśmy możliwość realizacji zakupów bez konieczności wychodzenia z domu, przekonaliśmy się do bezpiecznych płatności mobilnych i cieszymy się z dostępu do niezbędnych artykułów bez względu na miejsce przebywania. Co więcej, z punktu widzenia przedsiębiorcy sklep online może generować nie tylko znacznie większe zyski, aniżeli tradycyjny punkt handlowy, ale prowadzenie e-sklepu jest też po prostu tańsze.
Koszty, których nie ponosi właściciel e-sklepu
Sklep internetowy nie wymusza prowadzenia stacjonarnego lokalu do obsługi klienta. Przedsiębiorca nie musi więc ponosić kosztów z tytułu wynajmu, dzierżawy albo zakupu punktu handlowego ani jego utrzymania. Warto pamiętać, jak ogromne opłaty miesięczne wiążą się z prowadzeniem sklepu stacjonarnego. Rachunki za prąd, wodę, ogrzewanie, ochronę, to tylko niektóre z obowiązkowych płatności.
Co ważne, prowadząc sklep w internecie, nie trzeba zatrudniać aż tak dużej liczby pracowników do obsługi klientów. W sklepie stacjonarnym pracuje minimum kilka osób w trybie zmiennym, zaś sklep online przynajmniej na początku udaje się sprawie prowadzić samodzielnie.
Sklep online może być darmowy
Należy również dodać, że właściciel sklepu www może korzystać z dodatkowych narzędzi, które obniżają koszty prowadzenia takiego biznesu. Może zdecydować się na system sprzedaży dropshipping, dzięki czemu minimalizuje całkowicie wydatki, jakie wiążą się z koniecznością utrzymania magazynu do przechowywania produktów oraz koszty związane z zatrudnianiem osób do pakowania i wysyłania zamówień. W tej opcji to hurtownia magazynuje towar i to ona wysyła go do klienta, zaś e-sklep generuje czysty zysk poprzez narzucanie marży.
To jeszcze nie wszystko, ponieważ osoby, które chcą prowadzić e-sklep bez generowania wysokich kosztów, mogą skorzystać z platformy Sellingo i wypróbować gotowe szablony nawet przez miesiąc. Później wystarczy opłacać wybrany pakiet, aby prowadzić internetową sprzedaż, która jest w pełni zautomatyzowana, uwzględniając indywidualne potrzeby właściciela e-sklepu. Warto wspomnieć, że założenie własnego sklepu online od podstaw to wydatek rzędu co najmniej kilku tysięcy złotych.
Generowanie wysokich zysków
Czy wiesz, że e-sklep może generować co najmniej kilka razy większe dochody, niż sklep stacjonarny z takim samym asortymentem? Wszystko dlatego, że oferta dociera do znacznie szerszej grupy potencjalnych klientów, nie jest ograniczona lokalizacją. Sprzedaż w internecie odbywa się na arenie lokalnej, krajowej, ale i międzynarodowej, a różne kanały dystrybucji i promocji pozwalają zainteresować ofertą ogromną liczbę klientów. Co więcej, zakupy w sieci można realizować bez względu na porę dnia i nocy czy dzień tygodnia, dokładnie wtedy, kiedy klient ma na to czas i ochotę.