Już ponad 70% użytkowników sieci potwierdza, że zakupy online są standardem, a zamówienia internetowe są przez nich realizowane przynajmniej raz w miesiącu. O ile jeszcze do niedawna w sieci kupowaliśmy przede wszystkim elektronikę czy produkty niedostępne w polskich sklepach stacjonarnych, o tyle dzisiaj z dostawą do domu można bez problemu zamówić dosłownie wszystko. Dlaczego zakupy bez wychodzenia z domu stały się tak popularne? Czy chodzi jedynie o wygodę? Dowiedz się więcej już teraz i poznaj aktualne trendy.
Zakupy online bez żadnych ograniczeń
Zakupy realizowane przez internet wykazują ogrom zalet. Przede wszystkim różnego rodzaju dobra bez problemu można nabywać w dowolnym miejscu i w dowolnym czasie. Żadnym ograniczeniem nie jest lokalizacja, pora dnia ani nocy, problemem nie jest też dzień tygodnia (np. w niedzielę sklepy stacjonarne pozostają zamknięte).
Dzisiaj online można realizować zakupy na całym świecie, dzięki czemu konsument może kupić produkt, który naprawdę potrzebuje.
Komfort realizacji zakupów
Koniec ze staniem w długich kolejkach w sklepie, koniec z traceniem czasu na dojazdy do galerii handlowej. Teraz można nabywać produkty bez konieczności wychodzenia z domu, a zamówienia można składać podczas przerwy w pracy czy wracając metrem do domu.
Wygoda robienia zakupów przez internet to główna zaleta branży e-commerce. Nie ma już konieczności transportu, co w przypadku sprzętów o dużym gabarycie było jeszcze do niedawna problematyczne. Teraz całe zamówienie zostanie dostarczone prosto pod wskazany adres.
Atrakcyjne ceny i szeroki wybór produktów
Warto dodać, że e-sklepy oferują swój asortyment nierzadko w niższych cenach, aniżeli sklepy stacjonarne. Świetnym przykładem może być platforma do łatwego zarządzania sklepem online, dzięki której możliwa jest minimalizacja kosztów prowadzenia biznesu w sieci. Sellingo umożliwia proste zarządzanie zamówieniami, asortymentem, wysyłką, cenami czy działaniami promocyjnymi. Co więcej, niższe ceny wynikają z mniejszych kosztów prowadzenia sklepu internetowego. Nie trzeba przecież wynajmować powierzchni sklepowej, ani zatrudniać dodatkowego personelu. Z Sellingo każdy samodzielnie może prowadzić swój sprzedażowy biznes.
Należy też nadmienić, że w sklepy online dysponują znacznie szerszym asortymentem, a potrzebne zakupy można zrealizować w jednym miejscu. Sklepy stacjonarne mają ograniczoną powierzchnię i nie mogą pozwolić sobie na oferowanie tak dużego wyboru.
Czy branża e-commerce będzie się rozwijać?
Oczywiście, że tak. Widać wyraźnie, że tendencje zakupowe uległy znacznej zmianie, a potencjalni klienci nie wrócą już do stacjonarnych galerii handlowych. Internet daje ogrom możliwości, a sami przedsiębiorcy widzą w branży e-commerce ogromny potencjał.