Czy rosnąca inflacja wpływa na e-commerce?

0
976
inflacja w ecommerce

Inflacja w Polsce już dawno przekroczyła próg dwucyfrowy i obecnie wynosi 16,2%. Nie jest żadnym zaskoczeniem, że wpływa ona na wzrost cen. Jak w takiej sytuacji radzą sobie e-sklepy? Czy biznesy działające w internecie zauważyły znaczny spadek sprzedaży, a może wręcz przeciwnie, mogą pochwalić się rosnącymi zyskami? Dowiedz się więcej już teraz.

Inflacja w początkowej fazie wzrostu

Pierwsze sygnały o rosnącej w szybkim tempie inflacji wywołały istny boom w branży e-commerce. Od dawna odnotowywano już wzrost sprzedaży i coraz większą liczbę użytkowników sieci, którzy regularnie realizowali elektroniczne transakcje zakupowe. Wraz z rosnącą inflacją początkowo sprzedaż była jeszcze większa, a właściciele sklepów online generowali większe zyski. Dlaczego tak się działo? Klienci obawiając się jeszcze wyższych cen, podejmowali szybkie, nie zawsze racjonalne decyzje zakupowe, chcąc w ten sposób oszczędzić. Nabywali produkty i usługi, w zakresie których decyzje o kupnie odwlekali w czasie. Korzystali na tym oczywiście właściciele sklepów internetowych, tym bardziej że oni również systematycznie podnosili ceny swojego asortymentu.

Sprzedaż w sieci przy wysokiej inflacji

Właściciele e-sklepów, którzy prowadzą handel w sieci za pośrednictwem platformy sprzedażowej Sellingo przyznają, że do dzisiaj nie odczuli znacznych spadów w zakresie wartości generowanych zysków. Pomimo że rzeczywiście jednostkowe zakupy odnotowywane w mniejszej ilości, to jednak wzrost cen towarów i usług wyrównał te różnice.

Potwierdzają to również analizy branży e-commerce. Okazuje się, że sprzedaż w sieci utrzymuje się na dokładnie takim samym poziomie, co rok temu. Można tu mówić niejako o spadku, biorąc pod uwagę prężny rozwój branży internetowej, ale trudno mówić o stratach.

Inflacja w branży e-commerce – prognozy na przyszłość

Eksperci sektora internetowego potwierdzają, że również właścicieli sklepów online czeka spowolnienie, biorąc pod uwagę generowany ze sprzedaży zysk. Dzisiaj wielu klientów odkłada zakupy na później, albo wybiera tylko produkty pierwszej potrzeby. Coraz więcej rezygnuje też z towarów premium na rzecz tych nieco gorszej jakości.

Pod uwagę należy wziąć również fakt, że e-sklepy muszą coraz więcej inwestować w prężny rozwój i działania marketingowe. Ten koszt może znacząco wpłynąć nie tyle na obroty, ile na generowane zyski.

Czy można przygotować się na inflację?

Przedsiębiorcy działający w branży e-commerce mogą wdrażać pewne działania, dzięki którym unikną albo zminimalizują negatywny efekt rosnącej inflacji. Jak zabezpieczyć się przed inflacją? Trzeba przyznać, że chociaż jest to zjawisko przejściowe, to jednak może przyczynić się do ogromnych strat, a w skrajnych sytuacjach nawet do konieczności zamknięcia biznesu.

Ponieważ w czasie rosnącej inflacji trudno konkurować ceną, należy stawiać na jak najwyższą jakość obsługi klienta. Zaleca się również minimalizowanie kosztów, na przykład z tytułu konieczności magazynowania towaru. Świetną opcją może być dropshipping, czyli współpraca z hurtowniami, dzięki której to one zajmują się przechowywaniem produktów oraz ich wysyłką do klienta.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj