Czy galerie handlowe upadną?

0
133
galeria handlowa a ecommerce

Eksperci potwierdzają niezbyt optymistyczne prognozy dla galerii handlowych. Okazuje się, że kolejne punkty handlowo-usługowe tego rodzaju będą upadać. Dlaczego prowadzenie sklepów stacjonarnych przestaje być opłacalne? Wszystko przez zmieniające się trendy i potrzeby potencjalnych konsumentów. Czy wiesz, że już ponad 70% użytkowników sieci potwierdza, że zamawia przez internet przynajmniej raz w miesiącu?

 

Klienci robią zakupy bez wychodzenia z domu

W galeriach handlowych pojawia się coraz mniej klientów, ponieważ potencjalni nabywcy uznają, że zakupy w e-sklepach są znacznie wygodniejsze. E-sklepy oferują szybką dostawę pod wskazany adres, a zamówienia można składać w dowolnym miejscu i w dogodnym czasie. Żadnym ograniczeniem nie jest lokalizacja czy pora przeglądania kategorii sklepu online.

Co więcej, Polacy mają coraz mniej czasu, dlatego nie chcą go tracić na wyjścia do galerii handlowych. Jak przyznają fachowcy z Sellingo, platformy do komfortowego prowadzenia sklepów internetowych, potencjalni nabywcy dokonują zamówień podczas przerwy w pracy, jadąc autobusem czy wieczorem, podczas codziennego odpoczynku.

Kolejną zaletą są atrakcyjne ceny i dostęp do szerokiego asortymentu. Sklepy stacjonarne dysponują przecież ograniczoną przestrzenią, za to e-sklepy nie borykają się z tego typu przeszkodą. W sieci mogą oferować niezliczoną ilość produktów, a każdy z nich może być dokładnie opisany. Świetnym przykładem może być właśnie Sellingo, które oferuje możliwość współpracy z hurtowniami na zasadach dropshippingu. Dzięki temu właściciel sklepu online nie musi magazynować oferowanego asortymentu ani nawet zajmować się wysyłką zamówień.

Niższa cena towarów to fakt i wynika on z kilku przesłanek. Przede wszystkim właściciele e-sklepów ponoszą niższe koszty prowadzenia biznesu, dzięki czemu mogą częściej organizować promocje cenowe i oferować rabaty. Korzystają na tym ostateczni nabywcy.

 

Biznes w sieci w ciągłym rozwoju

Nikt już nie inwestuje w sklepy stacjonarne. Dzieje się tak przede wszystkim dlatego, że prowadzenie takiego punktu handlowego generuje ogromne koszty. Przedsiębiorcy odpowiadają nie tylko na nowe potrzeby swoich klientów, ale zmieniają strategie handlowe, aby móc utrzymać się na rynku. Prowadzenie sklepu online jest bardziej opłacalne. Właściciel nie ponosi kosztów z tytułu wynajmu powierzchni sklepowej czy konieczności zatrudnienia personelu. Dzięki Sellingo sklep internetowy można prowadzić samodzielnie, a zarządzanie wszelkimi systemami jest naprawdę proste.

Znasz już odpowiedź na pytanie, czy galerie handlowe upadną? Wszystko wskazuje na to, że coraz więcej takich punktów handlowych przestanie działać. Przewiduje się, że do 2030 roku z terenu Polski zniknie 30% działających dzisiaj obiektów tego typu, a w kolejnych latach następne.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj