Rozpoczęło się odliczanie do Bożego Narodzenia! Jeśli wydaje Ci się, że jest jeszcze za wcześnie, aby myśleć o wyprzedażach świątecznych, pamiętaj, że prawie 40% konsumentów zaczyna robić zakupy prezentowe już w listopadzie. Bez względu na to, czy jesteś doświadczonym sprzedawcą czy są to pierwsze Święta Bożego Narodzenia w Twoim sklepie internetowym, mamy dla Ciebie wskazówki, jak przygotować Twój sklep na święta 2023.
Fotografia produktowa – dodaj jej klimatu przed świętami!
Wysokiej jakości obrazy to najlepszy sposób, aby przyciągnąć uwagę klienta. Nawet jeśli masz już świetne zdjęcia produktów, rozważ ponowne zrobienie ich z zimowymi rekwizytami i świątecznym tłem. Na przykład, jeśli większość Twoich produktów jest na zdjęciach w letnim klimacie, jest to dobry moment, aby zmienić to tło na bardziej zimowe.
Twórz przewodniki po prezentach, aby pomóc klientom wybrać odpowiedni produkt
Jako właściciel sklepu internetowego znasz swoje produkty lepiej niż ktokolwiek inny. Na Boże Narodzenie pomóż swoim klientom, przygotowując przewodniki po prezentach świątecznych. W ten sposób kupujący mogą kupować prezenty dla wszystkich ze swoich list i odkrywać nowe produkty, których wcześniej nie widzieli. To także świetny czas na stworzenie bardziej szczegółowego przewodnika zakupowego w Twojej witrynie, który pomoże klientom porównać różne produkty i wybrać te, które są dla nich odpowiednie.
Zaoferuj świąteczny kod rabatowy
W okresie świątecznym panuje duża konkurencja. Jest też Black Friday, jest Cyber Monday. Trudno przepuścić przyciągające uwagę rabaty. Oczywiście nikt nie chce oferować zniżek, które mogłyby szkodzić wynikom finansowym, ale pamiętaj, że nawet niewielka zniżka może sprawić, że klienci poczują się wyjątkowo i poczują, że otrzymują dobrą ofertę.
Innym pomysłem jest zachęcenie stałych klientów do kolejnego zakupu poprzez wysłanie specjalnego kodu rabatowego. Utworzenie specjalnego kodu rabatowego i umieszczenie go w pakiecie produktów lub w dowolnych wiadomościach e-mail do klientów, to dobry sposób na zachęcenie lojalnych kupujących, którzy ponawiają zakupy w okresie świątecznym.
Zapewnij bezpłatną wysyłkę
Klienci kupujący prezenty świąteczne mają wiele opcji online, ale zwykle nie mają dużo czasu. To świetny czas, aby zaoferować bezpłatną wysyłkę w swoim sklepie internetowym. Bezpłatna wysyłka ma wiele zalet, nawet jeśli z góry może kosztować więcej. Jednak szczególnie w okresie świątecznym darmowa wysyłka może być decydującym czynnikiem na konkurencyjnym rynku. Klienci online aktywnie poszukują bezpłatnej wysyłki, a aby zachęcić ich do większych zamówień, możesz ustawić minimalną kwotę kwalifikującą do bezpłatnej wysyłki.
Nie zapomnij o tym, by prezenty dotarły na czas!
Wszystkie wyżej wymienione przygotowania i akcje marketingowe na nic się nie zdadzą, jeśli nie będziesz w stanie obsłużyć wszystkich spływających zamówień na czas. Nie ma nic gorszego niż opóźniona wysyłka, czy brak magazynowy – zwłaszcza w okresie świątecznym. Całe szczęście, narzędzia takie jak Sellingo.pl mogą Ci pomóc nad tym zapanować.