Zbliża się sezon świąteczny i jako właściciel sklepu e-Commerce powinieneś się na to przygotować. Jest to jedyna pora roku, kiedy Twój sklep może osiągnąć nawet 40-50% rocznej sprzedaży. Możesz poczuć napięcie w powietrzu i stres na ulicach, w sklepach, a przede wszystkim na swojej platformie e-Commerce.
Sklep gotowy na święta – czyli jaki?
Ludzie chcą zaskoczyć swoje rodziny i cieszyć się magą świąt. Jednak wielu nie ma pojęcia, co kupić lub po prostu nie ma czasu na zakupy. To okazja dla Ciebie i Twojego sklepu internetowego, aby uszczęśliwić Twoich klientów. Musisz sprawić, by wszystko było dla nich łatwe i dostępne – od pomysłów na prezenty po elementy takie jak:
- szybka wysyłka,
- bezproblemowe zwroty,
- intuicyjnie zaprojektowana strona internetowa,
- wiele innych!
Zainspirowani możliwościami sklepów na oprogramowaniu Sellingo.pl w tym artykule przyjrzymy się kilku wskazówkom, które pomogą Ci zmienić Twój sklep e-Commerce w warsztat Świętego Mikołaja.
Przygotuj świąteczny plan sprzedaży
Zacznij od podstaw – potrzebujesz mocnego planu sprzedaży. Z góry określ swoje cele na okres świąteczny. Święta to najlepszy czas na przyciągnięcie nowych klientów do Twojej witryny i przekierowanie starych.
Musisz zdecydować się na:
- pakiety prezentowe,
- specjalne promocje.
Zaplanuj niezbędne zmiany, które musisz wprowadzić w projekcie swojej platformy. Nie zapomnij też o strategii marketingowej.
Udekoruj swój sklep w świątecznym stylu
Odpowiednio udekoruj stronę główną swojej witryny. Nie musisz przeprojektowywać całej witryny. Często wystarczy dodać „skórkę” do głównych sekcji i stron. Wybierz fajny świąteczny motyw i bądź tak kreatywny, jak tylko możesz. Możesz też ustawić minutnik odliczający dni do świąt. Ta sztuczka przypomina skutecznie osobom odwiedzającym stronę, że zbliżają się święta i klienci muszą jak najszybciej dokonać zakupów, a także – wprawia ich w świąteczny nastrój.
Zaplanuj promocje świąteczne
Jakie są Twoje najlepiej sprzedające się produkty? Zrobić rozeznanie. Dowiedz się, które produkty lub usługi cieszyły się największą popularnością w miesiącach poprzedzających święta. Następnie zdecyduj, które przedmioty chcesz wystawić na sprzedaż, wyróżnij je i ułatw klientom ich zlokalizowanie.
Zaproponuj karty podarunkowe – to ratunek dla osób, które nie wiedzą, co kupić. Dodatkowym bonusem jest to, że nowi klienci mogą odwiedzać Twoją witrynę, aby skorzystać ze swoich kart podarunkowych.
Pamiętaj o remarketingu!
Prawdopodobnie jakiś czas temu widziałeś idealne prezenty dla niektórych znajomych i rodziny podczas przeglądania. Prawdopodobnie nawet dodałeś je do zakładek lub dodałeś do ulubionych, dzięki czemu możesz je kupić później – gdy zbliża się sezon świąteczny. To samo robią Twoi użytkownicy.
Oczywiście – jak to zwykle bywa, nikt nie sprawdza zapisanych rzeczy w swojej przeglądarce czy Instagramie. Właśnie dlatego istnieje remarketing. Nazywany również „retargetingiem”, jest to strategia marketingowa, w której kierujesz reklamy do użytkowników, którzy wcześniej odwiedzili Twoją stronę i weszli z nią w interakcję. Remarketing to świetny sposób na przypomnienie ludziom o Twoim sklepie i dotarcie do potencjalnych, już „wygrzanych” klientów.